luchtfilter vervangen citroen C4 1.6 HDi hatchback.
sjouke3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 28 mei 2012 09:42 AM

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben in het bezit van een citroen C4 1.6 HDi hatchback 90 pk van 2005. Ik heb een chiptuning laten doen en de motor levert nu ruim 110 pk. Ik roem de zuinigheid van deze diesel. Mijn gemiddeld verbruik is 1 liter diesel op 21 km.
Verder een aantal bij de C4 bekende problemen meegemaakt, o.a. loszittende schokbrekerrubbers en storing in cruisecontrol.
Ik ben een ‘simpele’ sleutelaar en wil graag zelf het luchtfilter vervangen van deze C4. Na wat gesurft te hebben op het internet blijkt dat dit geen simpele klus is. Kan iemand op dit forum mij een werkinstructie geven of tips? Alle info is welkom!

Profiel  

2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1290

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 juni 2012 10:36 PM
  [ # 1 ]

Het vergt wat sleutelvaardigheden, als je voor de auto staat met de kap open haal je de motordekseler vanaf en aan de rechterzijde van het blok de slagen van de turbo en naar het luchthuis weg. Daarna zie je het luchtfilterhuis aan de achterkant van het blok zitten deze zit met 3 torxschroeven vast. Kom je met wat moeite bij. Daarna deksel eraf, luchtfilter wisselen en inbouwen viseversa.

Succes!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  

atenzaz (ex gebruiker)
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194

- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Gepost: 05 juni 2012 05:59 PM
  [ # 2 ]

Kijk eens hier, dan moet het zeker lukken Smile

C4 1.6 HDi luchtfilter vervangen

Profiel  

Maddock
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129

Gepost: 11 juni 2012 04:12 PM
  [ # 3 ]

zo te lezen zelfde probleem als bij mijn B’lingo… ook 1.6HDI… ook luchtfilter àchter het mororblok (wtf?!),
ook hier moet motordeksel er af, twee luchttoe/afvoerslangen rechts naast het blok loskoppelen, bij b’lingo moet op de koop toe nog een laag geluidsisolatie los en zelfs het rooster waarin ruitenwissers verankerd zitten moet los!!! een grote PESTboel waarvan ik niet snap waarom eigenlijk aangezien ze die filter makkelijk anders hadden kunnen leggen (bij Blingo is rechtsvoor genoeg plaats). speciaal zo gedaan zodat consument quasi verplicht is zijn onderhoud uit te besteden?! lijkt me toch…
bij mijn vorige wagen deed ik onderhoud (lucht/olie/dieselfilter + verse olie) op een kwartiertje tot een half uurtje ‘tops’ indien ook remmen voor - achter vervangen…
nu mag ik al minstens halve dag uittrekken of noodgedwongen naar garage gaan en 200+ eurootjes betalen. op de koop toe: dingen zoals die geluidsisolatie loskrijgen valt mee, maar krijg het er maar weer es in!!!

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook