





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ten eerste denk ik inderdaad niet dat het past, maar daarbij moet je ook kabelbomen gaan trekken en aansluiten vanuit je middenconsole en dat is een werkje dat je niet moet onderschatten. Alles is uiteraard mogelijk, dat wel.
Vraag anders maar eens aan waterman, die heeft dat ooit bij de CX van Robin Visser gedaan.*
Maar dat mechaniek is groter, ik denk sowieso niet dat je daarmee uitkomt.
* Zou natuurlijk wel kunnen dat het bij Série 2 eenvoudiger is, maar kan me herinneren dat het bij die auto een heel geköt was.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik vond het destijds goed te doen.
En de kabelboom past natuurlijk want die komt uit een break.
( kabels lang zat)
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
De kabelboom voorzie ik ook niet zo’n probleem, aangezien het interieur momenteel ook helemaal leeg is, op wat kabelboompjes na dan… Ik zal eens de deur van de break lostrekken vanavond/van de week en kijken hoe het daar zit. Wellicht dat ik dan een oplossing bedenk/zie.
Waterman, heb jij nog ideeen?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:Vraag anders maar eens aan waterman, die heeft dat ooit bij de CX van Robin Visser gedaan.
Nee, daar zaten al elektrische ramen in aan de achterzijde maar daar moesten extra schakelaars voor worden bijgezet zodat die ramen vanaf de bestuurdersstoel bediend konden worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Maar zelfs dat was al best veel werk, toch?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Berline mechanismen in een breakportier (achter) gaat prima. Ik heb dat eerder gedaan. Je moet wel de bekabeling helemaal meenemen (interieur kabelboom).
Mechanisme ombouwen gaat m niet zomaar worden. Dat is veeeel ingrijpender dan omwisselen
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Maar Evan, bij hem is het andersom: Break mechniek in een Berline willen ombouwen.
Dat lijkt me niet passen…. maar ik heb ‘t zelf nooit geprobeerd.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Voor de zekerheid vergelijken; Maar zoals ik het me herinner zijn de maten van het mechanisme gelijk. Alleen de rails is niet gelijk, omdat de ruit natuurlijk langer is.
CX GTi Turbo 2 - All Black









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Als ik het in het onderdelenboek bekijk, dan zouden de mechanieken hetzelfde zijn alleen de motor of mechnische bediening afwijken. Nu zou het me niets verbazen als dat in de praktijk andrs is en je dus niet klakkeloos een motortje hoeft te bevestigen op het tandwiel waar normaal de zwengel zit. We zullen zien. Als ik vanavond tijd over heb zal ik eens de deur van mijn break ontleden.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Om de onduidelijkheid uit de lucht te halen: Gisteren de mechanieken omgewisseld. No problem. Zijn beiden even lang enige verschil in de mechanieken zit het in de aansluiting van de motor op tandkrans of tandwiel van zwengel op tandkrans. Volgende week gaat de bijl door de break heen. Als de motor er uit is zal ook de kabelboom gewisseld worden (niet alleen voor de elektrische ramen hoor, maar om meerdere redenen). Als het goed is moet het dan weer werken.
Verder alle deuren opgebouwd (inclusief deur-open-dicht indicator), En elektra aan de achterzijde in orde gemaakt en aangesloten. Wellicht een tip voor anderen: Ik heb de platte kabelboom die de achterzijde van de nodige functies voorziet gemodificeerd en een nieuwe kabelboom gemaakt. Deze platte kabelbomen worden nog wel eens dubbelgevouwen en scheuren daarom open. Gevolgd is dat het koper gewoon blootligt met gevolgen van dien. Als je eens tijd over hebt is dat zeker de moeite om eens te doen of kijk alleen eens naar de staat van deze kabelboom en je begrijpt meteen het probleem.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig,
Succes met verdere opbouw .
Vgfm
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Heb even een shagerijnig momentje…
Voordat ze naar de spuiter ging heb ik zitten twijfelen om de achterste zijruitjes toch maar te demonteren. Maar omdat ze eigenlijk zo netjes erin zaten en lekvrij waren besloten dit niet te doen, omdat het zo’n gekl**t schijnt te zijn om ze weer lekvrij te monteren. Nu is het de afgelopen week niet al te best weer geweest en lag er elke keer een klein plasje wat in de kofferbak, wat vervolgens stroomde naar de voetenbak van de achterpassagiers. Ik dacht nog, ‘zal wel door die gaatjes komen waar de bevestiging normaal zt van de achterruitstrips. Nou je raad het al… Zijruitjes lekken. Beetje zuur, want anders had ik die rand waar ze in zitten mooi in zijn geheel mee kunnen laten spuiten. Maar eens even een plan de campagne bedenken om het geheel zonder krasjes en netjes eruit te krijgen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Hmmm….. Goeie les, jammer dat jij m moet leren.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Yep, het is niet anders. Ik ga er vandaag eens rustig naar kijken, want wellicht is het gewoon de achterruit. Die is er namelijk uit geweest en heb ik er onlangs ingekit. In mijn veronderstelling goed genoeg, maar je weet maar nooit.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Das mooi balen.
Maar is het niet makkelijker om de zijruitjes eruit te halen dan de achterruit?
Want eruit moet het dan toch want bijkitten werkt niet.
Succes
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.