Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Een blijde boodschap. En dat op de kortste dag van het jaar. Ons wagenpark(je) is uitgebreid met een heuse Deux Cheveaux. We zochten een goedkoop vehikeltje als winterauto voor de DS en na een proefritje met een (overigens erg puike en aan te raden ZX van 600 euro, bj 94 op autoscout in Rosmalen) gewone auto wilde mijn vrouw liever iets leuks. Een eend of zo. Tuurlijk is dat geen winterauto en tuurlijk onverstandig. Maar wel errug kikcken zo’n Deusjevootje. Na een stuk of vier eenden bekeken te hebben, ging ons beschikbare budget van 1500 naar 2500 euro. Auto’s van 1500 bleken vaak fraaie eenden met krokante bodems en chassis’. Vanochtend vond ik op autotrader een grijze ‘87 Club. Mooie kar, netjes verzorgd, wel aan bodemplaten gelast, maar professioneel, goed interieur, als nieuwe michelins, apk vorige week verlopen, hard chassis met levenskans van 4 a 5 jaar, een plaatje op het dak en een zingend achterwiellager. Voor 2750 mocht ik koopman zijn en kreeg ik het karretje gekeurd mee. Uiteindelijk heb ik ‘em voor 2300 euri direct meegenomen. Kan ik lekker zelf nog wat puntjes in orde maken, poetsen, beurtje en toeren.
Goh wat rijdt dat apart, net op de A 50 (foei, zonder APK) naar huis toe met amper 80. Heerlijk. Radio is niet nodig ik zing zelf wel.
En met de kerstdagen heb ik echt geen tijd om….
Ok, na de kerst begin ik met poetsen.
Prettige dagen.
Gefeliciteerd!!! Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!
Amper 80? Had je windkracht 10 tegen ?
Gefeliciteerd met de aankoop natuurlijk
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Van harte met je aankoop. En een 2CV is natuurlijk geen rag-bak, je moet hem met liefde behandelen. Maar vergis je niet, een eend in de sneeuw is feest!
En, ja…. ze roesten. Zelfs droog, in een garage. Als je heeeeel stil bent dan kan je het zelfs horen.
Zelf ga ik erg zuinig met mijn eendje om, maar dat is eigenlijk zonde. Een eend moet je gebruiken. Ik zet er dus een gegalvaniseerd chassis onder, ga de bodemplaten vervangen en zorg er voor dat ze wat rot-weer-bestendiger wordt. Misschien een idee voor jou met de tijd?
Veel plezier met de eend!
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Dank voor jullie leuke reacties. Amper 80 was omdat het wiellager gruwelijk kabaal maakte en ik met een vreemde auto die een half jaar of langer buiten stilstond zo de snelweg op reed. Vandaar. Met mijn DS heb ik zonet nog lekker met 130 over de snelweg gereden.
Wat het gebruik betreft gaat ‘ie gebruikt worden. Niet misbruikt. Dus gewoon altijd rijden, binnen stallen en het echte zout proberen te vermijden of direct schoonspoelen. Een gegalvaniseerd chassis zal er over enkele jaren wel onder moeten. Ook een leuke klus.
Foto’s stuur ik naar de moderator.
Salut,
Gerald
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
GeraldDSuper schreef:Foto’s stuur ik naar de moderator.
En daar zijn ze dan!
Ziet er goed uit !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gefeliciteerd met de aanschaf. Weer een grijze erbij in de provincie Noord-Brabant!!!
Kom ook eens langs op http://www.2cv.nl
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Mooi
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Hmmmm, de jaloersmode gaat aan hier! Mooie aankoop hoor. Ziet er goed uit op de foto’s, velgjes erg netjes. Ronde koplampen vind ik wel het mooist op een 2CV hoor. Veel plezier ermee.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Ronde koplampen vind ik wel het mooist op een 2CV hoor.
Is idd het mooiste!
Gerald: veel plezier met je eendje
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gaaf man
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Zo, de Eend is gekeurd. Vandaag even het eerste legale ritje gereden. Rijdt lekker, zo’n paraplu op wielen. De keuring was nog met wat reparaties. Een nieuw achterwiellager, een nieuw voorwiellager en fuseepen en de uitlaatflens afdichten. Zelf had ik ‘em al gepoetst, kleppen gesteld, benzineslangen vervangen, olie en filter vervangen, remschoenen gesteld, handrem gesteld, contactpunten vernieuwd, kachelslangen vernieuwd. Verder heb ik voor- en achterschermen gedemonteerd om de wielkasten en de bodem goed te tectyleren. De onderste gordelschroefpunten achter vond ik wat te veel aangetast door de roestduivel. Die heb ik eruitgeknipt, nagemaakt en er nieuw ingelast. Mijn garage heeft ook nog een nieuw veertje aan de choke gemonteerd. Piepklein dingetje dat de koudloop beter maakt.
Ik merkt wel dat je ‘em zuinig moet choken.
Het dak heeft een klein scheurtje. Zijn er nog niet als vroeger van de plaklapjes te krijgen om het tijdelijk dicht te houden?
Zo. En nu maar Eend rijden
GeraldDSuper schreef:Zo, de Eend is gekeurd. Vandaag even het eerste legale ritje gereden. Rijdt lekker, zo’n paraplu op wielen. De keuring was nog met wat reparaties. Een nieuw achterwiellager, een nieuw voorwiellager en fuseepen en de uitlaatflens afdichten. Zelf had ik ‘em al gepoetst, kleppen gesteld, benzineslangen vervangen, olie en filter vervangen, remschoenen gesteld, handrem gesteld, contactpunten vernieuwd, kachelslangen vernieuwd. Verder heb ik voor- en achterschermen gedemonteerd om de wielkasten en de bodem goed te tectyleren. De onderste gordelschroefpunten achter vond ik wat te veel aangetast door de roestduivel. Die heb ik eruitgeknipt, nagemaakt en er nieuw ingelast. Mijn garage heeft ook nog een nieuw veertje aan de choke gemonteerd. Piepklein dingetje dat de koudloop beter maakt.
Ik merkt wel dat je ‘em zuinig moet choken.
Het dak heeft een klein scheurtje. Zijn er nog niet als vroeger van de plaklapjes te krijgen om het tijdelijk dicht te houden?
Zo. En nu maar Eend rijden
Waar denk je dat ze DUCtape ontwikkeld hebben
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ducktape. Moet werken. Toch denk ik voor het behoud van het Eendje dat er een nieuw dakje op zet. Nu zie ik Marktplaats nieuw dakjes staan met ‘de beste kwaliteit’ en dergelijke. Is er verschil in Eendendaken? Hoe kan ik dat zien? Waar kan ik het beste voor zo’n dakje gaan winkelen? Bij de specialisten of de hobbyisten?
Ja,ja, lekker weer wat vragen.
Alvast dank voor het meedenken,
Gerald
Een tip vooraf : spuit nu alvast wat kruipolie bij de 4 kleine schroefjes die de aluminium “hoekjes” van het kofferscharnier vasthouden. Die moet je nml loshalen bij het wisselen van het dak en gaan meestal gruwelijk vastzitten…
succes!