Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
equal-lenght, dan blazen alle cilinders op dezelfde manier of, dus geen verschillen onderling, en dus iets vermogen winst ??
wordt een custom oplossing denk ik ?
zoiets ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja zoiets. Ik ben aan het overwegen of we hem zelf gaan maken of dat ik de heren van DP-Engineering vraag, die hebben er tenslotte wat meer ervaring mee, en ik begin toch weer tegen tijdsdruk aan te lopen.
http://www.dp-engineering.nl/EN/products/exhaust_manifolds/dp/psa/
Diverse tuningsbedrijven hebben metingen gedaan, een 2.0i 16v turbomotor die op 1.0 bar boost loopt met originele gegoten spruitstuk t.o.v. een goed gemaakte equal length scheelt zo’n 30pk. Ik heb natuurlijk een 2.5 liter motor op 1.2 bar boost, dus in principe zou de winst wat meer moeten kunnen zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Doe je dan direct de hele uitlaat?
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Kunnen we geen groepsbestelling plaatsen voor zulke uitlaatspruitstukken?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat was ik ook aan het overwegen. Echt goedkoop gaat het niet worden, het blijft handwerk, maar wellicht wel de moeite waard om er een stel te doen.
Wat een beetje lastig is. De aansluiting van de originele turbo is niet standaard Garrett, en als iemand later turbo wil upgraden is standaard Garrett wel een goed idee natuurlijk. Dus de aansluiting is een beetje een vraagstuk, het is, als je ooit naar een GT28RS wil, wel handig om de universele Garrett aansluiting op zo’n spruitstuk te laten maken al is het natuurlijk niet onmogelijk het later om te lassen.
@Arjan
Ja, ik wil dan gelijk de hele uitlaat upgraden naar 3 inch, dus ik heb dan een 2.5 inch EPS in de aanbieding.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
RensKorevaar schreef:Kunnen we geen groepsbestelling plaatsen voor zulke uitlaatspruitstukken?
Ik wil in principe wel meedoen met een groepsbestelling, d.w.z.: uitlaat laten maken en profiteren van en korting, ook al laat ik ‘m waarschijnlijk niet meteen monteren.
Hoe zit het met het inlaatspruitstuk: moet dat ook niet worden aangepast?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Allerereerst, welkom. PM me even je mailadres, dan neem ik je mee in de inventarisatiemailing.
Inlaatspruitstuk aanpassen is natuurlijk mooi om mee te nemen, maar hoeft niet meteen meegenomen te worden.
De basisregel is als volgt. Al het vermogen wat de motor niet kwijt is om gas aan te zuigen of weg te duwen komt ten goede van de krukas en dus de efficientie. Dus alleen de efficientie van het uitlaatspruitstuk verbeteren levert wat op, al zal het varieren hoeveel afhankelijk van de opstelling. Efficientie verbeteringen kunnen zich in twee manieren uiten, namelijk meer vermogen en minder verbruik. Meestal merk je niet zoveel van dat minder verbruik omdat mensen gewoon harder gaan rijden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als er nog iemand is die mee aan het lezen is en ook mogelijk mee wil doen, pm me dan je mailadres.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
sans-pareil schreef:Allerereerst, welkom. PM me even je mailadres, dan neem ik je mee in de inventarisatiemailing.
Ik ben geen mystery man, en verbaasd over het feit dat ik als “Phile” verschijn.
Een van de betrokken computers of de software heeft zich verslikt?
groeten, Jaap
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh juist, apart…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoeveel pk levert mij dat op in mn 2 liter lpg bakkie?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
misschien 5-10 ofzo als je geluk hebt?
Maar ik kan nog wel wat andere maatregelen verzinnen om het iets grondiger aan te pakken .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Weer een klein stapje verder:
Electro-optische krukas trigger:
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Wat is dat op de laatste foto?
En wat kun je ermee?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is een electro optische rotary encoder .
Geeft een logic-level (5v) bloksignaal af 100x per rondje, en op een ander kanaal, 1x per rondje..
Oftewel, dat is de nieuwe BDP sensor.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!