Bedankt heren!
Begin deze week keek ik onder de matten en ik schrok wel een beetje met wat ik toen zag..
Roest.
Gelijk maar aangepakt en kaalgeschuurt.
En in de primer.
Uiteindelijk een laagje Motip Gris Nacré eroverheen gespoten wat voor geen meter overeenkomt. Komt natuurlijk door de ouderdom van mijn lak.
Vandaag ben ik naar Eendimport geweest waar ik wat onderdeeltjes heb gehaald.
Een aandrijfas, remklauw, kmteller kabel en een wisserpompje.
Aanvankelijk durfde ik dit eigenlijk zelf niet aan maar, ik heb het toch maar gedaan. Uiteindelijk viel het best mee en heb ik geen klapperende aandrijfas meer en ook geen wiel die aanloopt, en wat scheelt dit in rijden zeg, ik blijf maar rollen ook bij de stoplichten op een heuveltje..
En dan kun je ook weer zien hoe snel je rijd!
Al ga ik wel wat minder hard dan op de teller is te zien want..
De nieuwe banden blijken dus te klein te zijn. Ik moet 135 80 R13 hebben en ik heb nu 135 70 R13. Ik hou ze er in ieder geval maar onder. Het rijd niet anders en dat die meter teveel aangeeft zal mij een zorg zijn.
Verder ben ik nog op zoek naar een luchtfilter mond. Die van mij is gescheurd en past niet meer lekker op de carburateur.
Verder heb ik besloten ook maar niks aan het exterieur meer te doen. Ze ziet er nu uit als een ‘‘frans’’ wagentje en ze mag lekker origineel blijven. Ze is immers 33 jaar jong. Van binnen is ze top en dat vind ik fantastisch. Die paar krasjes in de lak hoort erbij. Alleen de dorpels heb ik bijgespoten en er zal nog een keer wat aan die deur gebeuren.
Tot slot was ik deze week al tot de conclusie gekomen dat er genoeg speling op het koppelingspedaal zit. Bij Eendimport zeiden ze dat het toch het druklager is welke minder word. Daar ga ik nu niks aan doen, zolang het werkt werkt het .
Het is een blij klein wagentje!
Je zou in de toekomst de 145 70 R13 kunnen monteren.
Ik meen dat die wat algemener zijn dan de 135R13.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
nee hoor 135r13 is in diverse merken op me werk (brezan) nog gewoon volop verkrijgbaar
+-30€ ex btw per stuk alleen geen michelin .
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Ik had zes jaar geleden al moeite om die maat voor de 205 te vinden.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
EW schreef:Ik had zes jaar geleden al moeite om die maat voor de 205 te vinden.
nou daar begrijp ik dus helemaal nix van
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Was dat dam 135 70 of 80 marcel bij de brezan? En welk merk heb je dan?
100 op de teller blijkt 90 op de gps te zijn
marcel14trs schreef:EW schreef:Ik had zes jaar geleden al moeite om die maat voor de 205 te vinden.
nou daar begrijp ik dus helemaal nix van
Stik.
Dat was 145R13.
Winterbanden waren nauwelijks te vinden en de levertijd op zomerbanden bleek erg onhandig lang toen een hele rij auto’s in de buurt met lege banden stond (waaronder de voorbanden van de 205).
Goh, al een hele tijd niks meer gepost! Goed nieuws dus!
En dat klopt!
De Visa doet het als een trein. Ik rijd er natuurlijk niet veel mee, maar de keren dat ik ermee rijd doet ze het fantastisch! Ik heb geen enkel moment het gevoel dat ze me gaat laten staan als ik rijd.
Gewoon dikke pret.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
en zo hoort het ook bart top!!
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Ik vraag me eigenlijk wel af of de choke wel werkt zoals een choke dat moet doen.
Als je hem vol uittrekt bij koude motor gaat de motor loeien, maar naar verloop van tijd moet hij dan toch een soort van gaan verzuipen?
En als je dan de choke met warme motor uittrekt moet de motor dat toch ook doen?
Ik heb het idee dat het enigste wat de motor doet zijn toeren verhogen is. Ik kan het ook prima gebruiken als handgas
Hij start verder prima, daar niet van…
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Bart1989 schreef:Ik vraag me eigenlijk wel af of de choke wel werkt zoals een choke dat moet doen.
Als je hem vol uittrekt bij koude motor gaat de motor loeien, maar naar verloop van tijd moet hij dan toch een soort van gaan verzuipen?
En als je dan de choke met warme motor uittrekt moet de motor dat toch ook doen?
Ik heb het idee dat het enigste wat de motor doet zijn toeren verhogen is. Ik kan het ook prima gebruiken als handgas
Hij start verder prima, daar niet van…
Ik heb exact dezelfde ervaring met mijn AX!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als het goed is sluit de choke een klep in de luchtinlaat van de eerste trap. Niet te missen als je bovenop de carb. kijkt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik kan ook heel lang door rijden met de choke er op. Ook met de GSA kon ik dat, zal wel normaal zijn.
My other car is a broomstick.
Grappig, dan hoort het waarschijnlijk toch..
Echt heel lekker start ze eigenlijk ook niet. Moet na 3 dagen stil stand toch wel flink doorstarten.
Die klept gaat inderdaad de kantelen als je aan de choke zit dus dat klopt!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Bij ingeduwde choke moet de klep helemaal verticaal staan, dus maximale luchtinlaat en armer mengsel dan bij een (deels) gesloten klep.
Lang moeten doorstarten na een paar dagen stilstand komt waarschijnlijk doordat de benzinepomp wat interne lekkage heeft. Nieuw pompje scoren en klaar is’t weer.
Bij mijn GSA’s kan ik inderdaad ook best lang blijven rijden met de choke aangetrokken. Op een gegeven moment gaan ze wel inhouden en hoog in de toeren loeien, dus je vergeet ‘m niet zo snel. En dan knippert er voor de zekerheid ook nog een lampje op het dashboard.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30