Beste allemaal,
Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een saxo 1.1i uit 97! Hiervoor had ik een zx, maar deze was dringend aan vervanging toe! De saxo heb ik gekocht bij een garage met afleveringsbeurt en nieuwe apk (waarbij steekproefcontrole door de rdw - geen adviespunten)
Echter merk ik dat ik links voor een piep hoor bij zacht rijden. Wanneer ik de rem licht indruk hoor ik dit niet meer. Het remmen zelf gaat goed en soepel, ik hoor de remmen bij remmen verder niet piepen. Ijzer op ijzer zou je denk ik ook zoder ramen open horen!?
Nu de vraag: moet ik laten kijken of mijn remblokken versleten zijn of kan ik dit zelf doen!? Dit omdat bijna versleten remblokken toch ook ren apk advies is ( zeker bij dubbele controle denk ik)
Of is dit gewoon iets wat bij mijn nieuwe auto hoort!?
Nog een 2e kleine vraag: in de zx gooide ik af en toe injectiereiniger: forte ....deze kan ik ook gewoon in mijn saxo gooien!
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Hey!
Goed dat je dit hier neer zet! Heel toevallig heb ik ook sinds kort dit probleem.
Als ik rustig rijdt, piept links voor iets. Als ik dan even rem is het weg.
Ik heb gemerkt dat dit alleen voorkomt als je je stuur in een bepaalde hoeveelheid graden zet.
Bij mij is dat in dit geval als ik heeeeel lichtjes naar rechts stuur dat het erg begint te piepen.
Eerst was het best weinig maar het begint nu langzaam aan steeds harder, vaker en ook met hogere snelheden te piepen.
Ik ben ook pas op APK geweest zonder adviespunten gewoon door de keuring gekomen.
Ik ben ook benieuwd wat dit is, heb de saxo nu ongeveer 3-4 maanden.
piepen van remmen kan roest zijn / combinatie schijf en remblokjes. Remblokjes dienen minimaal 2a3 mm voering te hebben metalen plaatje niet inbegrepen! Wiel eraf en nakijken ook de dikte van de schijf even bekijken en kijken of het afremvlak zichtbaar nog vlak is. Rond de 180 euro kan je blokjes en schijven en remolie laten vervangen bij de universele garage.
injectiereiniger waarom zou je dit willen gebruiken? Ik zie het nut er niet van in zolang deze goed werkt is dit nutteloos. Je kan beter preventief het brandstoffilter vervangen gezien de leeftijd.
Het is juist niet tijdens het remmen, remmen verhelpt tijdelijk het gepiep!
door te remmen scraap je het “roest” op de schijf weg.
advies van keuring zolang jij voldoende kan afremmen is er niets aan de hand voor hun. Met te veel dunne schijven en blokjes die volledig op zijn heb ik al een goedkeuring gehad om een jaar te mogen blijven rijden. Zonder advies /opmerking.
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Misschien lopen je blokjes iets aan, eruit halen, schoonmaken en in de kopervet zetten, in de garage noemen ze dit geloof ik gangbaar maken.
hallo
zal me even voorstellen ben nieuw op het forum
mijn naam can 23 jaar
uit Den helder
heb sinds
1 maandje saxo vts uit 2001 zwart
ik heb het zelfde probleem gehad
als ik langzaam weg rij hoor een piep piep
wat blijkt na het demonteren van het remklauw zag ik dat er geen plaatjes op het
beweegvlak van het voering te zitten
goed schoonmaken koperslip er op en heb er al 2 weken geen last van
groeten
can
Dankjewel voor jullie reacties. Als het weer wat beter is zal ik er eens naar kijken.
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 14-12-2011
- Berlingo 1.8 D xud7
Als de blokken nog dik zat zijn maak er een schuine kant aan de blokken dit help tegen het piepen.
Gewoon met de vijl een schuine kant aan vijlen.
Dat betreft injectie reiniger is een goed idee, dit zorgt ervoor dat de injectoren schoon blijven.
Je moet het niet zien als een probleem oplosser maar als een voorkomer.
De meeste universele garage en dealer gebruikt dit bij een grote beurt, wij gebruiken Tunap op het werk en ik heb hier een goed gevoel bij.
Bij ons in de regio gebruikt de Peugeot dealer het ook.
Hoe helpt deze schuine kant het piepen te verhelpen? is dit niet onveilig of iets dergelijks?
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 14-12-2011
- Berlingo 1.8 D xud7