Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Deuren gaan bij CX’en altijd, en zijn niet zo moeilijk te vervangen, dus daar moet je een beetje doorheen kijken. Als de dorpels en het subframe goed zijn, dat is veel belangrijker. onderand achterklep en randen van de motorkap zijn ook geliefde roestplekken, maar niet dingen om de auto te laten staan. Dorpels, subframe, en andere structurele delen (en tot op zekere hoogte de voorschermen, ook weer iets lastiger) is een ander verhaal. Mijn gti heeft uitstekende deurventilatie, en dat maakt eigenlijk alleen wat herrie bij het rijden, maar deuren zijn te vervangen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik moet zeggen dat ik liever een C-Matic zou hebben dan zo’n nare 3 traps automaat
Oh, en hoeveel versnellingen heeft een C-Matic ook weer? En wat is er naar aan een ZF-3-bak wat niet naar is aan een C-Matic?
Hoe dan ook, met het gestelde budget kun je allerlei matige tot redelijke Pallassen en GTI’s bekijken, maar een uitzonderlijk goede en mooie 22 TRS of 20 RE is dan misschien wel een betere optie. Die kosten namelijk drie keer niks, omdat bijna niemand ze wil. Het is me een raadsel waarom, want deze uitvoeringen zijn echt niet ondergemotoriseerd en hebben een behoorlijk complete uitrusting. Zo weet ik in Hulshout, België een plaat van een 22 TRS te staan met 80.000 km, te koop bij de Citroën-dealer die hem ooit nieuw heeft geleverd. 2.500 euro. Komen natuurlijk nog wel BPM en RDW-kosten bij, plus APK. Maar voor minder dan 3.500 euro moet je klaar zijn.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Met het genoemde budget moet je(zeker bij een particulier)een heel goede serie 1 CX 2000,Reflex of Athena kunnen kopen die en een goede techniek en nauwelijks roest heeft. Er zijn heel veel CX-en te koop in NL dus neem je tijd!
Hier nog wat url’s van bedrijven:
Via particulieren in frankrijk:
succes
Leuk jongens, maar dit topic is inmiddels een beetje oud Ik rij al een paar maanden in mijn cx 2000 pallas ‘76.
ops: Euh was nog niet helemaal wakker ofzo… ops: