47 van de 79
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 12 juni 2012 11:30 PM
  [ # 691 ]

Er zit er hier een naast me op de bank die de choke niet snapt. Hij heeft een keer de GSA mee gehad naar Amersfoort vanuit Hengelo. In ieder geval heeft hij de hele terugweg op de choke gereden… En zich maar afvragen waar nou dat knipperlampje nou voor was. Stond niet heel erg open (of dicht, net hoe je het bekijkt) maar draaide wel wat hoog in de toeren voor de stoplichten haha. Hij is alleen maar injectie gewend.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 13 juni 2012 07:21 AM
  [ # 692 ]

Ik hoop niet dat jij de benzine hebt moeten betalen….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 13 juni 2012 09:58 AM
  [ # 693 ]

Dat het lang doorstarten een gevolg is van een interne lekkage in de brandstofpomp geld niet alleen voor Visa’s neem ik aan.
Mijn AX met carb moet na aantal dagen stilstand ook flink worden doorgestart voordat ze loopt. Blij ergens spontaan te lezen wat daar het probleem van zou kunnen zijn.

Gr

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 14 juni 2012 03:30 PM
  [ # 694 ]

De klep staat inderdaad verticaal normaal. Bij intrekken gaat hij plat liggen, dus dat zou goed moeten zijn.

Benzinepomp is net een jaartje oud, dus dat lijkt me ook niet echt het probleem. Er is verder wel mee te leven zo.

Hier een filmpje van het starten. Ik start, dan lijkt het of hij aanslaat maar nee. Dan start je door en duurt het wat langer.

http://youtu.be/vHvxSQ0-cFo

Als je dan het filmpje bekijkt van de ex (gesloopte) Visa: http://www.youtube.com/watch?v=G_aKayrVWfE&feature=relmfu

Gaat het heel anders!

Verder hadden we vandaag:

Wat natuurlijk iets meer is aangezien de teller een kilometer of 400 niet werkte.

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 14 juni 2012 07:18 PM
  [ # 695 ]

Ik denk persoonlijk dat de karakteristiek van de brun vesuve choke meer afgesteld was op mengselverrijking, en de Gris Nacre meer op toerental.
Dat niet bij de eerste keer willen aanslaan, heb ik met mijn visa ook, maar dan laat ik niet de sleutel gelijk los, want dan moet ik langer doorstarten.
Hij komt nét dat ene rondje extra van de startmotor tekort om gelijk aan te slaan na een paar weken stilstand.

Je had toch al eens een nieuwe brandstofpomp erop geschroefd?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 14 juni 2012 11:02 PM
  [ # 696 ]

Ah, wist niet dat daar nog verschil in zat!

Klopt, vorig jaar!

Ik zit me eigenlijk ook af te vragen of het niet tijd is om de olie te verversen. Dit is gebeurd in 2010 toen ik de auto aankocht in Frankrijk. Toen is ook het filter vervangen. We zijn nu ongeveer 8000 kilometer verder..

 

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 15 juni 2012 12:08 AM
  [ # 697 ]

2 jaar en 8.000 km dan mag je dat wel vervangen ja maar dat beeinvloed het starten niet lijkt mij ? gulp

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 juni 2012 10:41 AM
  [ # 698 ]
Maurice van Mourik schreef:

Ik denk persoonlijk dat de karakteristiek van de brun vesuve choke meer afgesteld was op mengselverrijking, en de Gris Nacre meer op toerental.

Dat is een kwestie van het verstellen van wat glijdertjes en heveltjes Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 18 juni 2012 06:23 PM
  [ # 699 ]

Hmm, daar ga ik me maar niet mee bezig houden. Straks verpruts ik het helemaal! Zolang het ding prima rijd en warm prima start vind ik het allemaal best. Toch bedankt!

Oke, olie + filter vervangen. Klopt het dat je voor het vervangen van het oliefilter perse een speciaal stuk gereedschap moet hebben?

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 juni 2012 07:07 PM
  [ # 700 ]

Voor de oliefilter heb je dit nodig Bart:

Een oliefiltersleutel/tang


Maar je zou het ook kunnen doorprikken met een schroevendraaier en daarmee losdraaien.
Ik zelf heb z’n sleutel gekocht bij de Gamma…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 juni 2012 07:08 PM
  [ # 701 ]

En als je geluk hebt krijg je hem zonder hulpmiddelen los.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 18 juni 2012 07:18 PM
  [ # 702 ]

Met wat puppypower lukt het vaak ook wel met de blote hand, als je maar grip hebt.
Hij mag toch bij verwisselen maar handvast.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 18 juni 2012 10:53 PM
  [ # 703 ]

klopt hand vast maar naar verloop van tijd kunnen ze behoorlijk vast zitten Laughing

vandaar je altijd ff een likje olie met je vinger over het afdicht rubber moet halen Mr. Green

alvorens je die weer gaat monteren.

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 05 juli 2012 11:06 PM
  [ # 704 ]

Het olie verversen nog steeds niet gedaan red face Ik krijg de bout onderaan de motor niet los en ben bang dat ik hem dol draai.

Er is ook wat kapot gegaan; naast een lamp doet mijn knipperlicht het niet meer! Hij knipperde al heel langzaam, en hij bleef zo nu en dan even hangen. Nu druk je op knipper aan, en blijft het (knipper) licht gewoon oranje branden zonder te gaan knipperen. Erg lastig, ik verdenk de clignoteur aangezien het bij gewoon knipperlicht en alarm lichten gebeurd.

 

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 05 juli 2012 11:19 PM
  [ # 705 ]

jup, overduidelijk een kapot knipperrelais.
Ik had hetzelfde met de Dyane. Daar heb ik nu een modern 3-polig relais aangehangen, met als gevolg dat de boel weer fatsoenlijk knippert.

Profiel  
 
 
47 van de 79
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook