
















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ok… dus;
-14 inch, type 1 ‘schuin’
-14 inch, type 2 ‘plat’
-trx, type 1&2 ‘plat’

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Volgens mij wel ja.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Klopt. Plus natuurlijk de Turbovelgen, maar dat spreekt voor zich.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
@Guzmax: Zoals gezegd is dit initiatief al vaker geprobeerd. Je moet gewoon hoge aantallen hebben om het betaalbaar te krijgen.
Ik zie geen groot gevaar in de methode van die eerste link. Er wordt lijkt het een een standaard velg gebruikt en dan de voorkant van de standaard velg als masker gebruikt. Dan is de stevigheid geen issue, maar alleen de balancering.
Mijn origineel NL CX GTi uit jan 1982 heeft in het instructieboekje een addendum bijgestoken over de standaard TRX banden en velgen in plaats van de tot den toe gebruikte 14inch die gemonteerd zijn sinds die tijd. Ik kan als er interesse is dit wel eens opzoeken en inscannen.
Ik heb de TRXen er trouwens afgehaald en de 14 inch variant erop gezet.Dat scheelt heel veel geld aan banden. Een beetje kenner ziet het wel, de lagere banden (TRXen)geven een mooiere aanblik. Een hogere band (14inch) geeft wel meer comfort, dat is weer het voordeel.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Is het verschil in comfort duidelijk merkbaar?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja en nee. Een 14” band heeft een hogere, zachtere, wang. Dat is dus iets soepeler. Je levert echter wél duidelijk in op wegligging want trx banden zorgen met name voor een veel fijnere wegligging in bochten. Trx’en hebben wel iets minder grip als het nat is. TRX rijdt gewoon beter kan je wel zeggen als je wat vlotter rijd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ernst23 schreef:
Mijn origineel NL CX GTi uit jan 1982 heeft in het instructieboekje een addendum bijgestoken over de standaard TRX banden en velgen in plaats van de tot den toe gebruikte 14inch die gemonteerd zijn sinds die tijd. Ik kan als er interesse is dit wel eens opzoeken en inscannen.
altijd leuk.
stuur je dan ook een copie naar mark gielen en zijn overzichts site ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Na de vakantie heb ik wel tijd, nu een beetje druk privé...
Mijn boekje ligt in de auto, maar is denk ik 1 op 1 gelijk aan ‘instructieboek CX injectie 1980’.
Er zit nl een sticker op de voorkant met referentie 1-82 en dat id die bijlage die ik bedoel.
Ik zal eens kijken en de bijlage inscannen, het boekje heeft Mark dus al.
Ik denk dat je het verschil in comfort zeker merkt, al kan ik me dat niet herinneren omdat ik al zolang op 14inch rijd.
Uiteraard is de wegligging op droog wegdek met TRXen wel; beter.
Ik kan je zeggen dat ik een rotonde zeer snel kan nemen en dat de CX niet snel glijdt, ik ben allen te snel af
Dat moet je niet te vaak doen, want dan slijten die hoge banden zeer snel aan de zijkant van het loopvlak.
Kun je je banden gaan wisselen als er bovenop nog zat profiel zit
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”