Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Omdat we vinden dat onze witte Bx nog te veel km doet op een jaar zouden wij graag nog een leuke auto hebben voor wat mee af te wisselen en zo de km wat te beperken. Na wat wikken en wegen zijn we uiteindelijk op een C6 uitgekomen. Dit is eigenlijk het vervolg van een topic uit het XM-gedeelte ( http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215199/ )
We zijn wel nogal kieskeuring bij de C6-en Het moet zoiezo een beige interieur hebben, zoiezo een V6 zijn en we vinden grijs en zwart nogal saai. Eigenlijk vinden we dat paars, ganache echt een mooie kleur, en liefst een 2.7 V6 met een bleek interieur. Omdat importeren uit Duitsland nogal moeilijk blijkt te zijn, zijn we nu wat aan het rondkijken in België en Frankrijk (ik ben een Belg)
Morgen gaan we waarschijnlijk naar deze C6 kijken om eens een idee te krijgen hoe een blauwe C6 er uit ziet: http://www.leboncoin.fr/voitures/329174038.htm?ca=17_s
Zijn er verder nog aankooptips of andere leuke weetjes voor een C6
Ik vroeg mij nog iets af, kan er in een C6 V6 diesel eigenlijk een manueel ingebouwd worden? Ik weet dat er in een C6 gewoon een automaat hoort, maar ik vroeg mij gewoon af of dit technisch mogelijk is.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Alles kan, Thomas, dus ook het inbouwen van een handmatige versnellingsbak in een C6 met V6-motor. Het is slechts een vraag van budget… Maar of het nodig is? Een moderne automaat schakelt beter dan wij dat handmatig zouden doen en toch laat hij ook dat toe: je kunt er handmatig mee schakelen! Daar is dus geen ombouw voor nodig.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik begrijk wel waarom je een handbak zou willen, dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke keuze.
Volgens mij werden deze motoren in Jags geleverd waar wel een handbak in te leveren was. Dan zal je aan zo’n bak moeten komen. Dan zal je de pook en alles uit een C6 2.2 handbak kunnen halen.
Gezien het waarschijnlijk ook nog nooit eerder gedaan is denk ik dat het heel veel werk is. Oftewel erg duur…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Volgens mij werden deze motoren in Jags geleverd waar wel een handbak in te leveren was. Dan zal je aan zo’n bak moeten komen. Dan zal je de pook en alles uit een C6 2.2 handbak kunnen halen.
Denk je dat dat gaat passen? een bak van een achterwiel aangedreven jag met de motor in lengterichting, in een voorwielaangedreven c6 met de motor dwars voorin?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Mijn vader had al altijd wat vooroordelen over een automaat. Hij vond dat niet echt rijden enz. Toen we dan eens met de C4 Picasso van mijn tante met EGS reden vond hij dit echt slecht rijden en zei hij dat hij nooit een automaat wou.Dat was toen geen echte automaat, maar een gerobotiseerde handbak. Wij hebben vorig weekend voor het eerst in een C6 V6 automaat gereden en dit vond mijn vader wel plezant omdat die veel beter schakelt. Hierdoor zijn mijn vader zijn vooroordelen weg en vindt hij een automaat in een C6 zelfs leuk, dus het was nu eigenlijk nog eens puur ter informatie omdat ik mij dit voordien al lang afvroeg. Ik vind het nogal vreemd dat Citroën die enkel met automaat geleverd had.
Die blauwe C6 is verkocht. Dus onze zoektocht gaat verder. Een paarse C6 van tussen de 10000 en 16000 euro met niet meer dan 140000km en een beige interieur met liefst een V6. Het zal de komende weken volop leboncoin afspeuren zijn.
Zijn er verder nog tips of dingen waar je op moet letten bij een C6?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik ben het helemaal met je vader eens . Juist bij een 2.7d moet je echter opletten op de staat van de automaten: die hebben soms moeite met het koppel van de motor. Bij de 3.0d zijn dergelijke problemen mij niet bekend.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:Volgens mij werden deze motoren in Jags geleverd waar wel een handbak in te leveren was. Dan zal je aan zo’n bak moeten komen. Dan zal je de pook en alles uit een C6 2.2 handbak kunnen halen.
Denk je dat dat gaat passen? een bak van een achterwiel aangedreven jag met de motor in lengterichting, in een voorwielaangedreven c6 met de motor dwars voorin?
Ohja Jags hebben achterwiel aandrijving…
Dacht even dat die motor wel ongeveer gelijk in de auto zou liggen.
Tja dan wordt het alleen maar lastiger denk ik.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Dat van het koppel heb ik ook al gelezen. Zit er in de 3.0D dan een andere automaat?
Ik heb al gelezen dat doordat de motor dwars geplaatst is in een C6 er geen grotere automaat in past die beter overweg kan met het koppel, maar ik heb geen idee of een manuele versnellingsbak standaard groter, kleiner of even groot is als een automaat.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De 3.0d heeft inderdaad een veel sterkere automaat dan de 2.7 had. Helaas is de 3.0d er alleen in saaie kleuren…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
We zijn deze middag nog naar deze gaan kijken: http://www.leboncoin.fr/voitures/334260783.htm?ca=17_s Er zat een stoffen interieur in dus deze valt ook af. We zijn tot de conclusie gekomen dat een donkere C6 met een licht (beige) interieur mooier is dan een lichte, zoals deze C6 met een donker interieur.
Vandaag heeft mijn vader ontdekt dat er in Italië C6-en verkocht worden met de 3.0D en een beige interieur. We kunnen geen woord Italiaans en normaal gezien is Italië veel te ver, maar mijn zus gaat volgend jaar in Italië studeren dus wie weet dat we nog eens zot doen We zien wel, we hebben nog wat tijd (tot mei 2013)
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Jullie kunnen ook eens bij http://www.aero-sa.com navragen. Volgens de site hebben ze meerdere 3.0d Exclusive, maar alle foto’s zijn van dezelfde auto, dus weet ik niet of er een beige interieur bij is. Bij Etoile Garage in Luxemburg staat een 3.0d Exclusive met 8.500km en een bruin interieur. Op de foto’s lijkt dat roze, maar in werkelijkheid vind ik dat ook mooi.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
thomasc3vtr schreef:Zijn er verder nog tips of dingen waar je op moet letten bij een C6?
Overmatige slijtage op de voorwielophanging, speling op de reactiestangen van de achterwielophanging. Die onderdelen zijn ZEEER kostbaar! (dat geldt trouwens voor vele C6 onderdelen)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
waterman schreef:thomasc3vtr schreef:Zijn er verder nog tips of dingen waar je op moet letten bij een C6?
Overmatige slijtage op de voorwielophanging, speling op de reactiestangen van de achterwielophanging. Die onderdelen zijn ZEEER kostbaar! (dat geldt trouwens voor vele C6 onderdelen)
thx
Ze hebben mij ook verteld dat de bollen bij een C6 bijna nooit vervangen moeten worden en dat de d-riem pas aan 200000km moet. Klopt dit of is dit gewoon verkoopspraat?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht bij de 240k veerbollen vervangen en de d-riem. Oftewel erg duur
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
@ RensKorevaar thx voor de link. Daar hebben ze ook nog 3.0D met een beige interieur en dat is heel wat minder ver dan Italië. Dat bruin interieur hebben we ook al in het echt gezien. Het is zeker niet lelijk, maar meer een standaard interieur dat je in meer auto’s zou aantreffen. Terwijl dat beige interieur echt wel een pracht interieur is. Daarom zouden we liefst het beige interieur hebben.
@ Arjan zijn die d-riemen dan zo veel sterker geworden dat die ineens dubbel zo veel km aankunnen of heeft de C6 kettingdistributie?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Importeren naar NL is goed te doen, naar België weet ik niet. Ik denk dat dat zich ook minder loont. Ik heb mijn 3.0 exclusive uit Frankrijk geïmporteerd, na ook in Duitsland te hebben gekeken. Dit scheelde na aftrek van alle kosten nog steeds meer dan 10.000 eu met een vergelijkbare auto (met meer km’s) in NL.
Maar een 3.0 in donker blauw metallic en beige interieur is zeer zeldzaam, maar inderdaad wel de mooiste combi, al vind ik mijn grijs metallic met donker leder ook een prima combi en een stuk minder besmettelijk met 2 kids…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)