Mmmmm een link van onze duitse Sm rijders: $22,-
http://webstore.citroenpages.com/product_info.php?products_id=31&osCsid=gc1q3adkeqf893562lmkt264q5
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik wil ook die T10 2W dashboard lampjes vervangen door T10 6SMD’s maar die prijs hé.......
Je hebt er dan wel 2 voor; dat dan weer wel…
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Maar je hebt wel de “beste prijs garantie”; http://www.joostshop.com/en/information/prijsgarantie/
Dus wat let je. Hier kun je je voordeel mee doen.
Citroën SM
French show, Italian go…
waterman schreef:PBuijsman schreef:Ook maar de staat van de synchromesh en de tandwielen bekeken en opnieuw vastgetrokken. Ook dat bleek voor verbetering vatbaar…..
we hebben het hier over de moer van de onderste as, waar tevens de vertanding op zit waarmee de snelheidsmeter mee wordt aangedreven. Deze moeren hebben bij de SM (en ook de DS) de nare neiging om los te lopen… ook al was deze moer (volgens het verhaal) al eens nagetrokken, het bleek dat ie toch echt niet vast genoeg zat. Kortom: de moer er helemaal af, schoongemaakt, tandwielen en schroefdraad bekeken en in orde bevonden, een druppel loctite op de moer en deze vastgetrokken met het juiste aanhaalmoment met de speciaal daarvoor gemaakte tool, deze speciaal gemaakte dop:
Dat zit nu dus eindelijk écht goed vast dus. Nu “nog even” afmaken…
Ik heb de diravi module er ook af inclusief het deksel wat d’r achter zit vanwege lekkage.
Het membraam in de diravi is in prima staat. Nu ik toch het deksel eraf heb: Die moer hoe nu te controleren dat hij los zit ???Ik heb er nog niet naar gekeken maar is dit ergens mee te controleren (behave dan die speciale gemaakte dop) ???
P.s. die rubberen thule op het LHM vat heb ik inmiddels binnen: Cyril verstrekt deze ook
Foto van de nieuw gemonteerde aandrijfas. Zal mij benieuwen .....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroen23 schreef:Nu ik toch het deksel eraf heb: Die moer hoe nu te controleren dat hij los zit ???Ik heb er nog niet naar gekeken maar is dit ergens mee te controleren (behave dan die speciale gemaakte dop)?
Nee. Tenzij je het hele huis van de 5 uit de auto haalt en met de speciale sleutel de moer kunt aantrekken. Anders heb je de dop nodig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ZO, ook ik heb inmiddels weer wat kunnen doen (voor de APK aanstaande donderdag)
De nieuwe aandrijassen gemonteerd (wiellagerblokken laten reviseren(2 opsluitschotels bleken kapot
te zijn) hopenlijk is het bonkend geluid in de voortrein nu over…...)).
stuurhuis vervangen ivm lekkage van het rondsel
De led verlichting geinstalleerd op het dashboard
en een nieuw likje verf op het expansievaatje
Capaciteit (laten) vergroten van de radiateur
Verder nog de remblokken, olie, bakolie en luchtfilter vervangen: “het spul” lag er nu toch uit…
Alleen nog een klein vraagje: wat doet dit precies ??? sluit iets af ??? wat??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bij de laatste 2 foto’s neem ik aan dat dit de vaccuum slangetjes rechts in de midden console zijn. Het lijkt er op dat (onderste foto) het bovenste deel afgebroken is??? Ik heb bij mij net gekeken, maar dat zit er bij mij niet op. Het lijkt wel een soort terugslag klepje. Bij mij komen er daar 3 slangetjes tesamen op een T-stukje.
Ik neem aan dat je een 3 rijen radiateur gemonteerd hebt, passen de koelfannen dan nog zonder problemen? m.a.w. heb je nog iets moeten aanpassen?
verder mooi werk weer
gr Mark
Op die 1 nalaatste foto kun je nog net een klein stukje van een pennetje zien aan de onderkant van het zwarte busje wat, ingedruk wordt als ik de koud/warm hendel op (max) koud zet.
Die oude koelfan’s passen prima na aanpassing naar een drierijige radiateur. Zelfs de voorraadbol kun je er net op/afdraaien. Dit idee heb ik zo over genomen van 1 van die foto’s bij citrothello
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ziet er super mooi uit!
Heb je in de middenconsole ook en ledlampje ingebouwd? Wat voor ledje is dat?
Ik zou alleen die moertjes om de vens uit te vullen vervangen door uit vul busjes. Ik heb ff geen foto bij de hand.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou om te beginnen die originele fans in de oud ijzerbak gooien en door moderne fans vervangen. Dat geeft namelijk meer verbetering dan een 3-rijen radiateur
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Das ook heel goed. Walter B. heeft er een mooi systeem voor. Wellicht ff een pb sturen naar Walter.
Ik heb het ook liggen, Alleen nog niet de gelegenheid gehad om het in te bouwen.
Dit is voor mijn auto gepland: 3 rijen met aan voorzijde 2 fans in het frame van een Xantia.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Om max koud doet een vacuum klep de toevoer van buitenlucht dicht en gaat ie binnenlucht aanzuigen bij de bijrijders voeten dus dat is het stuurklepje van die grote klep.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De recirculatiestand dus
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
U-Niek schreef:Ziet er super mooi uit!
Heb je in de middenconsole ook en ledlampje ingebouwd? Wat voor ledje is dat?
Ik heb de 8 leds variant gebruikt. De 6 leds variant zal ook prima gaan gezien de hoeveelheid licht.
(0,4W / 40 lumen) Wel moet je zelf fff de voetjes van het lampje afdraaien en er dan 2 draadjes aansolderen (anders gaat het niet passen). Deze lengte 10x44 vult mooi het kokertje over de gehele lengte.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.