Beste,
Ik ben op zoek naar info omtrent extra blazer passagiers zijde
Welke wagens werden hiervan voorzien ?
Enkel extra ventilatie functie of ook nog verwarming ?
Is dit nog te verkrijgen en waar ?
Thanks
Mr. Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith,
Ik wil dit probleem ook oplossen. Het volgende wil ik gaan doen. Ik heb een kacheltje liggen van een Mini. Dit is klein en compact. In het motorcompartiment is hier nog ruimte voor. Alleen moet ik nog eens uitzoeken hoe ik dit ga bedienen. De warme lucht sluit ik apart aan op de aansluitingen op de kokerbalk. Oude aansluiting van originele kachel afdichten. Deze heb ik overigens al voorzien van een aanjager met 3 snelheden. Hiermee hoop ik het warm te gaan houden mits het blok voldoende warmte produceert. In de zomer zou je de warmte van het extra kacheltje kunnen afvoeren buiten de auto dan heb je ook nog extra koeling. Zie je hier ook wat in?
Groetjes,
Martin
Hello Martin,
Bedankt voor je reactie.
Er zit zeker iets in! Jouw idee om de motorwarmte te evacueren via dezelfde circuit vind ik wel goed.
Hoe ziet er zo’n kacheltje uit van een mini ?
Ik had gedacht om te werken met een extra aanjager kant passagier en te werken met een ‘collecteur’ vlak na de aanjager.
De collecteur heeft het voordeel dat het niet extra breed is, weinig drukval heeft voor lucht en water en wellicht betaalbaar. De collecteur bestaat in verschillende afmetingen.
Uit de collecteur zijn 2 pijpjes voor aansluitingen, en hierop kan men een kraantje zetten dat men kan bedienen.
Ik zal je paar foto’s sturen en laat gerust iets weten.
Weet jij of een DS met airco over een aparte koelcircuit beschikt ?
Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om via 3 wegkranen te werken met één circuit. Via een drukknop bedien je de 3weg kranen met een elektrisch motortje en de airco.
Nadeel is dat je motorwarmte niet kunt evacuren.
Groetjes
Mr. Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Post je foto’s maar in dit topic mr smith. Een airco DS heeft geen extra circuit.
groet
Joris
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Veel engelse DS-en (Right Hand Drive) hadden een extra blower rechts. De gaten in de voorsnep voor de bevestiging van deze extra blower zitten er al. Ik kocht zo’n blower van Len Drew (Mr. wash-and-shine) op een meeting. Hij had er een aantal.
Citroen!
DriverD schreef:Veel engelse DS-en (Right Hand Drive) hadden een extra blower rechts. De gaten in de voorsnep voor de bevestiging van deze extra blower zitten er al. Ik kocht zo’n blower van Len Drew (Mr. wash-and-shine) op een meeting. Hij had er een aantal.
Waren dit alleen blowers of zat er ook een radiateurtje in? Volgens mij hadden de scandinavische DSen zo’n extra kachel aan de bijrijders kant.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
@ iedereen een fantasisch nieuwe jaar 2006 gewenst ( in een ID/DS )
de foto’s zien er bruikbaar uit Martin,
correctie, collecteur—> convector systeem
hoe kan ik hier foto’s posten ?
Airco DS één circuit ? hoe werkt het ?
Heeft er iemand hier een schema van ?
Alvast bedankt
Mr. Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
als je een recht stuur blazer wil kan ik dat voor je vinden via een vriend van me hier in Engeland die een stuk of drie heeft. Kost je wel 75 euro plus postage.
Hans
Hans Staartjes