2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Mijn eerste Citroën: BX 16TRI van 1992
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 juni 2012 10:39 PM
  [ # 16 ]

Je moet NIET het vol metalen pompding hebben. De goede heeft aan de bovenkant een plastic deel. En die kun je bij de betere autonderdelenzaak gewoon kopen.

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 14 juni 2012 12:20 PM
  [ # 17 ]

Hilko,

je hebt hier toevallig geen merk of nummer van ? Bij mij zit er wel degelijk een volledig ijzer exemplaar op, ik betrouw het niet meer sinds ik hier over uitgebrande Bx’en lees, ik mag er niet aandenken dat m’n geliefde speelgoed zou uitbranden. Aan de overzijde van m’n woning zit een grote Citroen dealer, maar zij hebben geen idee of de door hun geleverde pomp deels uit plastic zou bestaan. Niemand die de citroen bestelnummer heeft, want zij hebben geen bestelnummer bij de benzinepomp staan?

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 juni 2012 04:40 PM
  [ # 18 ]

Als het goed is, is de “foute” niet eens meer leverbaar. Een nummer weet ik zo niet, maar je automaterialenhandel moet dat kunnen uitvinden.

[edit] PEU 1004 is het nummer in H-Base. Ik weet niet of je daar in België mee weg komt.

Profiel  
 
Venturi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 04-06-2012

Gepost: 18 juni 2012 10:07 PM
  [ # 19 ]

Deze week de voorste veerbollen laten vervangen (had dit nog nooit gedaan dus wou wel is een keer zien hoe mijn garagist dit precies deed). Ik merk wel verbetering maar de voorophanging maar deze kraakt nog te veel naar mijn gevoel. Telkens als een volgende hoogtestand bijna bereikt is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de veerpoten al ingesleten zijn (na amper 64000 km) of zou dit ook door de ouderdom kunnen zijn? Ik ga deze week de lhm ook vervangen. Hopelijk is het probleem daarna opgelost. O ja, de linker speaker is ook kapot (slecht contact want werkt nog af en toe). Moet ik om bij deze speaker te raken heel het deurpaneel verwijderen of is er een makkelijkere oplossing.

Huidig:
Citroën BX 1.6 TRI 1992
Citroën BX digit 1986
NSU Prinz 4L 1971
Peugeot 205 GT XY8 1986
Peugeot 205 GT TU3M 1994
Ex:
Skoda felicia 1.3 mpi
Mazda RX-7 FC 1986

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 19 juni 2012 12:13 AM
  [ # 20 ]

Gewoon voorzichtig het kapje wat voor de speaker zit eruit wippen, ik doe dit altijd met een platte schroevendraaier + doek (ivm krassen)

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 19 juni 2012 10:55 AM
  [ # 21 ]

Inderdaad, kapje loswippen en schroefjes van de speaker eruit draaien.

Profiel  
 
Venturi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 04-06-2012

Gepost: 19 juni 2012 10:42 PM
  [ # 22 ]

Had er al even van ver naar gekeken en dact dat er geen ‘randje’ in het kapje zat. Maar het is best wel logisch dat niet heel het paneel er af hoeft Smile Nog iemand een tip i.v.m de veerpoten of gewoon even verder ‘inrijden’ en afwachten?

Huidig:
Citroën BX 1.6 TRI 1992
Citroën BX digit 1986
NSU Prinz 4L 1971
Peugeot 205 GT XY8 1986
Peugeot 205 GT TU3M 1994
Ex:
Skoda felicia 1.3 mpi
Mazda RX-7 FC 1986

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 juni 2012 10:55 PM
  [ # 23 ]

Je zou eens kunnen proberen wat teflon oid door het gat bovenop te spuiten om wat te smeren:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Venturi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 04-06-2012

Gepost: 20 juni 2012 10:48 PM
  [ # 24 ]

Bedankt voor de tip Smile Hopelijk is dit niet enkel voorlopig maar veert de bx definitief beter want ik kan niet geloven dat de veerpoten nu al zouden ingesleten zijn. Ik denk zefs dat ik nog ergens wat teflonspray heb staan Smile Ik zal deze eens uitproberen.

Huidig:
Citroën BX 1.6 TRI 1992
Citroën BX digit 1986
NSU Prinz 4L 1971
Peugeot 205 GT XY8 1986
Peugeot 205 GT TU3M 1994
Ex:
Skoda felicia 1.3 mpi
Mazda RX-7 FC 1986

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook