42 van de 111
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 08:02 PM
  [ # 616 ]

Nee, ik bedoel het zo: er zit steeds een inzinking in het vermogen waar ‘ie even terugvalt naar 190pk, dat zijn de dips waar ik het steeds over heb.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 22 juni 2012 08:08 PM
  [ # 617 ]

Oké, ja dat is dan helemaal apart.
Maar zijn die dips er over het hele toerenbereik.
Ik denk dat de DS3R zijn topvermogen levert rond de 5750tpm ofzo?
Als er dan in de lijn met het topvermogen verschillen zitten van 20pk dan is dat inderdaad wel bizar!

Op mijn uitdraai zie je ook wel wat dipjes, maar die zijn hooguit 0,5 tot 1 pk en worden veroorzaakt door het terugregelen van de turbodruk door de ECU.

Hierbij mijn uitdraai, dan kan je die van jou ernaast leggen of ook opslaan in je archief

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 08:14 PM
  [ # 618 ]

Even snel een fotootje van een van de metingen (met aantekeningen van Henk). Op de eerste meting kwam overigens het totale vermorgen niet boven de 190pk uit.

Er was ook nog iets niet helemaal pluis met de benzine toevoer, dat heb ik ook in een grafiekje.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 22 juni 2012 08:26 PM
  [ # 619 ]

Die dip in het koppel heb ik zelf ook, alleen niet zo extreem.
En ook die vermogensdip rond de 5250tpm zit er bij mij ook in.

Meest schokkende is eigenlijk wel je AFR meting.
Die maakt opeens een extreme dip mee.
Deze staat eerst op 15 (normaal voor een benzine motor) maar schiet daarna naar beneden naar 12 of 11 (??)
Dit is echt rijk en betekent waarschijnlijk dat de ECU dit doet om pingelen te voorkomen

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 08:33 PM
  [ # 620 ]

Dat zei Henk ook, althans iets wat daar op lijkt Wink
Hij beoordeelde ook dat er iets te rijk stond en wat vreemd afgesteld was. Mogelijk ook een oorzaak of gevolg van problemen.

Overigens vernam ik vanmiddag van Auto Klaver dat Citroën NL niet bekend was met de oplossing, dat het niet om de DS3R motoren ging (volgens mij stond die er gewoon tussen) en dat ze verder zouden gaan vragen.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 22 juni 2012 08:36 PM
  [ # 621 ]

Nog een opvallend iets.
Je ziet bij jou na 6000tpm het vermogen echt wegzakken. Terwijl dit bij mij juist weer iets stijgt.
Je zou verwachten dat met de grote turbo van de DS3R het vermogen juist stabiel blijft in hoge toeren.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 08:44 PM
  [ # 622 ]

Ik heb in vroege posts en ook de vergelijking met Blue Dolphin’s Racing regelmatig aangegeven dat er iets lijkt te ontbreken, dus het is niet van de laatste tijd. Na de logeerpartij bij Citroën Nederland zei Alex van Auto Klaver dat er meer pit in leek te zitten. En dat was tevens het punt dat ik er heel tevreden over was (zie posts), dat ding had nog nooit zo goed, pittig en ‘smooth’ gereden. Totdat het superpingelen begon en de schoonmaakbeurt aan de cilinderkop was gedaan ;-(

Nu zijn we weer terug bij af en het rijdt slechter dan ooit tevoren. Blijft eeuwig zonde van zo’n super-leuke auto. Volgende week wil ik nog even afwachten of dit nog goed gaat komen, maar morgen ga ik wel al een nieuwe auto kopen, want dit gezeik is echt te veel van het goede. De Racing zet ik dan wel voor de deur en mocht het nog goedkomen ga ik er wellicht nog een beetje lol aan beleven.

Het blijft opmerkelijk dat er inmiddels identieke gevallen zijn in Nederland, maar dat de ene zonder problemen een nieuwe motor krijgt en bij de andere ze van niks weten…opmerkelijk.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 08:48 PM
  [ # 623 ]

Misschien een gekke vraag…maar ze hebben bij de onderhoudsbeurt toch wel de juiste bougies erin gezet!?

*edit* De vraagstelling moet anders: Zou het kunnen dat er verkeerde bougies in zijn gezet?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 22 juni 2012 08:50 PM
  [ # 624 ]

Een DS3R heeft andere bougies als een standaard THP, dus een foutje is mogelijk.
Vraagje voor de dealer dus Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 08:55 PM
  [ # 625 ]
Fabian Wierth schreef:

Meest schokkende is eigenlijk wel je AFR meting.
Die maakt opeens een extreme dip mee.
Deze staat eerst op 15 (normaal voor een benzine motor) maar schiet daarna naar beneden naar 12 of 11 (??)
Dit is echt rijk en betekent waarschijnlijk dat de ECU dit doet om pingelen te voorkomen

Hij duikt naar 9.3 zelfs

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 22 juni 2012 09:13 PM
  [ # 626 ]

Het bekende brandstofpomp probleem…..?!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:14 PM
  [ # 627 ]

Omdat ie naar 9.3 duikt bedoel je?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:17 PM
  [ # 628 ]

En valse lucht? => (defecte/vuile luchtmassameter)
Of doorslaan van de bobines naar massa?

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:20 PM
  [ # 629 ]

Valse lucht? Nee, alleen de toeter is wat vals..
Die bobine vraag werd vanmiddag ook gesteld. Geen idee of ze die hebben vervangen.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:21 PM
  [ # 630 ]

Denk dat er tegenwoordig 4 stuks zitten direct op de bougies.
Er hoeft er maar 1 kapot te zijn….

Doorslaan naar massa geeft onverbrande brandstof richting de lamda. Dan gaat ie ook terugregelen


Overigens kan het zijn dat de bobine zijn werk gewoon doet als de motor koud is.
Maar zodra ie warm wordt, gaat ie vaker doorslaan.
Dat zou een verklaring zijn als je auto in de eerste 20 minuten wel redelijk/goed rijdt.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
 
42 van de 111
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook