35 van de 111
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »

Mijn DS3-ervaringen
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523

Gepost: 19 juni 2012 05:58 AM
  [ # 511 ]

Je kan hem nu eigenlijk alleen maar aan je dealer verkopen. Als je particulier of bij een andere dealer verkoopt heb je wel wat uit te leggen en dat drukt de waarde van je auto. De problemen ontkennen daar zal niet mee vallen als ze dit topic gaan ontdekken.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 962

Gepost: 19 juni 2012 06:54 AM
  [ # 512 ]

Aan de ene kant ben ik dat met je eens, aan de andere kant hebben we nog het Dekra rapport waar Citroën en dealer zich aan vastklampen en stellen dat de auto in orde is…

Dat zou dan haaks daarop staan toch?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  

DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 19 juni 2012 08:03 AM
  [ # 513 ]

Ja dat klopt. Daarom ook terug verkopen aan de eigen dealer, want die vinden de auto goed. Jij weet ondertussen wel beter. En een andere DS liefhebber die de auto particulier koopt zonder garantie gun je dit toch niet. Een total losje zou nu wel een mooie snelle oplossing zijn, maarjah je moet er zelf dan wel weer ongeschonden uitkomen.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 19 juni 2012 08:12 AM
  [ # 514 ]

Eerlijk gezegd denk ik dat mijn dealer daar inmiddels wel anders over denkt.
En deze auto zou ik inderdaad niemand anders aan willen doen!

Profiel  

Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 528

Gepost: 19 juni 2012 08:16 AM
  [ # 515 ]

Andere optie is zorgen dat ie niet meer teruggevonden wordt. Da’s minder pijnlijk dan toto…
(Hint. spoorwegovergang en niet starten, maar dat heb je niet van mij)

Maar persoonlijk zou ik hem netjes met Dekra rapport en al bij de dealert terug de showroom in doen.
En die zorgt maar netjes dat er zo’n zelfde terugkomt, zonder enige problemen (als er die zijn, gaan we dan vanuit)

Citroen moet zich schamen dat ze deze auto niet terugnemen om compleet te demonteren en te leren.
En de klant die koning is geheel te ontzien en voorzien van een nieuwe. Die staan er vast nog wel.

Je hebt inmiddels een berg kosten gemaakt. En dan zou je hem met een berg verlies verkopen? Echt niet.
Tegen nieuwprijs terugleveren en een andere. Daar zou ik voor gaan.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  

Randy_S
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

- C3 e-HDi Selection 2
Gepost: 19 juni 2012 06:24 PM
  [ # 516 ]
Scottie schreef:

(Hint. spoorwegovergang en niet starten, maar dat heb je niet van mij)

Eikel, zorg dan dat er niemand anders last van krijgt. rijd hem van een brug af in plaats van iemand een trauma te bezorgen én veel mensen onnodige vertraging. Ik snap gewoonweg niet dat ook zoveel mensen zeggen ‘dan spring ik toch voor de trein’ denk eens na man.

Ontopic: Als de huidige problemen opgelost zijn en er geen nieuwe problemen komen dan zou ik lekker genieten van de auto. Komen er weer nieuwe problemen: overleggen met de dealer inderdaad over terugname en nieuwe auto leveren.

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 19 juni 2012 06:42 PM
  [ # 517 ]

Wat ik persoonlijk zou doen.
Ik zou hem bij de dealer afgeven en zeggen dat ik er geen meter meer mee wil rijden.
1x kan gebeuren, 2x ook nog wel, maar je bent nu al zo lang bezig dat dit voor de dealer ook bizar veel moet kosten.

Ik snap persoonlijk ook niet waarom Citroën je niet een compleet nieuwe auto geeft.
Deze DS3 is gewoon totaal niet goed en dat is niet op maar een paar puntjes.
Ze moeten hem uit elkaar halen om er zo in de toekomst van te leren.

Daarnaast is het natuurlijk geen goede reclame voor zowel Citroën als voor jouw dealer. (ook al doet die nog zo zijn best, respect daarvoor trouwens)
Als ze dit eerder hadden ondervangen / opgelost dan hadden er hier lovende berichten gestaan.
Nu gaan deze berichten het complete internet over, en dat is echt niet goed voor je naam!!
Mensen lezen / onthouden vaak alleen de negatieve berichten in een zin, dus dan is een heel topic vol negatieviteit helemaal slecht!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 19 juni 2012 06:43 PM
  [ # 518 ]

@Randy_S: Eveneens eikel: Net of je met van een brug afrijden een stel duikers van de brandweer of getuigen geen trauma bezorgd.

De optie om hem via wat vrienden op de “camping” te laten verdwijnen was mijn eerste idee.

Ontopic:
Ik zou de auto niet meer willen. Het gaat van het ene probleem over in het andere. Het einde is na 3 maanden gedoe nog steeds niet in zicht. In mijn ogen kan dat gewoon niet meer goedkomen.
Kan me haast niet voorstellen dat een ander merk de auto nog niet teruggenomen zou hebben als studieexemplaar in de fabriek.
(of sleutelobject om monteurs het vak eens echt te leren)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  

ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 482

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 19 juni 2012 06:43 PM
  [ # 519 ]

Randy,denk dat er een systeemfoutje is/was,er staan wel meer dubbele posts in…

Iwan,laat ze nu eerst de fouten er uit halen,maar denk wel na,wat je zou willen…daar achterlaten en een andere meenemen(staat een LOEB in Helmond en een racing nog in alblasserdam)of stap je over?

M.a.w.: blijf je merkentrouw,of huppel je over? je zal de keuze zelf moeten nemen vriend,kan je alleen maar succes en sterkte toewensen.

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 19 juni 2012 07:04 PM
  [ # 520 ]

Ik zou de auto niet meer willen. Het gaat van het ene probleem over in het andere. Het einde is na 3 maanden gedoe nog steeds niet in zicht. In mijn ogen kan dat gewoon niet meer goedkomen.

Het is inmiddels 5 maanden ;-(

ray78 schreef:

Iwan,laat ze nu eerst de fouten er uit halen,maar denk wel na,wat je zou willen…daar achterlaten en een andere meenemen(staat een LOEB in Helmond en een racing nog in alblasserdam)of stap je over?

M.a.w.: blijf je merkentrouw,of huppel je over? je zal de keuze zelf moeten nemen vriend,kan je alleen maar succes en sterkte toewensen.

*edit; merkentrouw: nog even geen idee. Als dit gezeik me bespaart blijft met een Citroën vind ik het allang goed Wink

Moeilijk verhaal aan het worden dit. Nu blijkt dat misschien de cilinderkop moet worden vervangen als reinigen niet meer kan en dat er meerdere THP’s zijn met deze problemen, onder andere die Racing met identieke schokbrekerproblemen. Nog hopelozer als je hoort dat dit vaker voorkomt als een THP motor 30 - 40.000 kilometer heeft gelopen. Nou, dat schept verwachtingen aangezien die van mij er slechts 20.000 heeft gelopen.

Gewoon zwaar klote dit, het kost tijd, veel negatieve energie en geld.

Het laatste puntje van het Dekra rapport dat nog enigszins ‘overeind’ stond was het inhouden van de motor, wel geconstateerd maar een andere Racing deed dat ook. Nu blijkt dat het gewoon echt mis is met die motor, is ook dat laatste punt omver gehaald.

Nou,....daar sta je dan. Citroën dat vasthoudt aan een rapportje waar geen enkel punt meer van overeind staat en een dealer die ècht zijn stinkende best doet, maar met gebonden handen en voeten vanwege procedures en regels. Heb ik alle begrip voor, al 5 maanden lang!

Vanmiddag ontving ik een mail die mij verraste van mijn advocaat die met de dealer contact had gehad om eens te informeren hoe de vork in de steel zit. De strekking is dat de koop nu ontbonden gaat worden. Wordt geen leuk verhaal, maar deze soap lijkt ook een gebed zonder einde te worden.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 19 juni 2012 07:16 PM
  [ # 521 ]

N.B. Hoe aardig je een dealer ook vindt, of hoe goed zij hun best ook doen, zij blijven de verkopende partij en met hen moet je de strijd aangaan. Hoe jammer ik dat persoonlijk ook vind.

Profiel  

Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 19 juni 2012 07:58 PM
  [ # 522 ]

Laat je dealer een DS4 Sport Chic leveren met alle opties, gesloten beurs.
Zij blij, jij blij (denk ik)

Ik denk/hoop dat de DS4 beter in elkaar zit.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 19 juni 2012 09:25 PM
  [ # 523 ]

Het merk of type begint me steeds minder uit te maken. Als dit gedonder maar eens klaar is. Voor mijn part zetten ze een Dacia Duster voor de deur. Techniek is al 10 jaar oud en uitontwikkeld.

Profiel  

DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 19 juni 2012 09:31 PM
  [ # 524 ]

Van de Dacia kan je er dan wel 2 of 3 nemen voor die prijs, heb je altijd een reserve staan.

Een Nissan GTR is ook iets leuks en aparts, maarja de prijs….............

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 19 juni 2012 09:44 PM
  [ # 525 ]

Mijn ervaring met snelle auto’s is inmiddels dat het geen garantie is dat je er ook komt. Mijn ervaring met simpelere goedkopere auto’s zijn aanzienlijk beter. Gekscherend noem ik dan een Dacia, maar dat is natuurlijk slechts één van de voorbeelden.

Ik zie nog één alternatief om een juridisch gevecht te voorkomen: de motorproblemen worden gefixt. Als blijkt dat de maatwerk schokbrekers bij die andere Racing een uitkomst blijken te zijn, zouden die ook voor mijn Racing gemaakt kunnen worden. Gezamenlijk met dealer en advocaat stellen we een lijst geconstateerde en opgeloste problemen op, die we allemaal ondertekenen. We maken daarbij de afspraak dat indien een van de eerdere problemen of een afgeleide hiervan weer de kop opsteekt dat we niet meer gaan zeuren, miepen en bakkeleien. Dan is het sleutels inleveren, dagwaarde uitbetalen, vrijwaringsbewijs en ‘blij’ naar huis.

Is dat een raar idee?

Profiel  

35 van de 111
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook