Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
vortex schreef:ik vind motoren schitterend !!! zeker de Ducatie en MvAuguste.
vriend van mij heeft een dikke goldwing, zijn we toen mee naar St Trophe geweest…wat relaxedmaar voor mij komt dat papiertje er nooit…althans, niet zolang ik weet dat het moeilijk word om me te beheersen op zo’n ding. heb ook nog een vrouw en kind hier zitten, en daar wil ik graag wel zo lang als maar kan van blijven genieten.
Het gekke is: ik was daar vroeger ook best bang voor. Maar uiteindelijk ligt het toch echt aan je eigen rechterhand hoe hard je gaat. Kwestie van zelfbeheersing en discipline, iets wat je ook in een auto heel goed kan oefenen. Hard rijden is geen kunst, dat kan iedereen (net als over de kop vliegen trouwens ), maar als je je grenzen kent en daar verstandig mee omgaat kan motorrijden ook heel leuk zijn. En dat betekent echt niet dat je als een ouwe l.l moet rijden, dat valt best mee.
Wat ik het leukste vind: bij een rode stoplicht staan naast een of andere snelle hondenhok, en bij groen licht ze het snot voor de ogen rijden!! Want je moet toch echt een hele knappe auto meebrengen om mijn ouwe Kawasaki eruit te rijden bij een stoplichtsprint (0-100 in 4 sec.!!)
winnetou schreef:
Wat ik het leukste vind: bij een rode stoplicht staan naast een of andere snelle hondenhok, en bij groen licht ze het snot voor de ogen rijden!! Want je moet toch echt een hele knappe auto meebrengen om mijn ouwe Kawasaki eruit te rijden bij een stoplichtsprint (0-100 in 4 sec.!!)
dat is zooo cool!! Heb ik ook een keer op een kawa gedaan bij een golf. leuk is dat!
(zelfs 1 keer gepresteerd een golf eruit te trekken met mijn oude c15!!!, c15 wist trouwens ook niet wat um overkwam hoor , net als die golf rijden whahaha )
EvelienBX schreef:dat is zooo cool!! Heb ik ook een keer op een kawa gedaan bij een golf. leuk is dat!
Wel een keer met een lichte motor (yamaha diversion 600) bij een stoplicht en daarnaast een gassende BMW M3. Heel beschaafd de motor stationair laten pruttelen terwijl de bmw stond te gassen als een gek. Daarn zag ik een hoop rook en wielspin naast me, maar ik was met de div toch een stuk sneller weg. Tot de 70 want t was een lange weg in Eindhoven die vol staat met flitspalen. BMWtje lag een meter of 100 achterop
Sja, sommige koekblikbestuurders maken zicht teveel illusies.
Zo’n BMW m3 zal het op top wel winnen van die motor, maar qua acceleratie zeker niet.
motorcycle with GSA engine http://www.mattysk.dds.nl/types/types_bfg_motorcycle.html
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
wat als motorrijders het ook eens niet zien?
http://www.splicehere.tv/player.php?MF=hi&ID=spotsoffline2
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:wat als motorrijders het ook eens niet zien?
http://www.splicehere.tv/player.php?MF=hi&ID=spotsoffline2
grappig
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
beetje bezig geweest
deze week eens gaan kijken voor een slotenset en dan kijken of we hem aan de praat krijgen
o ja hij is helemaal nog niet af, is tot de laatste vijs uit elkaar geweest, was eerst zo http://www.mag.be/images/albums/userpics/10003/normal_XV 1aug20050001 (600 x 450).jpg ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
paso schreef:was eerst zo http://www.mag.be/images/albums/userpics/10003/normal_XV 1aug20050001 (600 x 450).jpg ops:
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik ben bezig met het rijbewijs. Ben afgelopen woensdag voor het eerst op de autobaan geweest. September ga ik afrijden. Als ik dan mijn rijbewijs heb komt er een mooie Vespa P200X ofzo. Zal wel in het volgende jaar worden dat ik er een aanschaf. Eerst maar op vakantie.
My other car is a broomstick.
En ik zit erg te twijfelen… ga ik de AX oplappen of ga ik voor het roze papiertje met een “A"erop…
Denk dat ik de AX maar oplap, motorrijbewijs lijkt me erg leuk maar dan moet je eigenlijk ook gelijk een motor erbij hebben…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Jij weet kennelijk niet hoeveel er aan de AX moet gebeuren
De zoon van mijn rijinstructeur had al een aantrekkelijk pakket voor me samen gesteld… en heb ook al een soort van introductie les gehad….
Ik weet het niet…
Eerst komende week maar eens een paar dagjes op een Kawa KX250 crossen, en dan zien we wel verder…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
En vergeet de kosten voor de wekelijkse oeps-te-hard boetes niet… ops:
renz schreef:Plus het feit dat het toch wel erg prijzig is hoor!
Je moet rekenen op minimaal 14 / 15 lessen, als je redelijk wat ervaring hebt met de auto teminste… Plus je 3 examens… best een duur grapje !
Hé zoon….veel SUCCES a.s maandag wanneer je je laatste examen gaat doen !
Heb je toch iets in je roze papiertje staan die je Pa niet heeft, namelijk A ! ops:
(en dan volledig Motorbewijs, geen beperkingen)
(nu jij CDE nog)
We zitten hier de laatste weken veel op MP te kijken naar motoren die te koop staan…..Ik houd wel van die zware jongens van 1,5 liter of zo….Harley’s….MV-Agusta en zo.
Jij bent meer een liefhebber van de Yamaha R6, merk ik.
@Simpele Ziel.
Bepaalde dingen aan een motor zijn best duur itt een auto. Hoewel ze meestal neit zoveel benzine hoeven is bijv onderhoud wel een stuk duurder.
Een set remschijven + blokken gaat duidelijk minder lang mee dan bij een auto. Een achterband van een leuke racer kost je 300 EUR incl. montage en gaat afhankelijk van je rijstijl 10.000 tot max 20.000 km mee. Ketting + tandwielen gaan ook niet zo verschrikkelijk lang mee en zijn ook niet goedkoop.
HEt prettige voor de meeste motorrijders is dat ze toch vaak puur recreatief rijden, dus hooguit 5000 km per jaar. Dan vallen de kosten voor onderhoud wel mee. Als je echt veel kilometers gaat maken is onderhoud een dure post.