Ja, maar retourslang is wat kort.lhm is bagger, voorraadbol is dood..
en ik zag wat rook aan de radiator maar later besefte ik dat het ook dampende nattigheid kan zijn… prima be-iksie
LHM / voorraadbol is natuurlijk gewoon toonaangevend voor een zwaar mishandelde BX… Liever gisteren dan vandaag vervangen. Niet zo gek dat ‘ie gaat protesteren
Pieter schreef:voge schreef:LHM / voorraadbol is natuurlijk gewoon toonaangevend voor een zwaar mishandelde BX… Liever gisteren dan vandaag vervangen. Niet zo gek dat ‘ie gaat protesteren
De LHM zou vervangen zijn als ik het goed lees
Maar als dat niet goed op tijd gebeurt is de gevolg-ellende die je krijgt bij verversen toch wel relatief vaak vrij groot, heb ik nu toch al regelmatig gespot.
Na een flinke poos trekt dat weer weg; een volgende verversing maar niet tever uitstellen (dus eerder dan 2 jaar of 60K max).
Ich bin ein Breaker
Tja, van de zomer ververst? vraag me af hoe? toen hij van boven naar beneden zakte kwam er echt gele drab in het reservoir, toen ik aankwam was het mooi groen (net gevuld)
En rondje stofzuiger
Ja hij kwam weer heel braaf omhoog. Slangetje lekt nog steeds wel een beetje denk ik, dus hij heeft gewoon wat onderhoud nodig. Verder was hij erg braaf want na 3 weken stilstand was het starten/lopen… Dus nu eerst apk er op zien te krijgen en dan onderhoud.
Dat stofzuigen is wel hard nodig ja. Dat had ik eigenlijk moeten doen want er ligt nog stro in Moet je na gaan hoe mijn visa nu uit ziet ops:
Caroline81 schreef:Ja hij kwam weer heel braaf omhoog. Slangetje lekt nog steeds wel een beetje denk ik, dus hij heeft gewoon wat onderhoud nodig. Verder was hij erg braaf want na 3 weken stilstand was het starten/lopen… Dus nu eerst apk er op zien te krijgen en dan onderhoud.
Dat stofzuigen is wel hard nodig ja. Dat had ik eigenlijk moeten doen want er ligt nog stro in Moet je na gaan hoe mijn visa nu uit ziet ops:
Lekt de dikke retourslang van de drukregelaar? Typisch zo’n geval dat heel snel ineens veel meer kan gaan lekken omdat er ook flin kwat LHM doorheen gaat. Beter goed aanpakken, want anders staat ie snel weer ergens anders stil.
Ik zeg maar niks over jou “liefde” voor stofzuigen, kan me niet meer herinneren wanneer ik een auto voor het laatst gezogen heb (misschien de Turbo d12 nog na de zomervakantie ofzo).
mpostma schreef:Caroline81 schreef:Ja hij kwam weer heel braaf omhoog. Slangetje lekt nog steeds wel een beetje denk ik, dus hij heeft gewoon wat onderhoud nodig. Verder was hij erg braaf want na 3 weken stilstand was het starten/lopen… Dus nu eerst apk er op zien te krijgen en dan onderhoud.
Dat stofzuigen is wel hard nodig ja. Dat had ik eigenlijk moeten doen want er ligt nog stro in Moet je na gaan hoe mijn visa nu uit ziet ops:Lekt de dikke retourslang van de drukregelaar? Typisch zo’n geval dat heel snel ineens veel meer kan gaan lekken omdat er ook flin kwat LHM doorheen gaat. Beter goed aanpakken, want anders staat ie snel weer ergens anders stil.
Ik zeg maar niks over jou “liefde” voor stofzuigen, kan me niet meer herinneren wanneer ik een auto voor het laatst gezogen heb (misschien de Turbo d12 nog na de zomervakantie ofzo).
Nee, het is een dun slangetje, 6mm gok ik. Hij is er al eens eerder af geweest. Misschien dat er te veel druk op staat en dat de zwakste schakel is?
Twee dunne op één dikke zijn niet lekker.
En kort
René van Maren schreef:Twee dunne op één dikke zijn niet lekker.
En kort
Als het een van die 2 dunne is die op de dikke slang zit aangesloten die lekt dan moet je hem zeker fixen. Dat is de operationele retour van een van de hoogteregelaars. Als je de wagen handmatig in de laagste stand zet, komt alle retour via dat slangetje. Als je dit nooit doet is de lekkage een stuk minder, maar desondanks flink.
Of we moeten een misverstand hebben over welk slangetje het is… Als dit afbreekt dan is de LHM snel weggespoeld.
mpostma schreef:
Of we moeten een misverstand hebben over welk slangetje het is… Als dit afbreekt dan is de LHM snel weggespoeld.
ja dat hebben we gemerkt…
Hij heeft er een stukje afgeknipt en er zit een nieuw klemmetje op maar nieuw slangetje is denk ik wel nodig.
Caroline81 schreef:mpostma schreef:
Of we moeten een misverstand hebben over welk slangetje het is… Als dit afbreekt dan is de LHM snel weggespoeld.
ja dat hebben we gemerkt…
Hij heeft er een stukje afgeknipt en er zit een nieuw klemmetje op maar nieuw slangetje is denk ik wel nodig.
Is het de slang waar ik op doelde (dus die dikke waar 2 kleine op uitkomen)?
Zo ja: dat is de kleine octopus: 1 geheel zoals gezien hebt. Vervelend omdat de 2 dunne slangen naar onderen op het subframe en daar ergens zijn aangesloten op de voorste hoogteregelaar en een metalen leiding die van de achterste hoogteregelaar afkomt. Rottig klusje om te vervangen. Als het rubber niet al te uitgedroogd is kun je ook wat bij elkaar beunen met pijpjes en verlengstukjes.
Risico met uitgedroogde rommel is dat het zo bros is dat het zo weer ergens anders afbreekt. Voor absolute betrouwbaarheid (en gezeur voorkomen) is het beter de kleine octopus in zijn geheel samen met de grote octopus te laten vervangen (nog beter: gelijk met de grote octopus).
Sja, je kan ook kijken hoe lang het zich houdt. Met een beun reparatie (en niet al te ver uitgedroogd rubber) kun je je ook nog best een eind komen, maar dan moet je wat meer geluk hebben.
Zo nee: welke is het dan wel…
Succes
Heb je een plaatje? Dan kan ik ‘m aanwijzen. Dat gaat een stuk sneller dan dat ik voor me moet halen hoe het ook al weer zat en dan de terminologie eerst onder de knie moet krijgen
Caroline81 schreef:Heb je een plaatje? Dan kan ik ‘m aanwijzen. Dat gaat een stuk sneller dan dat ik voor me moet halen hoe het ook al weer zat en dan de terminologie eerst onder de knie moet krijgen
Niet hier en nu. Misschien vanavond als ik terug ben van schaatsen.
BX komt nog steeds prima omhoog maar veert achter als een Vitara. En voor is ook al niet zo geweldig.
Vandaar dat we een setje veerbollen hebben besteld. Die gaan we er zaterdag onder proberen te hobbyen. En tevens remslangen, remblokjes en een uitlaat.
Uitlaat is mijn afdeling en dat gaat me prima lukken. De rest is wel ff wat lastiger gok ik. In theorie klonken die remblokjes ook nog wel doenlijk.
Maar remslangen staat niet eens in de vraagbaak Veerbollen vind ik ook wel spannend eigenlijk. Iemand tips?
Of is er iemand die 4 maart zin heeft om te delegeren? ops :