In zijn toonzaal ? in de zin van, hij rijd er niet mee en de wagen staat eigenlijk gewoon stil ?
Houd in je achterhoofd dat stilstand voor geen enkele auto goed is. De meeste kosten heb ik aan een auto gehad die heel lang heeft stilgestaan..
JanSr schreef:Echt een droomauto voor op het nachtkastje.
Groot nachtkastje heb jij.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nee hoor, grote dromen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
De auto zou ook op het nachtkastje van mijn ouders staan We gaan namelijk nog een garage bij bouwen met een brug in en om aan voldoende hoogte te komen zou een deel van het dak van de garage uit een glazen koepel bestaan. Die glazen koepel zou bij de ruit van mijn ouders hun kamer zijn, dus als ze opstaan en de Xm staat op de brug kijken ze er recht op
De Xm staat in de toonzaal, maar rijdt af en toe nog. Hij krijgt ook nog onderhoud. Dus hij staat niet stil. De versie is een versie van Arndt tuning, de tegenhanger van musktier in Duitsland.
Maar eerst zal het kijken zijn hoeveel die garage kost en als er dan nog geld over is misschien eens verder kijken naar Xm. Aangezien dat die er al 2 jaar op staat zal die toch waarschijnlijk morgen nog niet verkocht zijn.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Mijn moeder zegt al een tijdje dat ze voor haar 25ste trouwverjaardag eens een meer klasse-auto zou willen. Ze had wel liefst iets gehad dat niet te oud is. Van mijn vader en ik moet het Citroën zijn. We zijn dus zo wat aan het rondkijken en nogal aan het twijfelen tussen deze en een C6. Ik denk dat mijn moeder liever een C6 zou hebben (vanwege de jongere leeftijd), maar de C6-en zijn nog volop aan het dalen in prijs terwijl de XM’s alleen maar aan het stijgen zijn en ik vrees dat de C6 meer afgeragt zal worden dan moesten we een XM kopen. Bovendien zullen we nooit meer een Arendt tuning XM vinden, terwijl er wel nog veel ‘gewone’ C6-en te vinden zullen zijn. Van de C6-en zijn we verliefd op de noir et blanc, maar ik denk dat dit bijna onmogelijk te vinden zal zijn.
Vanmorgen stond mijn vader onverwachts op het punt om de rode XM te gaan halen, maar ik heb hem gezegd dat hij er toch nog eens moest over nadenken en afvragen wat mijn moeder het liefst zou hebben. Uiteindelijk is hij toch thuis gebleven, maar hij kreeg deze namiddag nog een mail dat er ook nog een andere geïnteresseerde bijgekomen is en of we nog geïnteresseerd zijn. Dit weekend zullen we dan toch gaan kijken en misschien kopen. ( nog een leuk detail van de XM er zit een audio installatie in van meer dan 2000 of was het 8000 watt Ik weet het niet precies meer)
Zijn er die al ervaring hebben met auto’s te importeren uit Duitsland. Moet je ook naar een RDW kantoor of iets dergelijks gaan of zijn er nog andere kantoren waar je dat kan doen waar ik niet van af weet. Is het mogelijk om in het weekend een auto uit Duitsland uit te voeren?
(link van een C6 die we ook interessant vinden: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-xm-v6-pallas-einzelstück-für-liebhaber-stein/156982445.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption;.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption;.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=27&makeModelVariant1;.searchInFreetext=false&makeModelVariant2;.searchInFreetext=false&makeModelVariant3;.searchInFreetext=false&fuels=PETROL&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT) al vind ik dat er in een C6 het beige interieur moet
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Is dat die auto met die gebedsmatjes voor de stoelen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mag ik je wijzen op het bestaan van tiny.url zodat je link geen 3 km naar rechts hoeft te gaan ?
wordt dan:
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ja, dat is die auto waarmee je rechtstreeks naar mekka kan bidden als je hem goed zet
Sorry voor de link, ik zal er vervolg op letten.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Sja, over smaken valt te twisten…
Over auto’s ophalen in Duitsland. Ik heb het pas nog gedaan, het is GEEN lolletje! Ophalen moet sowieso doordeweeks. Je moet dan naar het wegenverkehrsamt. Dat zit in de grotere steden voor zover ik heb begrepen. Daar kom je in een administratieve hel terecht. Je hebt kort gezegd 2 mogelijkheden:
1. Gele plaat. Deze is het meest gebruikt voor export door NL’ers. Kopen, betalen en wegwezen. Het leuke is alleen dat deze platen alleen geldig zijn als ze op een DUITSE naam staan! Dat zeggen die Duitsers niet, maar ik heb complete wetteksten, politie-instructies en mails met de KLPD hierover. In Nederland als Nederlander met zo’n auto rijden betekent aanhouden, inbeslagname van de auto en een fikse boete van 400+ euro. Nogmaals, veel Nederlanders doen het wel, maar het is zo illegaal als maar kan. De KLPD gaf mij ook aan de komende zomer verscherpte controles hierop te gaan houden.
2. Rode ZOLL-platen. Deze zijn specifiek voor export en daarmee mag je WEL als Nederlander in Nederland rijden als die op je eigen naam staat. Let wel op, voor de douane ben je verkeerd bezig omdat je geen BPM hebt betaald. De eerste keer krijg je wss een waarschuwing, zeker als je aangeeft dat je op weg bent naar huis om hem direct in te laten voeren. Wat veel mensen dan doen is vanaf de NL grens een eendagskenteken plaatsen, wat je van te voren bij het RDW haalt. Daarmee zou je dan direct naar de keuring kunnen rijden. Het vervelende is echter dat een eendagskenteken officieel alleen is vanaf je woonadres naar de keuring. Daar valt de NL grens dus niet onder!
Dan kom je nog bij het administratieve deel. Je koopt eerst bij een platenmaker een verzekering voor rood kenteken. Dat zal ongeveer 60-100 euro zijn. Dan ga je naar de wegenverkehrsamt. Daar vraag je met je verzekering, met de kentekenpapieren van de auto en met het voertuig al voor de deur van dat verkehrsamt!! je Zoll kenteken af. Dan begint het gezeik. Je moet dan voor de 15 dagen dat het kenteken geldig is de wegenbelasting nog betalen en dat kan ALLEEN vanaf een DUITSE rekening. Daar moet jij dan weer voor tekenen. Erg leuk maar niet heus, want dan moet je dus eerst naar een bankgebouw om een Duitse rekening te openen. Met je rekening kun je dan alles invoeren en mag je nog een euro of 50 aan leges aftikken. Dan ga je weer wachten tot t ingevoerd is. Terug naar de platenmaker om je platen te laten drukken. Dan weer terug naar de wegenverkehrsamt om stickers op de platen te laten plakken..
Dan naar de NL grens en dan hopen dat je niet gepakt gaat worden…
Wat een gezeik. Wij zijn 6.5 uur bezig geweest om de Duitse platen te pakken te krijgen!
En dan moet alles dus nog doordeweeks, want anders zijn ze niet open..
Trouwens, een C6 meer afgeragd dan een Xm?
En een Xm steeds meer waard?????? De handelaren vragen steeds hogere prijzen ja, maar ik ken er zo 5 van meer dan 8000 euro die al te koop stonden toen ik mijn zilveren exclusive kocht. Dat was ruim 5 jaar terug!!
Een C6 is nog een iets meer klasse auto dan een Xm. Die laatste is gewoon al een oud hok. Reken er vooral op dat hij gewoon kapot gaat en dat er zo goed als niets meer leverbaar is. Erg triest, maar helaas wel waar!
En die km stand kan ook niet kloppen , daar is erg makkelijk mee te rommelen bij een type 1.
2000 km per jaar ?
Gewoon teruggedraaid en maar vangen.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Hmm
Nooit zo’n gezeur gehad om duitse tijdelijke kentekens.
Al reed ik inderdaad geel ja, die bestel je gewoon via internet en krijg van te voren met de post thuis.
Dan de grens over naar de eerste RDW en met eendags kenteken vandaar naar huis.
Rood wordt meestal door de handelaar verzorgd trouwens.
Als je al een XM hebt is er nog een andere oplossing….
Maar strafbaar is dit wel…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
ik denk dat het eenvoudiger en goedkoper is om een nederlandse transporter op te laten pikken en vervolgens naar een afgesproken adres te laten brengen waar deze op eigen grond komt te staan, dus je oprit maar iig niet op de openbare weg. Zeker met een V6 kan dat wel eens goedkoper zijn dan al dat platen gedoe en zelf rijden ( immers dan 2 auto’s)
Wat eventueel ook een optie kan zijn. Regel vooraf bij een garage bedrijf groene platen. Ik geef je weinig kans dat je ze mee krijgt, maar misschien heb je de juiste relaties. Met die gele platen kun je in Duitsland dan tot de grens rijden en daar prik je de groene platen erop. Denk er wel aan… groene platen zijn bedoeld voor ritten zonder stilstand. Dus even stoppen bij de McD oid is er niet bij. Daarbij… auto met groene platen onbeheerd laten staan is zeer ws gejatte platen als resultaat.
Bedenk overigens idd… dat je vooraf een verzekering hebt geregeld die je op chasisnummer kunt aanmelden en dat doet ook niet iedereen. Dat laatste had ik geregeld met een import vanuit Frankrijk, maar met Duitsland zal het niet veel anders zijn wat dat betreft.
Wat olddiesel aangeeft met de platen van een andere xm is idd strafbaar en raad ik je echt aan ALLE kanten af. ALS je dan word aangehouden ben je zo hard de sjaak.. dat wil je niet weten. Ik ben geen jurist maar volgens mij levert je dat ook een strafblad op omdat je dan een economisch delict pleegt en dat is een misdrijf…
Het BPM bedrag op zich zal nihil zijn met deze wagen maar in welke mate dat uitmaakt durf ik niet te zeggen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Xsara Coupe schreef:veel Nederlanders doen het wel, maar het is zo illegaal als maar kan. De KLPD gaf mij ook aan de komende zomer verscherpte controles hierop te gaan houden.
...over prioriteiten gesproken!
welk maatschappelijk nut wordt nou gediend met dit soort mierenneukerij (mag tegenwoordig).
Paar jaar geleden een DS uit Frankrijk gehaald. Afgezien van een verkeerde keurmeester bij de RDW was dat niet moeilijker dan de auto van de buurman kopen. Vrijwaringsbewijs halen, naar huis rijden, naar de RDW rijden en klaar.
Misschien allemaal wel heer erg illegaal, maar het werkte wel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Is dat die auto met die gebedsmatjes voor de stoelen?
Ja. En volgens mij staat hij langer te koop dan dat ik XM rij.
Wim,
Disciplus Simplex