12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 

Daan’s Xsara VTS 137pk - Door naar de volgende!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 juni 2012 01:06 PM
  [ # 166 ]

Die kar van jou is een stuk zwaarder EW, maar door de puntige, langere vorm met rechte achterkant waarschijnlijk wel een stuk beter qua aërodynamica. Waarschijnlijk dus op kortere stukken minder zuinig dan mijn VTS, maar op langere afstanden en op hogere snelheid wel weer wat efficiënter. Misschien is de vijf nog wel wat langer ook, hoeveel toeren in vijf bij 120?

Afijn, met een wat meer ingetogen rijgedrag is 1 op 13,5 incidenteel echt wel haalbaar denk ik, maar niet op de lange termijn. De rit naar mijn vakantiebestemming (‘s nachts met cruise op 110) zal wel een indicatie gaan geven van het maximaal haalbare op een tank. Ik gok/hoop op minimaal 750 kilometer Smile

* En denkt met weemoed terug aan de Exclusive die zomaar 1200 kilometer uit een tank peut haalde.. *

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 24 juni 2012 01:13 PM
  [ # 167 ]

De druppel is de meest aerodynamische vorm. Daar zit je coupé dichter bij.

Toerental bij 120 moet ik eigenlijk eens narekenen. In ieder geval ca. 2000 rpm bij 70 km/u (en de auto rijdt het lekkerst op 70 Hz)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27893

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juni 2012 01:26 PM
  [ # 168 ]

Toen de Xsara Break nog bij de dealer stond vertelde zij ook dat de break aerodynamisch het erg goed deed en daarom ligt de topsnelheid ook 1 km/h hoger dan de coupé/berline. (zie ook de specs op de autoweek database)

De break is wel iets zwaarder dus wel net even wat trager naar de 100.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 juni 2012 01:38 PM
  [ # 169 ]

(2000/70)*120 is ruim 3400 toeren dus nog wel een beetje meer dan de 3250 die ik bij mij eigenlijk al teveel vind.

Van aërodynamica weet ik te weinig om er een onderbouwde stelling over in te nemen, maar gevoelsmatig (en met enige wikipediakennis van druppelvormen, kamm-tails en gut-feeling) zeg ik toch dat een langere station met een redelijk rechte achterkant mij gunstiger lijkt dan een hatchbackvorm met kofferspoiler (ook al is de koffer van een Xsara zelf dan wel weer een echte kamm-ecke).

Misschien een interessante discussie voor de nerds op dát gebied Smile

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 26 juni 2012 09:11 PM
  [ # 170 ]

Untitled

Profiel  

hazefeets
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76

Gepost: 27 juni 2012 12:29 AM
  [ # 171 ]

klein verschilleke :d

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 27 juni 2012 07:06 PM
  [ # 172 ]

Jups…

En vandaag zijn we voor het bescheiden (...) bedrag van 630 euro voorzien van een nieuwe distributieriem inclusief loop-, spanrollen en waterpomp, nieuwe multiriem inclusief looprol en spanner, nieuw koelwater, én is de airco afgeperst, gevacumeerd en hervuld (er zat nog 450 van de oorspronkelijke 700 gram in het systeem).

Tenslotte nog even de rechter sproeierkop uitgeblazen zodat daar ook weer een krachtige straal uit komt Cool

Profiel  

APvD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 27 juni 2012 08:38 PM
  [ # 173 ]

goeie bezig zeg ik dan… very good

Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 30 juni 2012 08:37 PM
  [ # 174 ]

Bandjes op druk (voor 2,6 achter 2,Cool en goed vol geladen met kampeermeuk. Ze hangt een beetje ‘van achter’ maar het rijdt prima. Daar gaan we vast een fijne vakantie mee beleven Smile

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27893

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juni 2012 08:43 PM
  [ # 175 ]

TE harde banden is ook niet goed. Persoonlijk vind ik het ook voor geen meter rijden..
Wellicht zit je nog net op het grensje zo.

Fijne vakantie!

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 30 juni 2012 11:45 PM
  [ # 176 ]

2,6 op de vooras is wel een beetje het maximum, daarboven wordt het wat zoekerig bij hoge snelheden. Achter is 2,8 prima te doen, met name bij een volle koffer. Daar merk je niet zoveel van.

Profiel  

JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1381

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 01 juli 2012 11:30 AM
  [ # 177 ]

prettige vakantie Daan!!

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 juli 2012 02:08 PM
  [ # 178 ]
Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 20 juli 2012 11:58 AM
  [ # 179 ]

Zo, 3000 kilometer verder en we zijn weer huiswaarts gekeerd na drie fijne warme zonnige weken in Zuid-Frankrijk. De auto heeft op een enkel vervelend incidentje (waarover later meer) het prima gedaan.

De heenweg bleek een redelijke beproeving. Het was natuurlijk wel ietwat aan de ambitieuze kant om middernacht ná een gezellige familiebbq nog eens naar het zuiden te trekken. Tot aan Luxemburg ging het allemaal wel redelijk, maar tegen de tijd dat het licht begon te worden moest ik echt afhaken. Dat het de hele rit vanaf Metz hoosde van de regen heeft daarbij natuurlijk ook niet al te hard geholpen want dat is wel flink vermoeiender rijden. Zeker als je niet boven de 100 kunt omdat dan je zwaarbeladen staartlastige auto begint te aquaplannen en glijden ‘van achter’.. Na ergens een kilometer of 150 vóór Lyon een halfuurtje de luiken gesloten te hebben ging het allemaal wel weer redelijk en ben ik lekker op het gemakje aan 100-110 verder gereden. Mijn vriendin rijdt door omstandigheden niet op dit moment dus moest ik alles zelf doen. Nou is dat verder niet zo’n probleem overigens, ben het wel gewend om langer aan een stuk kilometers te maken en autorijden doe ik erg graag.

Tijdens de vakantie afgezien van het dagelijkse ritje naar de bakker ook wat langere ritjes gemaakt naar onder andere Nimes en Avignon en dan blijkt de auto toch echt een fijne metgezel. Vooral de kronkelige (berg)weggetjes zijn heerlijk met deze auto, alhoewel ik gezien de vergaand vergane staat van de achterbanden nooit echt de grens op heb gezocht. Gewoon een beetje goedmoedig stoeien en af en toe eens een inhaalactie op een D-weggetje waarbij je even van vijf naar drie terugschakelt en binnen de kortste keren van 70 naar 110 bent geschoten.

Untitled

Untitled

Je dagen vullend met dat ritje naar de bakker en de supermarkt, barbecuen, biertjes drinken, in een rivier dobberen, boeken lezen en in de hangmat hangen, bruin worden in de zon (zelfs ik, jazeker), de kinderen of honden van de buren bezig houden, én de hele dag buiten zijn (kortweg: de genoegens van het kamperen proeven) en die drie weken zijn natuurlijk weer veel te snel voorbij.

De terugweg hebben we besloten wat anders te doen dan normaal: na het inpakken van al onze spullen nog lekker een paar uur in de hangmat gehangen en tegen vijf uur ‘s middags eens gaan rijden. Vlakbij de camping nog wat gegeten en om zes uur aan de resterende 1050 kilometer begonnen. Om half vier waren we thuis, inclusief tankstops bij Bollène, vlak voorbij Lyon en bij Luxemburg. Het blijft echt vervelend, benzine rijden als je de luxe van een zuinige diesel gewend bent, maar desondanks hebben we de vaart er lekker in weten te houden. Geen vermoeidheidsverschijnselen deze keer, dus zonder problemen stints van 350-450 kilometer aan een stuk, heerlijk. Maar goed, dat laatste is meer een lofzang op de Nachtelijke Autorit in het algemeen, dan van de Xsara in het bijzonder. Feit is dat we drie minuten file hebben gehad in Lyon en we verder flink waar voor ons Péagegeld hebben gezien: lange, brede en vooral lege stroken biljartlakenglad asfalt tot voorbij de horizon Smile

Untitled

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 juli 2012 07:34 PM
  [ # 180 ]

Daan ik heb nog Michelin Exalto Sport? zomerbanden liggen van de Xsaar 195 55 15inch.. Een jaar oud en halfjaartje erondergezeten.. Interresse?

Profiel  

12 van de 14
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook