43 van de 111
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:22 PM
  [ # 631 ]

Aha…is dat zelf te zien of te checken?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:25 PM
  [ # 632 ]

Uhm…

Dan moet je de bobines verwijderen en checken hoe de bougies er uit zien.
Aan de kleur van zo’n ding kan je vaak herleiden hoe het er voor staat.

De bobines zijn door te meten. Als leek met een multimeter eigenlijk niet.
Je meet alleen de ohmse weerstand, niet de isolatieweerstand onder belasting.
Daarvoor hebben ze speciale testkasten.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:31 PM
  [ # 633 ]

Tja, koud rijdt het eigenlijk beter als warm. Ik ga dus maar even niet zelf met mijn Gamma multimeter meten geloof ik Smile

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:45 PM
  [ # 634 ]

Je zou de dealert kunnen vragen om van een THP (als die dezelfde heeft) om de bobines uit te wisselen.
En gelijk de bougies laten checken, eventueel vervangen (maar dan zou het probleem nog in 1 van beide kunnen zitten.
Dus eigenlijk als 2 afzonderlijke acties laten uitvoeren.

Als ik me niet vergis zou de bougie die een defecte bobine heeft veel meer zwarte aanslag moeten hebben.
Idem als de bougie zijn werk niet goed doet, maar normaal gesproken check je zo’n ding na een lang stuk gassen en de motor dan afzetten.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:51 PM
  [ # 635 ]

Tja, vorige week zijn wel de bougies vervangen. Misschien snijdt dit wel hout wat je zegt.

Maar aan de andere kant steekt ook het super pingelen sinds vanochtend weer de kop op. Moeilijk dit.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 22 juni 2012 09:56 PM
  [ # 636 ]

Ik las ergens dat de electrode afstand van de bougies ook invloed kan hebben.
Dat zou verklaren dat bij hogere toerentallen de problemen ontstaan.
Ze geven aan dat die wat krapper gezet wordt.

Er zitten overigens als het goed is irridium bougies in. Die dingen zijn prijzig, maar kunnen zeker zo goed kapot

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 10:03 PM
  [ # 637 ]

Toch bij alles wat ik lees, ook op Peugeot forums, blijf de strekking terugkomen op vervuiling van de THP motor. Inhouden, hikkend accelereren, gebrek aan vermogen.
Het is bij mij over het hele toerengebied, niet alleen hoge toeren.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Dennisadr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-03-2012

Gepost: 22 juni 2012 10:15 PM
  [ # 638 ]

Die van mijn vanmiddag opgehaald, probleem lijkt verholpen
al voel ik nog wel iets van een hapering, tussen de 3000 en 4000 tpm.

het is zeker verbeterd na dat de motor gereinigd is.

Gr.

Dennis

DS3 THP

xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 10:24 PM
  [ # 639 ]

Dat is goed nieuws, laten we hopen dat het ook zo blijft. Bij mij duurde het optimisme slechts 200 kilometer. Had jij ook oliesporen aan de bovenkant van je motor overigens?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 22 juni 2012 10:26 PM
  [ # 640 ]

Als ik naar mijn grafiek kijk,is de dip ook niet zo groot.
Ben wel benieuwd hoe de motor zich houd in de toekomst als ik dit allemaal lees??

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 10:29 PM
  [ # 641 ]

Ik geef hem nog 5000 kilometer, dan is ie ermee gestopt. Zo beroerd rijdt het momenteel. En de 20.000 kilometer daarvoor ook.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 22 juni 2012 10:35 PM
  [ # 642 ]

Nog even een citaat van V-zesserke uit een ander topic over de THP problemen. Sluit precies aan bij de door Fabian aangedragen oplossingen.

“Een ook veel voorkomend probleem bij de Thp en zijn soortgenoot van VAG is koolafzetting in de cilinderkop. En daar las ik ergens via google een plausibele uitleg over. Omdat bij de oudere (niet direct ingespoten) motoren de inspuiting plaats heeft in de inlaat (en dus niet in de cilinder) ontstaat er daar een mengsel van benzine en lucht dat een sterk reinigende werking heeft voor je cilnderkop en kleppen. Bij de nieuwe generatie motoren paseert er enkel lucht aan de inlaat en kleppen, lucht die niet zo proper is als je zou denken aangezien ook je carterontluchting langs daar gaat en daar zitten steeds wat verbrandingsrestjes of olienevel in. Dus na verloop van langere tijd vervuiling die soms (afhankelijk van rijstijl, kwaliteit van één motor t.o.v. andere, onderhoud enz…) ernstige vormen aanneemt.
Er zijn al gevallen bekend met compleet in de soep gedraaide motoren (o.a. VW Golf/Sirroco 180pk versie en ook Thp’s die sneuvelden). Op de Thp 200 is de carterontluchting trouwens aangepast t.o.v. de 156.,

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 23 juni 2012 12:29 AM
  [ # 643 ]

Iwan

Hier een link met olie problemen.

Meer voor komend probleem zo te zien

http://ds3club.co.uk/showthread.php?3397-THP-150-Engine-issues

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 23 juni 2012 03:36 AM
  [ # 644 ]

Thanks,

Ook hier kan ik alleen maar zeggen dat de symptomen identiek zijn als bij mij. Stilvallen, rook uit de uitlaat, zonder turbo gevoel rijden, etc.

Ander punt dat opvalt is dat Citroën in het buitenland meer weet en blijkbaar eerder al zelfs iets van een terugroepactie heeft gedaan om een aanpassing te laten doen.

Citaat: “Was told that this is some sort of a new fault that has just been noticed by citroën and has nothing to do with the old THP issues… Sooo… Better prepare for it guys”


Volgens mij is dit foute boel en ben ik momenteel de boel kapot aan het rijden. Ach, wellicht maakt dat het allemaal nog wat makkelijker ;-(

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 23 juni 2012 08:04 AM
  [ # 645 ]

Pics, or it didn’t happen! We hebben ook nog een filmpje gemaakt op de testbank, die volgt later.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
 
43 van de 111
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook