4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
TRX banden, waarom velgen niet aanpassen?
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 21 juni 2012 01:39 PM
  [ # 46 ]

ok… dus;

-14 inch, type 1 ‘schuin’
-14 inch, type 2 ‘plat’
-trx, type 1&2 ‘plat’

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 21 juni 2012 01:42 PM
  [ # 47 ]

Volgens mij wel ja.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Gepost: 21 juni 2012 04:01 PM
  [ # 48 ]

Klopt. Plus natuurlijk de Turbovelgen, maar dat spreekt voor zich. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 22 juni 2012 12:55 AM
  [ # 49 ]

@Guzmax: Zoals gezegd is dit initiatief al vaker geprobeerd. Je moet gewoon hoge aantallen hebben om het betaalbaar te krijgen.

Ik zie geen groot gevaar in de methode van die eerste link. Er wordt lijkt het een een standaard velg gebruikt en dan de voorkant van de standaard velg als masker gebruikt. Dan is de stevigheid geen issue, maar alleen de balancering.

Mijn origineel NL CX GTi uit jan 1982 heeft in het instructieboekje een addendum bijgestoken over de standaard TRX banden en velgen in plaats van de tot den toe gebruikte 14inch die gemonteerd zijn sinds die tijd. Ik kan als er interesse is dit wel eens opzoeken en inscannen.

Ik heb de TRXen er trouwens afgehaald en de 14 inch variant erop gezet.Dat scheelt heel veel geld aan banden. Een beetje kenner ziet het wel, de lagere banden (TRXen)geven een mooiere aanblik. Een hogere band (14inch) geeft wel meer comfort, dat is weer het voordeel.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 22 juni 2012 08:57 AM
  [ # 50 ]

Is het verschil in comfort duidelijk merkbaar?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2012 09:26 AM
  [ # 51 ]

Ja en nee. Een 14” band heeft een hogere, zachtere, wang. Dat is dus iets soepeler. Je levert echter wél duidelijk in op wegligging want trx banden zorgen met name voor een veel fijnere wegligging in bochten. Trx’en hebben wel iets minder grip als het nat is. TRX rijdt gewoon beter kan je wel zeggen als je wat vlotter rijd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 juni 2012 09:26 PM
  [ # 52 ]
ernst23 schreef:

Mijn origineel NL CX GTi uit jan 1982 heeft in het instructieboekje een addendum bijgestoken over de standaard TRX banden en velgen in plaats van de tot den toe gebruikte 14inch die gemonteerd zijn sinds die tijd. Ik kan als er interesse is dit wel eens opzoeken en inscannen.

altijd leuk.

stuur je dan ook een copie naar mark gielen en zijn overzichts site ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 juni 2012 12:08 AM
  [ # 53 ]

Na de vakantie heb ik wel tijd, nu een beetje druk privé...

Mijn boekje ligt in de auto, maar is denk ik 1 op 1 gelijk aan ‘instructieboek CX injectie 1980’.
Er zit nl een sticker op de voorkant met referentie 1-82 en dat id die bijlage die ik bedoel.
Ik zal eens kijken en de bijlage inscannen, het boekje heeft Mark dus al.  Wink

Ik denk dat je het verschil in comfort zeker merkt, al kan ik me dat niet herinneren omdat ik al zolang op 14inch rijd.
Uiteraard is de wegligging op droog wegdek met TRXen wel; beter.

Ik kan je zeggen dat ik een rotonde zeer snel kan nemen en dat de CX niet snel glijdt, ik ben allen te snel af Smile
Dat moet je niet te vaak doen, want dan slijten die hoge banden zeer snel aan de zijkant van het loopvlak.
Kun je je banden gaan wisselen als er bovenop nog zat profiel zit tongue wink

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook