Ik heb mijn xsara coupe 2001 16.i 16v (nieuw model met de hoge koplampen) laten uitlezen omdat het ABS lampje aangaat +het lampje van het remstofniveau incl een piep direct na het starten. Beide lampjes gaan vervolgens niet meer uit.
Het reulstaat van de uitlezing (Bosch services) was dat de ABS goed werkte( hij remt ook prima) De diagnose was een defect in de remschakelaar Deze heb ik vervangen (de schakelaar met 3 draden boven het rempendaal) Dit heeft echter niet geleid tot een oplossing. Helaas
Inmiddels heb ik alle stekkers nagekeken (ook bij de ABS verdeler), de tellerbak uitgebouwd en ook deze stekkers schoongemaakt, remvloeistof niveau schakelaar gecontroleert maar helaas, na het starten…en na een paar seconde zijn de beide lampjes weer aan + een piep.
in de handleiding van Xsara staat dat dit een probleem is met de remdrukverdeler, maar de monteur zei dat dit niet kon (hij remt immers prima) En dan had de diagnose dat ook wel gemeld.
Iemand vertelde dat ik dan de ASB computer ABS pomp moet vervangen?, dat is wel heel erg duur voor een een goed werkend remsysteem en een eigenwijs lampje.
Ik moet naar de APK, dus het moet opgelost worden.
Heeft iemand enig idee?
Vriendelijke groet,
Tom
Ook bij de eerste keuring van de APK (een week geleden)waren de remmen oke.Alleen het ABS lampje was afkeur. (ik moet nog voor een herkeuring)
OPGELOST
Ik had zo mijn twijfels met het vervangen van de ASB pomp/module. Duur en een hele toestand met ontluchten etc.
Vandaag dus naar de garage geweest (De Ooyevaar in Blokker) en die zijn er 2 uur bezig geweest om het te vinden RESULTAAT: De ABS pomp en module waren prima…Het was de tellerbak!!.. Deze is vervangen uit de sloop voor en alles werkt weer perfect.
Gelijk daarna de APK keuring laten uitvoeren in Amsterdam en ook deze was oke.
Bedankt voor de Hulp