Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Jarenlang heb ik rondgereden met verschillende VW T3 busjes:
kamperen, reizen, festivals. Alle leuke dingen die je met zo’n busje kan doen.
Vanaf dit jaar was ik echter van plan om voor een beetje meer ruimte te gaan.
Een Citroën C35 van 5 meter lang en binnenin 3 op 1,8m laadruimte, en staruimte van méér dan 2 meter. (Ik ben zelf 1,95m dus die 2m-en-nog-wat is geen overbodige luxe)
Het is een ex-brandweerwagen met 10000km (ja, tien-duizend, geen typfout) op de teller. Hij is van onder tegen roest behandeld (Dinitrol) en ziet er op een roestplek aan tankdop (zie foto) en deukje in motorkap na, best goed uit. Enige nadeel: geen schuifdeur, dus enkel voorportieren en achterdeuren.
De bedoeling is vanachter een wooninrichting in te bouwen.
De komende maanden zal ik dus waarschijnlijk dit forum uitpluizen op zoek naar antwoorden en tips.
Verder zal ik jullie proberen op de hoogte te houden van mijn vorderingen.
ALS ze het tenminste wordt, ik ga maandag a.s. een kijken met mijn vriend/hobby sleutelaar of we ze gestart krijgen. Valt dat mee, dan koop ik ze zeker (voor de prijs moet ik het zeker niet laten)
Enige tips of dingen waar ik best op let?
Dit is in ieder geval een foto (met mijn broer (1m90) als maatstaf)
Mijn computer: een Apple, mijn bus: een Citroën
Wat een cool ding.
lees je even in op het remsysteem. op de laatste paar pagina’s van mijn topic bijvoorbeeld. ( zie link hieronder).
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Wat een gaaf ding! Je gaat de kleur toch wel zo laten?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Gaaf ding waar duik je deze tegenwoordig nog op
Hebben hebben al was het aleen maar om de uniekheid ervan. Alhoewel de C35ers populairder beginnen te worden op dit forum
Lekker zo laten en vooral geen dak en raamluiken in de zijkanten zagen.
Zou eeuwig zonde zijn. Technisch in orde maken, keuren matras achterin en rijden maar
Citroen rolls better then a Rolls!!
Nee, voorlopig zo min mogelijk aanpassingen. Vanachter staan 2 grote rekken voor duikersmateriaal. Die verzaag ik tot rudimentair bed en keukentje.
De kleur blijft voorlopig zo. Volgend jaar (na de zomer, het festival seizoen en 3 maanden Zuid-Amerika (niet met de bus)) kijken of het ons bevalt en iets uitgebreider inrichten. Zo niet, verkoop ik ze weer.
Een extra leuke (zeldzame?) optie is dat de middenstrook van het dak doorschijnend is, dus enorm veel lichtinval. In de zomer wel langs buiten afdekken met één of ander tentzeil denk ik, (of erg vroeg opstaan)
Ik heb er nu al zin in.
Mijn computer: een Apple, mijn bus: een Citroën
Mooie vondst!
Is hij technisch hetzelfde als onze busjes, aangezien het ex-brandweer is?
Misschien is het stiekem wel een opgekkikkerde c35.
Gebeurd veel met overheidsauto’s die snel ter plaatse moeten zijn.
En mocht je hem zat zijn over een jaar dan kom ik kijken
Citroen rolls better then a Rolls!!
Cr3w5er schreef:Nee, voorlopig zo min mogelijk aanpassingen. Vanachter staan 2 grote rekken voor duikersmateriaal. Die verzaag ik tot rudimentair bed en keukentje.
De kleur blijft voorlopig zo. Volgend jaar (na de zomer, het festival seizoen en 3 maanden Zuid-Amerika (niet met de bus)) kijken of het ons bevalt en iets uitgebreider inrichten. Zo niet, verkoop ik ze weer.
Een extra leuke (zeldzame?) optie is dat de middenstrook van het dak doorschijnend is, dus enorm veel lichtinval. In de zomer wel langs buiten afdekken met één of ander tentzeil denk ik, (of erg vroeg opstaan)
Ik heb er nu al zin in.
ik heb er ook wel zin in ,om hem over te nemen
wat is het eigenlijk voor bus, benzine of diesel en bouwjaar ??
hoho ik was eerst
Alle gekheid op de welbekende stok. Maak er wwat moois van en dat gaat vast en zeker lukken.
Niet vergeten foto’s te posten van oude en straks nieuwe spartaanse interieur
Citroen rolls better then a Rolls!!
Interieur:
Die rechterkant haal ik er volledig uit, die linker verbouw ik tot kasten en (achter de bestuurderszetel) een bed/bank. Rechts komt (gerecycleerd uit het bestaande hout) een keukenblokje.
That’s it! (voor dit seizoen althans)
Oh, had ik al vermeld dat er ook een eberspacher in zit?
Mijn computer: een Apple, mijn bus: een Citroën
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
algra schreef:, benzine of diesel ??
Zie topictitel
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
2.5 Diesel. (Oh dus geluidisolatie is misschien geen overbodige luxe)
Enkel bouwjaar ben ik niet zeker, de verkoper moest de papieren nog ergens opsnorren.
Ik vermoed begin jaren ‘90.
Mijn computer: een Apple, mijn bus: een Citroën
Op de foto zie je net het kenteken niet maar met beetje mazzel is het eind 80. Dan heb je binnenkort een belastingvrije bus staan. Alhoewel als je hem omkeurd naar camper scheelt het ook een hoop.
Succes met de ombouw en foto’s vinden we hier altijd erg leuk.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wat een mooie strakke bus!
De 2500D is lawaaiïg , maar met een goede inrichting van achteren, i.p.v. de metalen klankkast die het af-fabriek is , is het goed te doen qua lawaai hoor.
Mits je niet van plan bent om 100 te gaan rijden
Ik lees hier op het forum ook wel eens verhalen over vrijstelling van MRB op basis van de bij de fabriek verkregen produktiedata.
Bij onze C35 sit onder de motorkap op het schutbord een sticker geplakt met daarop AM88, wat dus doet vermoeden dat het bouwjaar tussen Juni 87 en Juni 88 is.
Op het kenteken is hij ingeschreven in 1990, maar de produktiedatum kan dus makkelijk een paar jaar eerder zijn
Ik wil (t.z.t. als we de C35 toch maar niet verkopen) de mogelijkheden eens onderzoeken om langs deze weg de bus wegenbelastingvrij te rijden…
De latere C35’s zijn niet meer gebouwd bij Citroën, maar bij carrossier Chausson. (van de autobussen en nu campers)
Ik hoop niet dat dàt belemmeringen geeft…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-08-2007
- LN/LNA LN 0.6
- C35 benzine+LPG, bestel lang
Écht mooi!
‘76 LN, ‘77 C35
Maandagavond naar ginder gereden met een zware accu en startkabels.
Na langer dan 2 jaar stil gelegen te hebben, hadden we er een beetje schrik voor.
Eerst kregen we zelfs geen stroom, tot ik opmerkte dat er naast de handrem nog een extra sleuteltje zat. En toen ... binnen de 10 seconden sloeg de motor aan. Hij draaide erg goed en na enkele rondjes testrijden over het (ex leger-) terrein wist ik het wel, dit wordt hem.
Ondertussen weet ik iets meer:
2.5D met 5-versnellingsbak
Aparte accu onderbreker
10987 km (dus niet 10 maar bijna 11 duizend km)
Rijdt voor het gewicht best vlot.
En heb ik meteen wat vragen:
Kunnen de voorste deuren niet langs binnen op slot?
Is de motorkap altijd ‘open’?
Zo, dit weekend ga ik haar ophalen, oppoetsen en van genieten.
Mijn computer: een Apple, mijn bus: een Citroën