Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat blauwe platen verhaal klopt natuurlijk niet. Elke Nederlandse auto met blauwe platen is ouder dan 30 jaar tenzij ze er illegaal op zitten. En niet elke Nederlandse auto met gele platen is jonger dan 30 jaar, dus dat blauwe platen verhaal kan zowiezo nooit zijn wat er met de duitse “overeenkomstige voorwaarden” bedoeld wordt. Blauwe platen zijn in Nederland ook geen kenmerk van “oldtimer status” per se.
Er is geen eenduidige lijn over, en dat is een beetje het punt. Als ie ouder is dan 30 jaar valt er een argument voor te maken dat het een oldtimer is (2 jaar apk verhaal), als ie ouder is dan 25 jaar valt er een argument voor te maken dat het een oldtimer is (mrb verhaal), beide voor de Nederlandse wet. Een echte status als “oldtimer” kent Nederland niet. Hoe dan ook denk ik dat iedereen het er over eens zal zijn dat 30+ oldtimer is, dat is ook de europese richtlijn als ik het goed begrijp. Daarvoor zitten we nu dan dus in 1982 kwa bouwjaar.
Ik weet niet meer waar het vandaan kwam, maar de suggestie die ik bij een of de andere klassieker club gelezen heb kwam er op neer om een kopie van je deel I achter je ruit te leggen met een rode cirkel om je datum eerste toelating.
Ik denk zelf dat het er op neer komt dat elke auto van 30+ in principe een oldtimer is voor dat umwelt verhaal. Of dat ook betekent dat je geen bekeuring gaat krijgen is een ander verhaal, en het is wel een heel gedoe om dan weer je gelijk te krijgen natuurlijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Toch nog even over het LPG verhaal, hier een stukje tekst die inderdaad meldt dat ombouw naar LPG een groene sticker oplevert, omdat de uitstootcategorie dan zou worden opgewaardeerd naar Euro 2. MAAR…. dit is geen officiele website van bijv. de TÜV, maar een bewering van een club van 2CV liefhebbers. Het gaat hier dus om een 2CV, zonder kat….
Oh ja, er wordt zelfs gemeld dat de benzinetank maximaal 15 liter mag zijn, ipv 5 liter. Dat valt nog best mee, als deze informatie klopt. Met een flinke leger-jerrycan in de kofferbak als reserve van 20 liter kom je dan alsnog aan de 35 liter.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ik weet niet meer waar het vandaan kwam, maar de suggestie die ik bij een of de andere klassieker club gelezen heb kwam er op neer om een kopie van je deel I achter je ruit te leggen met een rode cirkel om je datum eerste toelating..
Dat is wat ze mij in Deutschland ook vertelden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, vandaag hebben we ontdekt waarom de kleppen kleiner zijn op een gti turbo kop. De kleppen van een gti komen tegen de zuigers aan. Dat hadden we eigenlijk al verwacht, maar we hebben het voor de zekerheid dus maar even uitgeprobeerd, en ‘t kan dus niet. Het blijft bij de nokkenas dus, geen gti kop.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zou het dan wel passen met 662 of 667 zuigers?
de vorm van 662 zuigers zijn bijna gelijk aan 666 zuigers. dus ik ben er bang voor…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ook geen mogelijkheid om pockets in ze zuigers te frezen?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad. Je zou eens moeten uitrekenen hoeveel je de compressieverhouding daarmee verlaagt. Is de zuigerbodem dik genoeg?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee gaat ook niet passen met platte zuigers. Komt tegen de zijkant aan, niet het hoedje. Als ik groot ben ga ik wel kleinere zuigers met langere drijfstangen, off-centre pins en pockets voor grotere kleppen maken, en dan doe ik ook gelijk hydraulic roller lifters. Heb ik nog wat te doen.
Als ik ze laat maken door JE, kan ik de zuigerbodem in principe zo laten maken dat de pocket geen probleem is, en ik kan door de hoed in het midden nog iets te verhogen dan ook de compressie compenseren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
S.P., hoe vordert de bouw van je versnellingsbak en diff? Moest je nog iets wijzigen aan de aandrijfassen?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De bak zit al een tijdje in elkaar, maar zit nog niet in de auto. Momenteel zijn we de motor aan het opbouwen, maar daar blijkt de rubber dichting die aan de vliegwielkant op de hoofdlagerkap hoort, om te zorgen dat het carter niet lekt, niet goed te passen. Dat heeft al een carterpan gekost, en zo’n dichting los krijgen blijkt nogal een uitdaging te zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sans, is dat niet gewoon zo’n aluminium stripje met een rubber voering?
Hier links in beeld
Dat pulk je er zo af hoor.
Of bedoel je met “los krijgen” hem los kunnen kopen?
Hij zit wel in een set altijd.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
sans-pareil schreef:De bak zit al een tijdje in elkaar, maar zit nog niet in de auto. Momenteel zijn we de motor aan het opbouwen, maar daar blijkt de rubber dichting die aan de vliegwielkant op de hoofdlagerkap hoort, om te zorgen dat het carter niet lekt, niet goed te passen. Dat heeft al een carterpan gekost, en zo’n dichting los krijgen blijkt nogal een uitdaging te zijn.
Bij zaten er twee in het pakket motorpakkingset ,waren dunne reepjes kurk?
en hoezo een carterpan gekost,te strak aan gedraaid?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee niet die reepjes kurk. Geen idee waar die voor zijn trouwens…
Het is een aluminium strip met rubber bekleed.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
[edit mod] quote gewist[/edit mod]
En ze zitten op dit moment( wie Leo bedoeld) ook niet meer in de set. CX basis.
maar die kurken reepjes…...
Die passen dus precies in de uitsparing van de hoofdlagerkap,en daar horen ze dus ook!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.