212 van de 224
« Eerste  < Vorige 210 211 212 213 214 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 juni 2012 12:54 AM
  [ # 3166 ]

Ok, heb je dan ook een markering op je krukas? En kijkt dat ding door olie heen?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 juni 2012 12:58 AM
  [ # 3167 ]

Dat ding zit helemaal dicht. Er wordt een asje aangedreven, dat ding kijkt dus naar zichzelf voor waar ie staat. Hij hoeft dus niet door olie heen te kijken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 22 juni 2012 10:30 AM
  [ # 3168 ]

Zie ik het goed: Met een asje door het deksel heen?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 juni 2012 10:35 AM
  [ # 3169 ]

Dat klopt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2012 11:21 AM
  [ # 3170 ]

Wat ga je doen om de olie te koelen? De warmtewisselaar heeft niet echt veel overcapaciteit namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 juni 2012 12:21 PM
  [ # 3171 ]

Ik zet er denk ik zo’n plaat tussen met thermostaat en 2 slangen naar een externe oliekoeler. Dat is nu nog niet nodig, want hoe hard ik ook een berg op accelereer (zelfs pre-koppellings perikelen), ik heb de olie nooit warmer gehad dan 112 graden. Maar, extra thermostatisch geregelde lucht/oliekoeler staat wel ook op het programma. De kvs/olie warmtewisselaar blijft ook behouden zodat hij wat sneller op temperatuur komt, maar er komt dus nog wel wat koelcapaciteit bij ja.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 juni 2012 09:21 PM
  [ # 3172 ]

Electro-optische krukas trigger

erg mooie truc !
heb je een asje op de krukas gemonteerd die vervolgens door die deksel steekt ?

die vervangt dus je hall sensor ?

en het voordeel…...  je mist de ketting overbrenging en bent dus nauwkeuriger omdat direct van de krukas triggert ?  is ie zelf ook nauwkeuriger tov een Hall sensor ?

als je deze truc wil uitvoeren, moet je blok er wel uit… ? 
ik weet niet of je er anders direct bij kan komen…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 22 juni 2012 10:58 PM
  [ # 3173 ]

Over dat inlaat spruitstuk aan te passen, is het niet mogelijk om de inlaat aan de andere kant te maken (kant van accu) met evt een gti klep ertussen die groter is. Dit scheelt je ook een 80cm aan pijp en slangen die ook de flow stremmen.

Verder vraag ik me af of het niet mogelijk is om een variabele turbo te monteren en wat daar de voor en nadelen van zijn.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 juni 2012 11:36 PM
  [ # 3174 ]

Dat van die gasklep verplaatsen hadden we ook al bedacht inderdaad. Ik heb al een 2400 gti inlaat spruitstuk, en de gasklep moet dus nog iets groter dan dat worden, er zijn alfa’s met tamelijk grote gaskleppen, dat gaat het waarschijnlijk worden.

@gtit2
Blok hoeft er voor de electro-optische trigger niet uit, dat is eigenlijk ook een beetje een reden voor de hele exercitie, want dit blok ligt toch los dus het had ook op het vliegwiel gekund nu, maar deze oplossing had ik bedacht juist om het blok niet uit te hoeven bouwen. Resolutie wordt 25 keer beter dan de huidige oplossing, plus inderdaad het voordeel van direkt op de krukas.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2012 11:42 PM
  [ # 3175 ]

jammer dat we zoiets achter op een sm niet kwijt kunnen. Scheelt 24 gaten boren…...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 juni 2012 11:48 PM
  [ # 3176 ]

Ja daar zit nog een lastigheidje aan. Door de oddfire moeten we een veelvoud van 24 hebben, en niet meer dan 120… en dat is nou niet een van de standaard electro-optische kastjes die we kunnen krijgen…

Zo gaat het vermoedelijk worden uiteindelijk:

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juni 2012 12:27 AM
  [ # 3177 ]

Waarom moet die teller op de krukas?
Kan dat niet op de nokkenas?
In dat geval kun je hem waarschijnlijk ook bij de SM kwijt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2012 12:28 AM
  [ # 3178 ]

Te onnauwkeurig, te laag toerental.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juni 2012 12:34 AM
  [ # 3179 ]

Oké duidelijk.
Maar aan de andere zijde( zal het blok er wel uit moeten) kun je hem toch ook op je primere as zetten?
Tenminste bij mij zit er ruimte zat( weet niet hoe dat bij de SM is)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 juni 2012 12:41 AM
  [ # 3180 ]

Toerental is geen probleem bij electro-optisch of HALL. Krukas blijft altijd het mooiste, zelfs kettingen hebben noemenswaardige speling. Niet dat het niet werkt op bijvoorbeel de centrale as, maar krukas is toch wel het mooiste, en met de eisen die Waterman aan z’n SM stelt denk ik niet dat centrale as voor hem precies genoeg is, maar het kan natuurlijk wel, en het zal ongetwijfeld alsnog een verbetering zijn ten opzichte van de verdeler waar toch nog een overbrenging meer in zit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
212 van de 224
« Eerste  < Vorige 210 211 212 213 214 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook