Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 28-05-2012
- ZX Zx 1.4 Avoriaz
Beste forum leden,
Sinds een tijdje ben ik de trotse bezitter van een ZX 1.4i met 144.000 op de teller. Op dit moment word de franse dame optisch aanzienlijk verjongd. Motorisch heeft zij ook wat minder aandacht gehad de afgelopen jaren . Daartoe wil ik de distributieriemen / spanrollen / waterpomp etc vervangen.
Zelf heb ik twee rechterhanden, heb vroeger zelf scootermotorblokken gesplitst / krukassen geplaats etc. Alleen heb ik me nooit verdiept in de auto techniek. Het liefste wil ik dit zelf doen, alleen heb ik daarvoor wel basisinstructies nodig om juist te beginnen, een soort “rode draad” zeg maar.
Zijn er instructies / howto beschikbaar hoe ik dit het beste kan doen?
Als ik dit zelf heb gedaan, wil ik er zelf ook een aanmaken voor anderen, zodat ook het forum hier beter van word
Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Groet,
Steven
Ik zou beginnen met een Haynes Manual…
Haynes is prima. Je kan ook de vraagbaak van de BX gebruiken. Daarin staat duidelijk vermeldt hoe je bij een 1.4i TU-blok de distributieriem en spanrol moet vervangen. Stelt niet echt veel voor. Bij een BX is het iets lastiger ivm de HD-pomp.
De vraagbaken van AX/ZX/205 en 306 zijn voor deze vervanging ook bruikbaar.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=42&t=19166
AX club heeft dit soort dingen vaak vrij uitgebreid
2CV 1985