Bij mij rammelt het koepltje (zonnekap) boven het tellerwerk ook nog steeds.
Links was over na de eerste keer, maar de rechter kant blijft een probleem.
Iemand enig idee hoe die zonnekap gemonteerd zit?
Is het in twee delen, met een boven en onder kant? Het lijkt er namelijk op dat het bovenste deel los is te maken en dat je daaronder dan de schroeven vind waarmee de onderste helft mee vast is gezet.
mbt irritante rammels, hier een tip. (rij nu 32000km in een DS3)
Meteen vanaf de 1e kilometers had ik ook last van rare trillingen/rammels welke niet goed te verklaren en lokaliseren waren. Na veel luisteren en zoeken (en vooral irritatie) heb ik het eea gevonden. Op de meeste onderdelen zitten artikelnummer stickers (oid), deze zitten veelal niet goed vastgeplakt op de onderdelen (bijvoorbeeld beschermkap over de gordels, Bstijl, hemelbekleding, enz) Bij mij gaven deze niet goed geplakte stickers (raar maar waar) bepaalde resonanties en dus herrie. Je kunt bijvoorbeeld met je hand, vanaf de voorruitkant, onder de hemelbekleding komen, ter hoogte van de zonneklep (bestuurderskant) trof ik een half geplakte sticker aan, deze heb ik verwijderd en voila een vreemd geluid verdween direct. (toen de sticker er nog zat en ik drukte tegen mn hemel aan dan klonk het ook alsof er iets plastic achtigs begon te kraken, dit bleek dus de sticker die steeds danwel/danniet vastplakte aan de hemel, alsof er n stickertje onder je schoenzool zit dat maakt ook zon raar geluid.
Dus ga op het geluid af en zoek de citroen artikelstickers aan de achterkant van het bewuste paneel en trek ze dr af! Achter de gordelafdekkap bv (Bstijl) gaven deze zelfde stickers hetzelfde probleem, al de 1e kilometers heb ik mn auto stilgezet en heb ik die kap eraf gerukt op zoek naar de herrie, uiteraard heb ik niet meteen de sticker als dader gezien, toch bleek deze het later wel te zijn.
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft!
hallo ,ik heb het zelfde probleem mijn DS 3 rammel overal is pas 3 weken oud !!!
snap niet dat mensen zo positief zijn over deze auto, ik heb een gierende versnellingsbak tussen 80 en 100 km om gek van te worden citroen zegt producteigenschap !!!! daar moet je het mee doen !!
Wat voor rammel heb je dan? Er is hier vast wel iemand die het herkent en je op weg kan helpen…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Die gierende versnellingsbak bij de e-hdi is een bekend verschijnsel. Er zijn bakken met DS3-rijders die er geen last van hebben en wagonladingen die er wel last van hebben.
Ter geruststelling:
a) je went er aan;
b) het lijkt minder erg te worden naarmate je meer kilometers gereden hebt
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
De versies met Pack Hifi of Myway hebben er geen last van
Die soepwaffel zorgt dat je weinig anders dan dat ding hoort rammelen, hehehe..
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
NeufegliseThierry schreef:Die gierende versnellingsbak bij de e-hdi is een bekend verschijnsel. Er zijn bakken met DS3-rijders die er geen last van hebben en wagonladingen die er wel last van hebben.
Ter geruststelling:
a) je went er aan;
b) het lijkt minder erg te worden naarmate je meer kilometers gereden hebt
Heb jij zelf ook last van gierende versnellingsbak ?
Nou ja, last.
Er van uitgaande dat mijn gehoor niet achteruit gegaan is is het geluid minder sterk geworden.
Ik vind het in ieder geval niet echt hinderlijk meer. De DS3 van mijn broer maakt meer lawaai, als ik die van hem permanent zou moeten berijden zou ik wat hoger in de boom geklommen zijn.
Vervelend is dat het als producteigenschap afgedaan wordt, precies zoals hierboven aangegeven door Leon1961.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Wie eerlijk kan zijn en iets van kwaliteit kent zal zeggen dat dit geen stevige auto is, weinig getest bij fabricage en niet goed afgewerkt. Mooi langs de buitenkant maar de binnenkant steld niets voor. Remmen slecht, armsteun kraakt, dashboard kraakt, ramen kraken als ze een stukje naar beneden zijn schokdempers goedkoop enzo kan ik wel verder gaan.. Veel geld voor een hoop plastiek als je het mij vraagt. Moest ik dit weten op voorhand had ik hem nooit gekocht is zijn geld niet waard
In de Tweede Wereldoorlog zeiden de soldaten weleens “Your gun is made by the cheapest bidder”. Dat is natuurlijk met de toeleveranciers van een assembleur als Citroën ook. Er wordt ingekocht waar het voordelig inkopen is en de kwaliteit acceptabel. Uiteindelijk draagt dat bij aan je marge bij verkoop. Wat het voor je after sales doet, tja…ik kan je verwijzen naar een paar topics op dit forum
Ik ben het met je eens dat het op bepaalde punten wat beter kan, maar een aantal dingen zijn ook makkelijk zelf op te lossen, zoals de armsteun.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ben je nog van die generatie
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gerjan30 schreef:Wie eerlijk kan zijn en iets van kwaliteit kent zal zeggen dat dit geen stevige auto is, weinig getest bij fabricage en niet goed afgewerkt. Mooi langs de buitenkant maar de binnenkant steld niets voor. Remmen slecht, armsteun kraakt, dashboard kraakt, ramen kraken als ze een stukje naar beneden zijn schokdempers goedkoop enzo kan ik wel verder gaan.. Veel geld voor een hoop plastiek als je het mij vraagt. Moest ik dit weten op voorhand had ik hem nooit gekocht is zijn geld niet waard
Tjongejonge wat een onzin… En ik mag dat zeggen, want ik heb ook een DS3 en bij mij kraakt er niks, is de afwerking prima, remt als de beste en zo kan ik nog wel even doorgaan.
You get what you pay for.
bak giert een beetje, maar zeker niet overdreven. Dat is hetzelfde als zeggen dat de motor teveel herrie maakt.
Rammels, in iedere auto kan het aanwezig zijn. Klipje afgebroken, iets te strak gemonteerd. Noem het maar. Irritant? jazeker. Maar door een beetje te diy’en is het zo verdwenen.
En met muziek aan rijden helpt. Kan op 1 hand de keren tellen dat ik niet met muziek heb gereden.
Zo zie je maar weer dat elke auto en berijder verschillend is. Daarbij speelt natuurlijk ook het verwachtingspatroon.
Zoals ik al aangaf ben ik inmiddels beter gewend aan het gierende geluid uit de transmissie, ik heb laatst in een andere DS3 gezeten die was nagenoeg stil, die van mijn broer daarentegen maakt juist weer meer geluid. Je kunt dus niet zomaar voor aan ander stellen dat “bak giert een beetje, maar zeker niet overdreven”. Elke auto is anders en het beleven van geluid is zeker subjectief.
Wat mij wel vaak opvalt zijn de verwijzingen naar het kwaliteitsniveau van de auto. Zoals Marien terecht stelt: you get what you pay for. De DS3 is weliswaar aangepast t.o.v. de C3, maar het is en blijft een ‘gewone’ kleine auto. En niet met het prijsniveau van een Audi A1 of Mini. Daarbij zal een Citroën wellicht tot het einde der dagen lager blijven scoren op de pechstatistieken dan zeg een Toyota Yaris.
Het zal wel. Ik zit toch liever in de DS3 dan in die Yaris. Of vergelijk het met mijn voorgaande auto uit de VAG groep (Ibiza ecomotive): die kraakte bij het leven en bracht mij letterlijk in levensgevaarlijke situaties met een turbo die onverwacht wegviel.
Terug naar de naam van het topic: ik heb geen last van gekraak, zelfs niet uit de middenarmsteun. Tenminste, laatst wel wat gekraak uit linksachter bij inveren op drempels, maar zoals het een goede Citroën betaamt is dat geluid vanzelf weer weggegaan
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Hij staat te koop