69 van de 183
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 mei 2012 04:37 PM
  [ # 1021 ]

Ik zou zeggen van wel, maar ik heb met de het rubber alleen op de voordeuren amper 400 km gereden in relatief goed weer. Dus ik heb er niet echt een kunnen wennen zeg maar.

Zelf denk ik dat de achterdeuren zeker wel mee helpen, maar dat de voordeuren het grote verschil maken.

Tja de kosten zijn het ook niet, de achterdeuren kost 30 euro Wink

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 mei 2012 10:07 AM
  [ # 1022 ]

Inderdaad, ik ga het ook bestellen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 mei 2012 10:12 AM
  [ # 1023 ]

Had jij ze aan de voorkant al?

Als je er al een tijdje mee rondt rijdt dan zou je het verschil wel moeten horen als dat er is Wink

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 mei 2012 01:35 PM
  [ # 1024 ]

Nee, ik heb ze nog helemaal niet, en twijfel of ik alles zal bestellen of alleen de voorkant. Maar ga gewoon alles doen denk ik. Het windgeruis rond de raamstijlen begint me steeds meer te ergeren nu ik hierover gelezen heb. Smile

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 27 mei 2012 10:08 AM
  [ # 1025 ]

Plaatsen van die rubbers is ook niet alles….... Als de originele rubbers niet goed aansluiten gaan ze fluiten, en dat gebeurde bij mij. Ik heb ze eraf gehaald.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 mei 2012 01:07 PM
  [ # 1026 ]

Gister maar eens de CX schoon gemaakt en alle stickers er weer af gehaald.
Het was ook allemaal zo vies, er zat zelfs modder op het reservewiel onder de motorkap!

Dat schoonmaken was nogal een hoop werk, vooral de achterwielkasten kwam erg veel troep uit.
Ik geloof niet dat ik ooit zoveel euro’s in de waxbox heb moeten gooien Wink

Goed inmiddels is de auto weer redelijk schoon, al denk ik dat er best nog wel troep hier en daar op de bodem zit…

We hadden ook er veel in (fijn)stof gereden tijdens de rally, hierdoor was de hele motorruimte ook zandkleurig geworden.
Dus maar een gokje genomen om toch snel het ergste stof met wat schoon water zonder schuim af te spoelen.
Dat zat er in elk geval een stuk beter uit, alleen daarna liep de CX echt voor geen meter meer Confused
Na een tijdje ging die stationair wel iets beter lopen maar bij het rijden hield die enorm in, vooral met wat meer gas.
Maar even een nachtje laten staan, net nog even een rondje gedaan en alles is weer als normaal Wink
Moderne auto’s kunnen hier blijkbaar toch net even iets beter tegen…

Ik vond de originele MXL altijd zo vies van het roest, maar na diverse malen schoonmaken krijg je dat roestvlekken gewoon niet vanaf het rubber. Jammer wat de band is verder eigenlijk ongebruikt en past mooi bij de originaliteit van de CX.

Gezien het wiel er toch uit lag voor de rally voor het terugplaatsen nu maar eens schoon gemaakt met IronX.

Het resultaat:

In elk geval weer een toonbaar wiel onder de kap, in de toekomst misschien nog maar eens overdoen, maar in elk geval een goed resultaat behaald Smile

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 mei 2012 01:39 PM
  [ # 1027 ]

Poeh - dat ziet er bijna uit alsof je er niet mee rijdt Wink Enne - leuk, zo’n oud reservewiel, maar voor lange ritten is een iets jonger exemplaar misschien toch veiliger ...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 mei 2012 02:49 PM
  [ # 1028 ]

De motorruimte is alleen even afgespoeld, beetje goed schoonmaken moet nog gebeuren Wink

Achterin de kofferbak ligt een reservewiel dat ik gebruik ingeval van lekke band.
Tijdens de rally gaat deze MXL eruit en heb ik 2 bruikbare reservewielen bij me.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2012 08:05 PM
  [ # 1029 ]

Gister nog even een aardige rit gemaakt met de CX.
Ik ben wel blij met de nieuwe fusee kogel, nu blijft de CX met 170 tenmiste ook gewoon rechtdoor rijden, ondanks de harde wind die er stond.
Daarvoor was het behoorlijk zoeken, das toch minder fijn als je wat harder rijdt.

Verder lijkt het er ook op of Diravi nu al bij een lagere snelheid meer weerstand bied. Zeg maar van 40 a 50 km/h.
Bij het inparkeren gewoon lekker licht.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 13 juni 2012 10:02 AM
  [ # 1030 ]
Arjan Verkade schreef:

nu blijft de CX met 170 tenmiste ook gewoon rechtdoor rijden, ondanks de harde wind die er stond..

In Nederland getest tongue wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2012 08:49 PM
  [ # 1031 ]
Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 16 juni 2012 01:43 PM
  [ # 1032 ]

Wat is dat trouwens voor zwarte ronde ‘ton’ voor je reservewiel?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2012 01:48 PM
  [ # 1033 ]

Geen idee hoe vaak ik die vraag inmiddels al gehoord heb Wink

Dit is een actiefkool filter, hiermee worden de benzine dampen vanuit de tank de inlaat in gedaan.
Mijn CX komt uit Duitsland, daar gelden toen al strengere milieu regels, een Zwitserese CX heeft het waarschijnlijk ook.
Er zit dus ook een kat onder de CX, dat is er ook onderdeel van Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2012 03:38 PM
  [ # 1034 ]

Afgelopen dagen hier en daar wat tijd gestoken in het weer netjes maken van de CX.

Onder de kap weer netjes gemaakt, niets bijzonders maar het ziet er weer iets frisser uit.

Het interieur gestofzuigd en al het kunstof behandeld.

Het meeste werk zat aan de buitenkant.
Doordat er aan het voorscherm gelast is was er op diverse plekken wel aardig wat roestslijpsel te vinden, dat gaat er vrij lastig af…
Na flink wat uurtjes is het resultaat wel dat er weer een mooie diepe glans in de lak zit.

Reflectie foto.

Nieuwe zijknipperlichten.

Ook heb ik de achterlichten eens onderhanden genomen, deze hebben nu een veel diepere glans. Eigenlijk lijken ze wel nieuw Wink

Dan nog even de gebruikte middelen, alles heeft zo zijn eigen doel en functie.

Het album voor de foto’s op iets groter formaat Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2012 03:52 PM
  [ # 1035 ]

Mooi werk weer. Maar waarom iedereen toch altijd foto’s van een Citroën in de laagste stand moet maken is mij een raadsel. Het is toch geen verlaagde golf???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
69 van de 183
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook