Extra keuring na Bovag aankoop?
deckers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 22 december 2005 10:50 PM

Hallo,

ik ben de gelukkige bezitter van een C-5 break, uit 2002 (september) en in een woord….heeeeeeerlijk. Wat een comfort, en ik ben al wat Franse auto’s gewend (waaronder als student een GSa die ook al heerlijk reed).
Heb overigens ook al de fluittoon ontdekt, maar zal deze scharen onder de hydraulische leidingen (??).
Ik alleen nog wel garantie van ongeveer 6 maanden (-2 weken). Is het verstandig om de mijn auto even te laten controleren bij een Citroen dealer?

GRTN,

Jan

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 22 december 2005 11:16 PM
  [ # 1 ]

Re: Extra keuring na Bovag aankoop?

deckers schreef:

Hallo,

ik ben de gelukkige bezitter van een C-5 break, uit 2002 (september) en in een woord….heeeeeeerlijk. Wat een comfort, en ik ben al wat Franse auto’s gewend (waaronder als student een GSa die ook al heerlijk reed).
Heb overigens ook al de fluittoon ontdekt, maar zal deze scharen onder de hydraulische leidingen (??).
Ik alleen nog wel garantie van ongeveer 6 maanden (-2 weken). Is het verstandig om de mijn auto even te laten controleren bij een Citroen dealer?

GRTN,

Jan

beter gedaan dan achteraf spijt, maar het riekt naar overbodige getwijfel.
of je voeld je goed bij de auto en de verkopende partij/garage. of je twijfelt.

greets van wupke:die het dus ook niet weet, maar dubbel is zeker zeggen ze. Wink

Profiel  

TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 22 december 2005 11:26 PM
  [ # 2 ]

deckers schreef:

Hallo,

GRTN,

Jan

Uit je woorden maak ik op dat je de auto niet bij een Citroëndealer hebt gekocht. Indien je echter het onderhoudsboekje er bij hebt en de beurten keurig door een Citroên dealer zijn afgestempeld/afgetekend dan zie ik weinig reden om langs een dealer te gaan met de auto. Heb je dit boekje echter niet dan loont het de moeite alleen al om te controleren of alle terugroepactiviteiten zijn uitgevoerd tevens kun je ze vragen de voor jouw model bekende probleemgebieden na te lopen.

Veel succes en plezier met je aankoop.
Ton

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 22 december 2005 11:34 PM
  [ # 3 ]

als ik jouw was zou ik een onafhankelijke keuring doen komen altijd dingen uit die je niet verwacht en die later erg duur kunnen zijn

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 23 december 2005 12:48 AM
  [ # 4 ]

Het minste wat je kan doen is aan een dealer vragen of je auto nog openstaande terugroepacties heeft. Verder is het inderdaad aardig om te weten hoe het onderhoud is, met een boekje is dat makkelijk na te gaan.

En een controle bij een Citroen dealer; met een half uurtje weten ze een hele hoop van je auto. Kosten van een half uurtje hooguit 40 euro.

Kan geen kwaad toch?

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 459

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 23 december 2005 01:13 AM
  [ # 5 ]

deckers schreef:

Hallo,

GRTN,

Jan

De V6 hebben we in september gekocht bij een Mazda dealer, met 6 maanden Bovag.
Na 5 maanden wil ik hem zeker laten keuren. Voor formele keuringen kan je terecht bij de ANWB en de DEKRA voor een garantieafloopkeuring, is gelijk aan aankoopkeuring. ANWB rekent geloof ik 154 euro.
Heb het ook even nagevraagd bij mijn vaste C-dealer. Die rekent een uur a 60 euro (ex BTW denk ik). Ze maken dan een rapportje en bellen even met de Mazda dealer, wie wat gaat herstellen.
Het wordt dus de dealer, ergens in januari.
Mijn advies is de garantietermijn zeker niet zomaar laten aflopen, je bent niet blij als er na 9 maanden iets naar bovenkomt wat al te zien was na 6 maanden.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  

V strom
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 23 december 2005 01:45 AM
  [ # 6 ]

Oldenhage zei:

Kosten van een half uurtje hooguit 40 euro.

Da´s ja bijna gratis of niet dan Laughing

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 23 december 2005 02:11 PM
  [ # 7 ]

ik heb 1 x een tweedehands gekocht, een evasion 1.9 td (130000km)
dit was niet bij een off dealer.
het eerste wat ik heb laten doen is een grote beurt en de db riem laten vervangen.
tijdens deze beurt zijn belangrijke zaken aan het licht gekomen die gerepareerd diende te worden, dit is door de betreffende citroen gedaan en de kosten zijn betaald soor de garage waar ik hem gekocht had (hadden zelf geen monteurs in dienst).

ik zou dit iedereen aanraden omdat niet elke garage verstand van citroens kan hebben zoals de dealer. en persoonlijk ben je toch iets geruster van je aankoop.

Profiel  

deckers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 12 januari 2006 09:00 PM
  [ # 8 ]

Hallo allen,

vandaag mijn auto bij de Citroën-dealer laten nakijken. En wat bleek, alles gewoon perfect in orde. Zowel de afleverende Bovag-garage had zijn werk uitstekend gedaan, en mijn eigen dealer perfect service afgeleverd (met koffie). Ze hebben zelf even contact opgenomen i.v.m. het wel of niet vervangen van de bougies (bij aflevering zat een 60.000km beurt) hetgeen natuurlijk in orde was. Alleen de olie die vervangen was is een andere en daar heb ik meteen maar (op aanraden van mijn dealer) een afspraak voor gemaakt. Vol synthetisch ipv half. Na afloop van de “keuring” even om de kosten gevraagd en ..... : “het is goed zo meneer, dit valt onder service”.

Kijk dat noem ik nog eens een dealer! Wilmink, een welgemeende dank. Very Happy Very Happy

En, weer een tevreden Citroën rijder erbij!!!

GRTN,

Jan

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 07 januari 2007 01:08 AM
  [ # 9 ]

persoonlijk heb ik ook erg goede ervaringen bij deze garage !

service is 110 %

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook