5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Bartjes’ Xsara - met schone injectors
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 juni 2012 11:58 PM
  [ # 61 ]

Je moet je meer zorgen maken over een situatie waarbij de krik onder vandaan schiet en de auto er dus van af valt. Wat jij hier doet is buitengewoon onverstandig, of beter gezegd, levensgevaarlijk.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juni 2012 11:59 PM
  [ # 62 ]

Of je huurt gewoon even een brug voor 1 of 2 uurtjes.

Dan kan je er zeker goed bij en je ben gewoon zeker van je veiligheid.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 04 juni 2012 09:03 AM
  [ # 63 ]

OK, begrijp de zorgen. Had blokken voor en achter de wielen en de auto op handrem + in versnelling. Heb voor er onder te zijn gekropen even geduwd en getrokken aan de auto in alle mogelijke richtingen om te kijken of het stabiel was, dit was dus zo.
Ik denk inderdaad wel dat ik over een paar weekjes even een brug huur, dan kan ik makkelijker de gehele auto inspecteren in plaats van alleen voor- en achter-trein.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 juni 2012 09:20 AM
  [ # 64 ]

of je koopt 2 van deze dingen, babybruggen lig je ook een stuk comfortabelder, wel even opletten dat je de wat grotere hebt er zijn meer maten.

Ik zou iig niet onder een auto kruipen op een krik je zult niet de eerste zijn die daarme de krant haalt.

babybrug

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juni 2012 11:04 AM
  [ # 65 ]

Als je alleen al de steunen op slimme plaatsen onder je auto zet zodat ie daar opvalt ipv op je hoofd….....

Met alleen de krik eronder ben je wat mij betreft KNETTER GEK!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 04 juni 2012 10:16 PM
  [ # 66 ]
bogaard77 schreef:

Als je alleen al de steunen op slimme plaatsen onder je auto zet zodat ie daar opvalt ipv op je hoofd.

Check ! Ik huur inderdaad een brug voor het tectyleren.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 10 juni 2012 05:33 PM
  [ # 67 ]

Bij de Citroën wintercheck van afgelopen winter bleek dat de radiateur op meerdere plekken lekte. Dit waarschijnlijk ten gevolg van een te hoog peil van KVS in het header-tankje. In plaats van een spul erin te gieten dat het lek dicht, heb ik een nieuwe radiateur besteld (merk Nissens) en deze apart gezet omdat de huidige radiateur om de een of andere manier niet meer lekte. Koelvloeistof peil heb ik regelmatig in de gaten gehouden en vanmiddag liep het er na een korte rit eruit, dus moest het maar gebeuren.

Eerst de handel laten afkoelen, daarna aan het werk. Radiateur afgekoppeld, hier liep niet heel veel vloeistof meer uit. Ik heb nog geprobeerd met een tuinslang de handel door te spoelen maar kwam niet veel verder als de thermostaat. ook doorspoelen vanaf de andere kant lukte niet.

Nieuwe radiateur erin en aansluiten & vullen. Snelle klus waarbij het vastklemmen van de dikke leidingen het meeste moeite kostte vanwege het soort slangklemmen. Deze heb ik met een grote punt-bek tang weer in elkaar kunnen laten grijpen waardoor deze weer klemmen.

Mijn punt van zorg is nu dat ik alleen het eerste stukje koelvloeistof heb vervangen en luchtbubbels in het systeem heb van tenminste het volume van de onderste slang welke vanaf de radiateur omhoog loopt.

Mijn plan is morgen richting werk tussentijds te stoppen als de temperatuur rond de 60 graden begint te komen en dan het KVS peil in de gaten te houden om zodoende erbij te gieten. Ik heb nog zo’n 4.5 liter in de auto liggen. Ziet iemand hier potentiele problemen ?

Alvast bedankt,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 10 juni 2012 05:47 PM
  [ # 68 ]

Hoe heb je ontlucht?
(Het hoogste punt is de kachelradiator…).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2012 07:29 PM
  [ # 69 ]
bartjes schreef:

Bij de Citroën wintercheck van afgelopen winter bleek dat de radiateur op meerdere plekken lekte. Dit waarschijnlijk ten gevolg van een te hoog peil van KVS in het header-tankje.

Hebben ze je dit gezegd?

Het systeem zou de KVS die er te veel in zit namelijk gewoon uit moeten gooien. Het lijkt me niet dat dit de oorzaak is.

Overigens heb ik in mijn beide Xsara’s die ik had heb al de radiator moeten vervangen, gewoon omdat ze oud waren en gingen lekken.
Dus helemaal niet gek dat je ook aan de beurt ben, wel een goede keuze om te vervangen ipv een lapmiddel, zo houd je je systeem tenmiste schoon Wink

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 10 juni 2012 09:48 PM
  [ # 70 ]

Even recht zetten, bij de winterchek werd ik erop gewezen dat m’n radiateur lekte; ze hebben het me zelfs getoond toen de auto op de brug stond, prima service dus. De conclusie dat er teveel KVS in de header tank zat en daardoor de lekkage is ontstaan is van mij, aangezien het een gesloten systeem is. Ouderdom kan er natuurlijk ook voor zorgen dat de kunstof-aluminium afdichting gaat lekken.

Ik vond onderstaand plaatje met de tekst dat de radiateur en beide getoonde ontluchters ontlucht dienen te worden waarbij de motor minstens 3 keer de fan moet laten aanslaan:

Het ontluchten van de radiateur gebeurt bij mijn auto via een smal leidinkje richting header tank. Ontluchtingsnippel 5 is onvindbaar of het moet gaan om een messing inbusbout ? Ik herken ook niet alle onderdelen die in de tekening getoond worden. De tekening stamt toch van een hand-geschakelde TU5JP4 motor ?
Ik heb een kort ritje gemaakt, de kachelkraan vol open en hier kwam geen lucht meer uit. Ook na het ritje met snel accellereren om de temperatuur op te jagen was er nauwelijks sprake van inzakken van het peil in het header tankje. Ik kijk morgen onderweg naar m’n werk wel een paar keer, kies de binnendoor route, houdt m’n temperatuurmeter in de gaten en houdt een doek bij de hand voor de dop.

Groetjes,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 11 juni 2012 11:15 PM
  [ # 71 ]

Vandaag op heenweg naar m’n werk zo’n 3 keer gestopt nadat de temperatuur de 60 graden had gepasseerd. Ontluchten en bijvullen, in totaal ging er nog zo’n 400 cc in en na terugrijden vanmiddag bleef het peil stabiel.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 12 juni 2012 01:52 AM
  [ # 72 ]

@bartjes
Deze afbeeldingen zijn van een TU5JP4 motor.
Die van jouw zijn van een XU10J4RS motor.
Inhoud volgens Citroën 6,5 ltr.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 16 juli 2012 09:39 PM
  [ # 73 ]

Onze Xsara was het vandaag niet eens met het weer wat schijnbaar bij een Nederlandse zomer hoort. Tijdens het rijden hoorde ik drup drup…. Dit betekent dat ergens in of nabij het interieur een plasje water ontstond waar dus water in drupte. Omdat ik alléén in de auto zat (als bestuurder) was het exacte plaat bepalen moeilijk, maar het geluid komt vanaf de bijrijdersportier / (achter het) dashboard. Na de rit even het portier open en het lijkt alsof de gaatjes onderaan open zijn, ik moet hier echter nog even beter naar kijken (als het even niet regent…).
Iemand enig idee ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 17 juli 2012 08:52 AM
  [ # 74 ]

Lekte het niet bij de antenne?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juli 2012 07:18 PM
  [ # 75 ]

Bij een Xsara type 2 zit de antenne achterop het dak, dus het lijkt me niet dat dit water in de buurt komt van het dash Wink

Profiel  
 
 
5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook