Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:La Léo schreef:Bestaat er überhaupt een aftapplugje voor het koelwater?
Ja, achter op het achterdeksel in de watergallerij links en rechts.
O die aansluitingen met die pakkingen?
Die komen dan straks toch mee met het deksel?
En die kleine boutjes? Er zat een koper ringetje onder, dus het sluit echt ‘iets’ af.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deze moet je hebben:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Léo schreef:Jaaa Donderdag Hobbydag (= hernieuwde regel sinds kort) dus de avond besteed aan het verder uitkleden
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Léo schreef:
Ook even door het gleufje gekeken
hahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Om de aftap plug te lossen neem je een grote bout met een kop 17. Die stook je heet en buig je in 90 graden…. aftapplug heet stoken eventueel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als je geen dop van 17 hebt ( vind in mijn geval ) neem je een lange moer van M10 en kan je daar rustig een dopsleutel op zetten
Die kleine boutjes met koper ringetje sluiten de boorkanalen af voor de oliedruk van het hoofdkanaal naar de nokkenassen in de cilinderkoppen .
Ik gebruik een motorstoel ,met aangepaste bevestigingsbussen ( M9 schroefdraad weet je wel ) zo kan je het blokje in alle mogelijke posities laten staan .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Denk er wel aan bij het doorblazen van die oliekanalen dat er op verschillende plaatsen “restrictors ” zitten die de olieflow beperken .
Zie dat je daar geen troep IN blaast , want dan kan die “sproeier ” gelijk dicht komen , en dan krijgt dat stuk GEEN smering meer
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je spuit er gewoon remmenreiniger in tot er uit elk gaatje spul komt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En langzaam aan zie je Yuri zijn avatar ontstaan!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
wbogaerts schreef:Als je geen dop van 17 hebt ( vind in mijn geval ) neem je een lange moer van M10 en kan je daar rustig een dopsleutel op zetten
Vandaag heel druk geweest met klanten. Da’s óók erg gezellig en lucratief , maar daardoor niet effectief aan de carterplug toegekomen. Heb tussen de bedrijven door nog geprobeerd een lange moer M10 te vinden, maar zonder succes. Een boutje met daarop 4 moeren gedraaid werkte ook niet omdat ik toen natuurlijk alleen de moertjes eraf draaide. Duh!
Dus toch maar even naar de gereedschapshandel om de hoek (lekker makkelijk) en daar een zeer fraaie Gedore halfduims imbus 17 gekocht à 8,40 ex BTW. Ach…. een investering voor de toekomst, want ik zal hem nog weleens vaker gaan gebruiken.
wbogaerts schreef:Die kleine boutjes met koper ringetje sluiten de boorkanalen af voor de oliedruk van het hoofdkanaal naar de nokkenassen in de cilinderkoppen .
Ah, iets in die richting vermoedde ik al. Zal het kanaal doorblazen, er verse ringetjes om doen en ze weer vastdraaien.
wbogaerts schreef:Ik gebruik een motorstoel ,met aangepaste bevestigingsbussen ( M9 schroefdraad weet je wel ) zo kan je het blokje in alle mogelijke posities laten staan.
Tuurlijk heb ik die ook, maar daar staat dus nog het vers gereviseerde Turbo 666 motorblok op. En aangezien de takel ‘bezet’ is om die motor eraf te krijgen kon ik die gisteren niet vrij maken. Ga ik dus toch maar doen, lijkt me wijzer.
Ik weet niet of de bussen standaard gaan passen, mogelijk niet dus.
Edit, deze dus:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oh en @EW: scherp gezien, ik dacht gisteren hetzelfde toen ik die foto maakte.
@Boog en waterman: ja inderdaad, erg erotisch zo’n SM-blok, het is dan ook rondom genieten!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Vandaag de olie afgetapt. Fluitje van een cent met die mooie nieuwe dop.
In de carterpan een laag zwarte drab, dus die lekt eerst maar eventjes uit in een bakkie.
Het distributiedeksel wilde er met enige moeite af en dit is wat ik aantrof:
Ik was aanvankelijk heel blij, want ik dacht: hoera een banaanspanner! Maar nu is de vraag…. is dit het goede systeem??? Volgens de vorige eigenaar is dit ooit aangepast als zijnde modificatie. Heeft heeft hij de waarheid gesproken?
Andere vraag: is dit nog het ‘zwakke’ asje van de oliepomp of al een verbeterde?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, die ketting is in ieder geval aan vervanging toe, en dan kan er gelijk een “curved limiter” op. Nu kun je overwegen om van deze “muizenval” spanner af te stappen en er gelijk een GOEDE spanner van een DS op te bouwen. Die discussie kunnen we wel weer overnieuw gaan beginnen, maar laten we dat maar niet doen, de keuze is aan jou. Hoe dan ook: het betreft een originele spanner. En die krengen gaan stuk, net als de rechte kettinggeleider die er nu nog op zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hmz, blij met dooie mus dus weer….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D