8 van de 36
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n V6: Adieu!
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 15 juni 2012 08:50 PM
  [ # 106 ]

Hoe ga ik dat dan meten Yuri?

Ik heb wel een voltmeter maar hoe je daarmee omgaat?

(Trouwens hoe duur kost een nieuwe?)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 16 juni 2012 12:13 AM
  [ # 107 ]

Ook ik heb te kampen gehad met een stilvallende V6 12 kleps (ZPJ). In de Zeeburgertunnel, uitrijdend kon ik nog net “boven” komen.

Na een aantal minuten liep hij weer, driehonderd meter later weer stil. Voor de zekerheid naar dat Shellstation gereden en daar op de Wegenwacht gewacht.
“Drie dingen”, zei die man:
1 Botsingschakelaar
2 BDP sensor
3 Ontstekingsmodule.
Naar zijn ervaring de drie meest voorkomende oorzaken voor dit euvel bij Citroen/PSA modellen uit die tijd.

1 was het niet. Hij gaf mij een spuitbus remmenreiniger mee met het advies de ontstekingsmodule daarmee te koelen als hij weer stopte. Zo ben ik thuis gekomen. Het bleek inderdaad de module te zijn. Er ligt nu steeds een reserve in de auto, evenals een BDP sensor.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gepost: 16 juni 2012 12:45 AM
  [ # 108 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
La Léo schreef:

Gert, misschien rare vraag, maar hoe is je koelwaterpeil?
Ik heb het ooit weleens gehad met een auto (geen Citroën) die gewoon continu teveel brandstof kreeg toegediend omdat de temperatuursensor voor de injectie niet onder water stond. Dus de computer dacht telkens dat het koud was dus die bleef volle bak brandstof door de injectors pompen. Op hoge snelheid was dat geen probleem, maar bij plotseling gas terug nemen (bijvoorbeeld op de afrit) verslikte hij zich daar dan als het ware in en sloeg hij bijna af.


Het is een zeer kleine kans dat dit bij jou ook aan de orde is, maar je weet het nooit.


De temperatuursensor is bij de apk vervangen La leo.

Waarom?
Maar los daarvan: ik impliceerde niet dat die sensor kapot zou zijn, ik zei dat als die sensor een verkeerde waarde meet (bijvoorbeeld doordat hij niet onder water staat) dat je computer dan een verkeerde waarde doorkrijgt en teveel of te weinig brandstof gaat geven.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 16 juni 2012 12:54 AM
  [ # 109 ]
JanSr schreef:

.
Naar zijn ervaring de drie meest voorkomende oorzaken voor dit euvel bij Citroen/PSA modellen uit die tijd

Bij een falende BDP sensor in deze motor valt de toerenteller uit.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 16 juni 2012 06:46 AM
  [ # 110 ]

Klopt. Dus blijven er dan nog twee over. De botssensor kan je simpelweg overbruggen. En dan blijft er nog maar één over.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 juni 2012 10:22 AM
  [ # 111 ]

Ik las ergens dat serie 1 geen botssensor heeft (XMforum)?

Edit: http://www.xmclub.nl/forum/topic?f=2&t=1261&start=15

Dan zou het de ontstekingsmodule zijn?

 

@La Leo die sensor bleek naar doormeten kapot te zijn.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 juni 2012 11:30 AM
  [ # 112 ]

en dan val je weer terug op Yuri zijn opmerking dat het maar de vraag is of het helpt als je alles maar zo gaat vervangen…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2012 11:44 AM
  [ # 113 ]

Tja ligt natuurlijk ook aan de kosten…

Als je (2de hands) voor weinig geld aan zo’n module kan komen dan is het naar mijn idee het proberen waard.
Mocht dat het probleem niet oplossen dan heb je mooi een reserve voor in de auto mocht je een keer stil komen te staan.

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 16 juni 2012 01:59 PM
  [ # 114 ]

ik zou ook de onstekingsmodule vervangen en dan wel met warmte geleidende pasta monteren en botsschakelaars zitten alleen op auto’s met airbags dus serie 1 heeft die niet.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 juni 2012 07:49 PM
  [ # 115 ]

Oke, ik heb vandaag geinformeerd naar een ontstekingsmodule en de warmtegeleidendepasta..
Van de week weet ik hoe duur zo iets kost zo wel nieuw als 2dehands..

.... Ik vindt een andere module plaatsen beter dan door blijven rijden tot ze weer uitvalt.. En dan ter plekke kijken of het indd de module is.. (Ik zie al een rij auto’s achter me staan bij de rontonde)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 juni 2012 12:35 AM
  [ # 116 ]

zo’n module lijkt me nu net iets dat je niet in gebruikte versie gaat kopen. Als je dan weer stilvalt, is het dan iets anders of stiekum toch die module die je hebt gekocht maar die misschien ook niet goed is…

sommige zaken moet je echt nieuw kopen en zelfs dan heb je geen 100%

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juni 2012 12:49 AM
  [ # 117 ]

Helemaal mee eens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 17 juni 2012 01:00 AM
  [ # 118 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Oke, ik heb vandaag geinformeerd naar een ontstekingsmodule en de warmtegeleidendepasta..
Van de week weet ik hoe duur zo iets kost zo wel nieuw als 2dehands..


Volgens mij kost die nieuw iets van € 50,00 ex BTW (van Hella)
Van Bosch is ‘ie rond de € 70,00

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 juni 2012 12:46 PM
  [ # 119 ]

nah, dan is het toch helemaal een inkoppertje? dat ga je dan toch niet gebruikt zoeken

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 juni 2012 01:55 PM
  [ # 120 ]

Nou dat is zeker een in kopertje…  Mr. Green

Een nieuwe komt er in….

Profiel  
 
 
8 van de 36
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook