
















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
aha… klopt het dat die 14 inch velgen dan onder een 86-er cx 25 gti (zonder turbo) zitten?






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
euh… er waren ook GTI’s met trx-en. mar ik weet niet of alle GTi’s TRX-en hadden.
gewoon even kijken naar de velg + band zelf.
TRX en 14 inch velgen lijken veel op elkaar.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ok.. Hij heeft er energysavers op zitten, dus dat zal dan automatisch 14 inch zijn.. Het lijkt erop dat ik in ieder geval naar 2 trx-en moet uitkijken.. thanx
AZ schreef:even een vraagje tussendoor…
wat voor banden horen onder zo’n 86-er 25 prestige?
Volgens mij zat er op een standaard prestige automaat gewoon 14” uitgevoerd met stalen velg plus wieldop of anders 14” lichtmetaal.
Alleen de prestige turbo(2) kreeg standaard TRX velgen.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
op lijstje dr theo staan ze beide vermeld bij de Prestige.
ik weet niet welke standaard waren.
in de folders (zie ook de site van Mark - citroencx punt eu) staat per auto wat de uitvoeringen hadden en wat opties waren.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Volgens mij zat er op een standaard prestige automaat gewoon 14” uitgevoerd met stalen velg plus wieldop of anders 14” lichtmetaal.
Volgens mij is het zo:
dat de standaard Prestige staal met wieldoppen (zelfde als de TRS) had.
Optie was lichtmetaal. En lichtmetaal is vanaf 1981 altijd TRX.
14” was tot 1981 (smalspoor).
GTi vanaf 1981 (breedspoor) was standaard TRX.
Omdat veel mensen TRX te duur vinden of andere bezwaren hier tegen hebben, nemen ze 14” velgen met gewonere Michelins oid.
Waarbij ook niet altijd naar de snelheidsindex wordt gekeken…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
duidelijk!

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Bijna tenminste… Klopt het dat het 14 inch smalspoortype er dan ook in twee varianten is? Ik heb namelijk een 14 inch gezien met platte vierkante vlakjes. (zoals type 2)






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
marcelka schreef:Volgens mij zat er op een standaard prestige automaat gewoon 14” uitgevoerd met stalen velg plus wieldop of anders 14” lichtmetaal.
Volgens mij is het zo:
dat de standaard Prestige staal met wieldoppen (zelfde als de TRS) had.
Optie was lichtmetaal. En lichtmetaal is vanaf 1981 altijd TRX.
14” was tot 1981 (smalspoor).GTi vanaf 1981 (breedspoor) was standaard TRX.
Omdat veel mensen TRX te duur vinden of andere bezwaren hier tegen hebben, nemen ze 14” velgen met gewonere Michelins oid.
Waarbij ook niet altijd naar de snelheidsindex wordt gekeken…
In belgie werd een prestige standaard met de 14” lichtmetalen velgen geleverd, dus wat je zegt dat na ‘81 lichtmetaal atijd TRX is, dat klopt volgens mij niet. Serie II Gti had trouwens ook standaard 14” lichtmetaal, optie was TRX












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat een GTi bij serie 1 misschien een tijdje standaard 190 TRXen had.
Maar bij serie 2 is het zeker in de eerste bouwjaren vrijwel zeker een optie geweest.
Dus standaard 14” en als optie 190 TRXen. Geld volgens mij ook voor een turbo diesel.
Ik denk dat precies hetzelfde geld voor een 25 Prestige. Volgens de database van autoweek (jaja niet altijd even betrouwbaar) is het ook 14”, dan zouden TRXen dus een optie geweest kunnen zijn.
Een GTi Turbo heeft altijd 210 TRXen, volgens de autoweek database geld dat ook voor een Prestige Turbo.
Overigens heb ik ook wel eens iets gehoord dat er een klein verschil zit tussen een serie 1 14” velgen en een serie 2 14” velg.
Of dat voor een GTi TRX ook geld weet ik eigelijk niet…
Overigens heb ik ook wel eens iets gehoord dat er een klein verschil zit tussen een serie 1 14” velgen en een serie 2 14” velg.
Dan praten we over velgen van volgens mij voor 1981 dus de smalspoor CX-en.Verschillen zijn klein,maar ze zijn er wel.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
marcelka schreef:Volgens mij zat er op een standaard prestige automaat gewoon 14” uitgevoerd met stalen velg plus wieldop of anders 14” lichtmetaal.
Volgens mij is het zo:
dat de standaard Prestige staal met wieldoppen (zelfde als de TRS) had.
Optie was lichtmetaal. En lichtmetaal is vanaf 1981 altijd TRX.
14” was tot 1981 (smalspoor).GTi vanaf 1981 (breedspoor) was standaard TRX.
Omdat veel mensen TRX te duur vinden of andere bezwaren hier tegen hebben, nemen ze 14” velgen met gewonere Michelins oid.
Waarbij ook niet altijd naar de snelheidsindex wordt gekeken…
Is de GTI vanaf 1981 standaard met TRX-en geleverd? Ik dacht dat dat enkel voor de benzine-Turbo’s gold…?
Het verschil tussen serie 1 14” lichtmetaal en serie 2 14” lichtmetaal zit hem uiterlijk in de op de velg liggende ‘blokjes’. Bij een serie 2 zijn die plat, dus parallel aan het vlak van de velg, bij een serie 1 (zie foto) lopen ze schuin af naar de rand van de velg. De serie 2 velg kom je veruit het meeste tegen (ook onder serie 1 CX-en).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Na wat studie van de brochures kom ik er inderdaad achter dat serie 2 weer 14” had. Met als extra leverbare TRX-en.
Het is wel een beetje rommelen geweest met lichtmetaal, type banden en TRX-en na late serie 1…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Mulder schreef:Het verschil tussen serie 1 14” lichtmetaal en serie 2 14” lichtmetaal zit hem uiterlijk in de op de velg liggende ‘blokjes’. Bij een serie 2 zijn die plat, dus parallel aan het vlak van de velg, bij een serie 1 (zie foto) lopen ze schuin af naar de rand van de velg. De serie 2 velg kom je veruit het meeste tegen (ook onder serie 1 CX-en).
Dus eigenlijk zijn er 4 versies..

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Volgens mij zijn het er drie. Twee soorten 14” en de TRX-versie. Ik noem het dan wel “serie 1” maar goede kans dat er met de komst van de breedspoormodellen (en dus de komst van de TRX onder de CX) begin jaren ‘80 al is overgegaan op de “platte” velgen. Er is volgens mij nl. ook maar één soort TRX velg voor de CX.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)