39 van de 111
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 21 juni 2012 11:07 AM
  [ # 571 ]

Morgen ga ik met RVSG even rijden. Die heeft vorige week ook met mijn auto gereden toen ie een stuk beter reed! Zijn bevindingen zullen we hier uiteraard ook neerzetten.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
DS3R
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 02-01-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 21 juni 2012 01:00 PM
  [ # 572 ]

Nou als ik dit zo lees over de THP motor dan wordt je toch niet echt blij van.

En Iwan ik heb echt met je te doen, daar koop je geen nieuwe auto voor om zo VEEL problemen op je dak te krijgen.

Ik vindt wel dat citroen nederland allang aktie hadden moeten ondernemen, want de dealer is ook met handen gebonden en moeten van citroen nederland toch groen licht krijgen om werkzaamheden uit te voeren.

Eric…

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 21 juni 2012 01:54 PM
  [ # 573 ]
René Jongejan schreef:

Hier: http://members.quicknet.nl/h.mustert/home.html

Ik had hem inderdaad ook al geadviseerd om naar “de Ringsleutel” te gaan Wink
Ben er zelf ook al 4 keer geweest met de DS3 (niet voor problemen)
En ook mijn 106 Rallye is daar gechipt

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 21 juni 2012 02:05 PM
  [ # 574 ]

Met collega aan het proefrijden geweest. Zijn opmerking ‘‘het bommetjegevoel’’ is helemaal weg. Ook hij spreekt over een gevoel alsof je het gas steeds loslaat. Morgen vermogensmeting!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 21 juni 2012 02:10 PM
  [ # 575 ]

Ga je morgen naar Henk.
Dan kan je de vermogensgrafiek mooi vergelijken met mijn DS3.
Die staat daar in de computer Wink

Succes ermee dan maar!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 21 juni 2012 02:21 PM
  [ # 576 ]

Dat klopt!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 21 juni 2012 02:35 PM
  [ # 577 ]

Even een vraag; als je dips in vermogen voelt, zie je dat dan ook terug op zo’n uitdraai?

Mijn collega’s schatting is dat mijn auto circa 170 pk produceert momenteel, veel meer dan dat voelt het niet aan.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 21 juni 2012 02:55 PM
  [ # 578 ]

Hij zal zeker op de vermogensbank ook dipjes hebben en dat zie je.
Trouwens wel heel erg s h i t dat na het reinigen van de kop het vermogen weer ver te zoeken is. Met andere woorden: het heeft geen moer geholpen, integendeel. Kwalen van de THP-motor zijn - waren - een uitrekkende ketting waardoor de timing in het honderd liep en een vervuilde kop. In een uitzending van TROS Radar enige weken geleden waar de THP-problemen aan de orde kwamen meldde een Peugeot pr-dame dat alle THP-blokken van na (ik meen) 2010 die ellende niet meer hadden. Dus niet. Het probleem nu is dus vooral het vervuilen van de kop. Onbegrijpelijk dat ze dat de wereld niet uit kunnen helpen.Hoe vervelnd ook, maar als ik jouw was zou ik er allemaal niet zoveel energie meer in steken. Koop ontbinden, het maximale qua geld eruit zien te krijgen en een andere leuke auto kopen. Neem dan in elk geval geen snelle Mini, want daar zit dat THP-blok ook in… tongue rolleye

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 21 juni 2012 03:03 PM
  [ # 579 ]

Nee, die Mini had ik ook al uit mijn hoofd gezet Wink

Even kort uiteengezet:
1. Kop gereinigd
2. Auto rijdt de eerste kilometers goed, ook tijdens de testrit door de dealer (neem ik aan)
3. Auto rijdt na meerdere kilometers slechter als voorheen.
4. Er zijn circa 340 kilometers gereden sinds de reinigingsbeurt

Is dan de kop al weer verontreinigd?

Voor wat betreft de ontbinding: indien inderdaad blijkt dat er iets niet in orde is, dan moet het volledige aankoopbedrag worden terugbetaald. Zo schijnt dat wettelijk te zijn geregeld.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 21 juni 2012 03:16 PM
  [ # 580 ]

Kan ook zijn dat de brandstofpomp niet voldoende druk kan leveren. Dat zie je vaker bij auto’s met een pittige turbo.
Maar er zit ook een brandstoffilter wat vuil kan zijn. Al neem ik aan dat die vervangen is.?

Volgens mij komt dit probleem op een testbank direct naar voren.

Je voelt de motor kracht opbouwen, maar zodra je dan verwacht er als een speer vandoor te gaan, houdt ie in.
En ga je dan geleidelijk op het gas, klimt ie wel in toeren, maar de power feeling is gone.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 juni 2012 03:20 PM
  [ # 581 ]
Willibrord schreef:

Neem dan in elk geval geen snelle Mini, want daar zit dat THP-blok ook in… tongue rolleye

Dat blok is toch door BMW ontwikkeld?

Zijn er naast PSA-modellen en Mini’s nog meer modellen waar het in ligt?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 21 juni 2012 03:41 PM
  [ # 582 ]

Klopt, is op de tekentafels van BMW ontstaan. Ook die zonder turbo natuurlijk, de VTI (die overigens geen problemen geeft). Bij mijn weten wordt het blok niet door een ander volumemerk gebruikt.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 21 juni 2012 04:15 PM
  [ # 583 ]
Iwanb schreef:

Even een vraag; als je dips in vermogen voelt, zie je dat dan ook terug op zo’n uitdraai?

Mijn collega’s schatting is dat mijn auto circa 170 pk produceert momenteel, veel meer dan dat voelt het niet aan.

Een DS3 met 170pk rijdt niet vervelend hoor kan ik je zeggen. Wink

Het gaat er voornamelijk om dat ze op de rollenbank kunnen laten zien dat die dipjes erin zitten.
Als ze er zijn, zul je dit zeker zien.
Sterker nog, in mijn uitdraai zie je zelfs de momenten dat de ECU de turbodruk bijregelt om te voorkomen dat er teveel druk wordt gegeven.
Als die dipjes erin zitten dan voelt een auto van 200pk al heel snel erg sloom aan.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 juni 2012 04:15 PM
  [ # 584 ]

Dus gewoon Bayerische bagger!

Edit: was reactie op post 582.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 21 juni 2012 04:38 PM
  [ # 585 ]
Scottie schreef:

Kan ook zijn dat de brandstofpomp niet voldoende druk kan leveren. Dat zie je vaker bij auto’s met een pittige turbo.
Maar er zit ook een brandstoffilter wat vuil kan zijn. Al neem ik aan dat die vervangen is.?

Volgens mij komt dit probleem op een testbank direct naar voren.

Je voelt de motor kracht opbouwen, maar zodra je dan verwacht er als een speer vandoor te gaan, houdt ie in.
En ga je dan geleidelijk op het gas, klimt ie wel in toeren, maar de power feeling is gone.

Voor zover ik weet is de brandstoffilter niet vervangen. Zojuist toen ik het dorp binnenreed leek het vermogen weer te zijn zoals het hoort.

Als ik kijk naar jouw beschrijving van hoe het zich uit, komt dat best in de buurt. Mijn compagnon zei vanmiddag iets soortgelijks, dat het bommetjesgevoel er niet is. Ik zelf omschrijf het als gas geven en regelmatig het pedaal loslaten en gelijk weer gas, als een soort van trillende voet. De ene keer is het erger dan de andere keer.

Hoeveel ellende kun je in één auto kwijt zeg Sad

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
 
39 van de 111
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook