Gisteren de rechter motorsteun vervangen.
Zie de foto, de linker heb ik zon nieuwe ronde schijf ingeperst. De oude was echt stuk.
De rechter had ik ook maar besteld, was toch bezig, wil het graag netjes.
Alleen nu trilt de auto stationair veel harder. Dus ik denk dat de rechter steun te hard is.
Ik probeer het even anders gaat toch de oude weer terug.
Het is geen orginle van de dealer.
Iemand hier ervaring mee????
Oja TIP bij een TD moet je nooit het blok lichten met een krik, kan de carterpan pakking niet tegen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Heb je hem wel in exact dezelfde hoek terug geperst? Als je dat ding een 1/8e of 1/4e slag dwarser zet dan trilt hij al een stuk harder.
Ik meende ook dat die bovenste orgineel een stuk smaller is dan degene die je waarschijnlijk hebt meegekregen (formaatje zoals de onderste) en dan dreunt het hele spul ook wel aardig.
Zelf nooit last gehad van krik onder de carter
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Rubber lijkt er idd niet goed in te zitten. Zou dat even checken met een ander.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Volgens mij zijn dit nog de oude delen
Ouwe mopperkont
De orginele steunen gekocht voor de rechterkant, bij de dealer.
Die andere steunnen zijn van te hard rubber.
Dus de motor voel ik niet meer trillen stationair.
Nu heb ik nog wel steeds het probleem wat erger lijkt te worden dat de XM behoorlijk trilt rond de 110.
Daarvoor en de achter doet ie het ook maar minder. Banden zal ik nog eens laten balanceren maar denk niet dat dat het is, zijn half jaar oud en gebalanceert etc. en het is niet persee het stuur alleen.
Ik heb zelf het vermoeden aandrijfas. ALs ie warm is voel je m ook trillen met optrekken. Kan me van de BX herinneren dat ik dat daar ook heb gehad.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980