3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Zeer irritante rammel vanuit het dashboard
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 11 juni 2012 09:04 PM
  [ # 31 ]

Ik snap de meeste niet, allemaal zo rap content, versnellingsbak mag geen geluid maken dat moeten ze weg werken vooraleer hij in produktie gaat, het gekraak van al het plastiek moeten ze voorkomen, je gaat me toch niet vertellen dat ze dat niet opvoorhand wisten? Andere soort matrialen gebruiken. Als je iets te snel opschakelt krijgt de motor het al moeilijk, je moet op de manier rijden zoals de auto het voorschrijft anders word het een schokkerige rit. Voor 15.000euro mag je hem komen halen ik ben er klaar mee. Slechte goed uitziende auto waar niet lang is over nagedacht. Alles in 1 geflatst meer is het niet.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 11 juni 2012 09:17 PM
  [ # 32 ]

Jeetje Gerjan, ik dacht dat ik af en toe kort door de bocht was. Maar jij kunt er ook wat van! Wink
Is het echt zo erg dan?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 12 juni 2012 12:33 AM
  [ # 33 ]

1 slechte dienst naverkoop
2 venster springt onder druk kapot
3 remmen schuren
4 remschijven krom
  2maal vervangen blokken en schijven en het is nu weer van dat
5 rammelgeluiden in dashboard
6 arm steun die kraakt
7 handrem die soms blijft hangen
8 de versnellingsbak die giert lekker door heel de auto
9 de lak is van slechte kwaliteit
10 deuren en koffer deksel zeer zwak matriaal slaan toe alsof de vensters eruit vallen
11 motor maakt meer lawaai dan in het begin
12 krakkende ramen bij half open zetten, beide kanten
13 rechter buiten spiegel niet goed vast gezet
14 in de koffer reservewiel en matriaal duidelijk hoorbaar
15 servostuur wil soms vanzelf bewegen
16 remmen zeer vlug overheet
17 motor schokt bij te snelle opschakeling motor slecht afgesteld
Algemeen heel veel bijgeluiden

teveel mankementen naar mijn mening mijn oude golf 3 scoorde beter over heel de lijn. Ik hoop dat ik hem verkocht krijg en koop dat terug een duitser. Steviger betrouwbaarder en waar voor je geld

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 12 juni 2012 12:55 AM
  [ # 34 ]

@Iwanb: doe jij m ook niet voor 15k weg? Wink

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 12 juni 2012 01:23 AM
  [ # 35 ]

Dat die auto van jouw meer is gaan rammelen en kraken heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat je er verlagingsveren onder hebt laten schroeven en niet je dempers hebt aangepast. En de rest: tja. Ik herken het allemaal niet bij mijn auto en ook niet bij alle Citroens die ik daarvoor heb gehad. Ik zou zeggen: koop lekker weer een Duitser.

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2012 01:27 AM
  [ # 36 ]
Gerjan30 schreef:

3 remmen schuren
4 remschijven krom
  2maal vervangen blokken en schijven en het is nu weer van dat
7 handrem die soms blijft hangen
16 remmen zeer vlug overheet

Denk je niet dat deze punten sterk met elkaar te maken hebben en dus als één punt kunnen worden aangemerkt?
Dat, of “remmen zeer vlug overheet” betekent dat je als een rallyrijder over de baan gaat en dat zal toch wel niet. Wink


Maar als ik dit topic zo lees, ben ik helemaal niet verbaasd hoor. Verbaast het jullie wel? Rammeltjes uit het interieur? Klapperende ruiten? Slecht gemonteerde buitenspiegels? Dat klinkt als een CX of een XM! Very Happy

Nee, het is nooit anders geweest bij Citroën. Leuk design, maar slechte fabricage en uitvoering. En natuurlijk altijd de goedkoopste componenten en materialen willen monteren omdat de korte termijn vóór de duurzaamheid gaat. (zie ook de terechte opmerking over “you gun is made by the cheapest bidder”)

Wel jammer, ik vond het ook een leuk autootje, die DS3, maar helaas… de geschiedenis herhaalt zich wederom en ze leren het nooit, die Fransen.  idiot


Oh en degenen die mij om deze opmerking willen lynchen adviseer ik om versterking te zoeken in het XM-draadje, waar men het hoogst verwerpelijk vond dat er negatief over ‘ons’ merk werd gesproken. Laughing

Alleen iets zegt me dat iemand die nog geen jaar geleden 30k voor een nieuwe wagen betaald heeft een tikkie minder vergevingsgezind is jegens de Double Chevron en dus iets realistischer dan iemand die € 750 aan een teleurgestelde particulier heeft gegeven die er geen gat meer in zag.


Maar nogmaals, ik vind het oprecht heel spijtig om te horen en ook heel lullig voor de eigenaars!!
Het is een kek wagentje om te zien, die DS3!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juni 2012 08:00 AM
  [ # 37 ]
Gerjan30 schreef:

1 slechte dienst naverkoop

Kan ik hieruit opmaken dat hier een groot stuk frustratie uit voorkomt? Dat kan ik gezien mijn eigen ervaringen heel goed voorstellen. En op dat punt heeft Citroën echt nog wel een hoop te verbeteren…

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 12 juni 2012 01:02 PM
  [ # 38 ]
La Léo schreef:
Gerjan30 schreef:

3 remmen schuren
4 remschijven krom
  2maal vervangen blokken en schijven en het is nu weer van dat
7 handrem die soms blijft hangen
16 remmen zeer vlug overheet

Denk je niet dat deze punten sterk met elkaar te maken hebben en dus als één punt kunnen worden aangemerkt?
Dat, of “remmen zeer vlug overheet” betekent dat je als een rallyrijder over de baan gaat en dat zal toch wel niet. Wink


Maar als ik dit topic zo lees, ben ik helemaal niet verbaasd hoor. Verbaast het jullie wel? Rammeltjes uit het interieur? Klapperende ruiten? Slecht gemonteerde buitenspiegels? Dat klinkt als een CX of een XM! Very Happy

Nee, het is nooit anders geweest bij Citroën. Leuk design, maar slechte fabricage en uitvoering. En natuurlijk altijd de goedkoopste componenten en materialen willen monteren omdat de korte termijn vóór de duurzaamheid gaat. (zie ook de terechte opmerking over “you gun is made by the cheapest bidder”)

Wel jammer, ik vond het ook een leuk autootje, die DS3, maar helaas… de geschiedenis herhaalt zich wederom en ze leren het nooit, die Fransen.  idiot


Oh en degenen die mij om deze opmerking willen lynchen adviseer ik om versterking te zoeken in het XM-draadje, waar men het hoogst verwerpelijk vond dat er negatief over ‘ons’ merk werd gesproken. Laughing

Alleen iets zegt me dat iemand die nog geen jaar geleden 30k voor een nieuwe wagen betaald heeft een tikkie minder vergevingsgezind is jegens de Double Chevron en dus iets realistischer dan iemand die € 750 aan een teleurgestelde particulier heeft gegeven die er geen gat meer in zag.


Maar nogmaals, ik vind het oprecht heel spijtig om te horen en ook heel lullig voor de eigenaars!!
Het is een kek wagentje om te zien, die DS3!!

Nu wordt de indruk gewekt alsof Citroens niet goed in elkaar steken en de DS3 in het bijzonder. Echt onzin. Ik ben met m’n achtste Citroen bezig en heb geen klagen over kwaliteitsproblemen. Misschien wordt het een keer tijd dat nu ook de eigenaren van DS3’tjes die niks te klagen hebben (hoogstwaarschijnlijk de zwijgende meerderheid) hier van zich laten horen.Laat ik dan maar ‘ns beginnen. DS3: mooi, goed afgewerkt, rammelvrij, remt uitstekend, comfortabel, stuurt strak, zuinig, vlot genoeg en… zo kan ik nog wel even doorgaan.

Profiel  
 
martijnbos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 20-03-2011

Gepost: 12 juni 2012 01:40 PM
  [ # 39 ]

Hey allen,lees het forum regelmatig maar post bijna nooit.
Nu toch maar reageren. Ik heb een Citroën DS3 E-Hdi, afgelerd op 08 mei 2011, door Auto Klaver. Ik rijd dagelijks naar Schiphol. Ik heb er een afneembare trekhaak opo laten zetten en ben vorig jaar, met een motoraanhangwagen met twee motoren naar de Franse Alpen gereden, geen enkel probleem.

Ik heb er nu ruim 36.000 km op zitten. Hij rijdt gemiddeld 1 op 20/ 1 op 21…Niet heel zuinig maar ik rijd stevig door, behalve op de snelweg, dan rijd ik 103 op de cc. Misschien komt dit verbuik ook door de 17 inch bellone’s.

Nog nooit problemen gehad, geen rammeltje, geen kraakje, niets, ook niet van de armsteun.

Het enige waar ik minder tevreden over ben is het My-way…

Vriendelijke groet,

Martijn

Vriendelijke groet,

Martijn nice day

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 12 juni 2012 01:55 PM
  [ # 40 ]

Het rammelen heb ik geen last van. Wel heb ik dat de ramen af en toe kraken bij het omhoog schuiven als ze het einde naderen. Tevens is de stuurstand bij rechtuit rijden al bijgesteld. Momenteel ben ik bezig met de garage omdat de MyWay steeds vaker zomaar de cd uitwerpt. De MyWay heeft al een keer een software update gehad hiervoor maar hielp niet. Ik ben benieuwd of ze nu de radio gaan vervangen.

Dus hier geen probleemloze DS3 (e-HDI), maar ook geen super probleem auto.

Profiel  
 
ct
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 11-04-2011

Gepost: 12 juni 2012 03:33 PM
  [ # 41 ]

Mensen die iets hebben te klagen hoor je eerder dan mensen die tevreden zijn:
Ik rij al heel lang in Citro’s en denk daarom ook wel iets te kunnen zeggen over de kwaliteit en de betrouwbaarheid van dit merk. Grote problemen heb ik in die 30 jaar niet gehad, ook geen kostbare reparaties.
Ja, wel es wat rammeltjes en de afwerking liet hier en daar ook wel es te wensen over. Maar de vormgeving en het comfort wegen hier ruimschoots tegen op.
Dit gecombineerd met mn goeie huisdealer in Grijpskerk (voert al veertig jaar dit merk), maakt mij tot een tevreden klant.
Wat ik wel mis zijn de veerbollen, maar goed dat is een ander verhaal..
Sinds juni 2011 rij ik in een DS3 diesel,( “de mannenmini”) en ik vind dat deze goed in elkaar steekt,geen gerammel, geen raar geluid in de bak en andere klachten die ik op dit forum lees zijn mijn auto ook vreemd, GZD.
Wel heb ik problemen gehad met mn CD-speler,( te pas en te onpas werd de cd uitgeworpen), maar inmiddels is er een nieuwe radio, onder garantie, ingezet.
Lees de reviews van andere merken op autoweek er maar es op na en dan zie je dat bij andere merken, en zeker ook VW, er ook wel eens iets fout gaat.
Als je helemaal op safe wilt gaan stap dan in een Toyota, van de berijders wordt wel gezegd dat ze naast een riem door de broek ook nog bretels dragen, voor de zekerheid..
Kortom, mn DS3 bevalt me prima!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juni 2012 03:38 PM
  [ # 42 ]

Ook hier een rammel- en kraakvrij exemplaar.

Enige minpuntjes: kaartversie van MyWay, vorig week weer een weilandroute gedaan Laughing  en alle dubbelingen in het telefoonboek, maar dat zal wel aan mij liggen.

Schiet me trouwens nog een gezegde te binnen, “Krakende wagens lopen het langst”.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ProudDS3
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 07-06-2010

Gepost: 12 juni 2012 05:14 PM
  [ # 43 ]

heb de mijne al vanaf 2010 en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
heb 1 keer een losse chroom strip gehad aan de buitenkant maar de dealer had dat keurig terug opgezet.
moet wel zeggen dan mijn spoiler met 3de remlicht een beetje lak eraf begint te brokkelen dus ik ga dat nog laten maken.

maar voor de rest vind ik het een SUPER wagen om in te rijden en te zien vooral.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juni 2012 05:27 PM
  [ # 44 ]

In de basis ben ik ook blij met mijn Racing, zeker gezien er nu licht aan het eind van de tunnel is.

Elke auto kán een rammeltje of een piepje hebben, maar op dit forum is er iets anders aan de hand waardoor de problemen wellicht ‘meer’ lijken dan bij andere merken; de reden is dat de DS3 mensen op een bepaalde manier en mate verbindt en er zo een levendigere ‘gemeenschap’ ontstaat waarbij men betrokken raakt.

Dat Citroën dat zo voor elkaar krijgt is ook knap, dat moet je ze meegeven, of er nu wel of niet iets op de kwaliteit af te dingen is.

En kop op…voor alles is een oplossing!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
AW@1492
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 13-03-2012

Gepost: 12 juni 2012 08:51 PM
  [ # 45 ]

Mijn DS3 is tot op heden probleemloos. Ik ben juist blij dat ik mijn duitser heb ingeruild voor de huidige auto. De DS3 ziet er niet alleen een stuk beter uit, het rijplezier is er ook stevig op vooruit gegaan. Geen kraakje, piepje, rammeltje, torsie of iets dergelijks. Dat was bij de Golf (VI) wel anders. Ik heb mijn auto zoals alle voorgaande auto’s ouderwets ingereden en rijd er rustig mee. Het verbruik ligt tussen 1:24 en 1:25 het het olieverbruik is niet noemenswaardig.
Ik kijk altijd als eerste naar de uitmonding van de uitlaat en de sleet op de remschijven voor. Als deze schoon is (ook bij een diesel) en de ingesleten remschijven zijn billijk, dan gaat de eigenaar er over het algemeen op een goede manier mee om is mijn ervaring.

DS3 e-HDI 90 So Chic. Thorium Gris-Carmen Rouge.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook