46 van de 111
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Dennisadr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-03-2012

Gepost: 24 juni 2012 06:58 PM
  [ # 676 ]
Iwanb schreef:

Ook vandaag weer eens de Racing uigelaten. Ruim 200 kilometer gereden, met een auto zoals ik hem graag 5 maanden geleden had gehad (met uitzondering van de schokbrekers dan).

Bij rustig gasgeven en doortrekken tot 5000 / 6000 toeren geen hikjes, sputteren of wat dan ook. Flink gas geven en vol op het orgel laat af en toe nog een klein hikje voelen, maar die staan in geen verhouding met het verleden. Geen merkbare pingel meer waargenomen en de auto lijkt een totaal ander karakter te hebben. Een klein beetje gas en je gaat los, ook in hogere versnellingen. Inhalen op de snelweg kan nu ook in 6 Smile

Ik ben erg benieuwd of het zo blijft en wat nu veranderd is waardoor hij nú zo goed rijdt.

Hoop echt dat hij zo blijft rijden voor je!
Je weet niet wat ze gedaan hebben aan de ds3?

Gr.

Dennis

DS3 THP

xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 24 juni 2012 07:17 PM
  [ # 677 ]

Jawel hoor, de cilinderkop is gereinigd. Dat leek in eerste instantie goed te zijn, maar na wat kilometers reed ie slechter dan ooit. Misschien toch dat PCV buisje wat niet goed gemonteerd was of een van de injectoren die ik zelf heb aangedrukt zat niet goed. Tot nu toe geen idee waarom het nu rijdt als de brandweer Smile

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 24 juni 2012 10:30 PM
  [ # 678 ]

Nou moe, ik ben net terug van Corsica (met de Ds3 Hdi 112) en serieus mogen doorlezen om het hier allemaal een beetje in te halen.
In eerste instantie wou ik ook graag een Thp of zelfs een Racing, want mijn liefde blijft toch bij benzinemotoren. Ja, aan de pomp is een diesel leuker maar daarmee is het dan ook gedaan.
Maar ik heb een half jaar geleden mijn huiswerk gemaakt en via Google ontzettend veel gelezen over de Thp problematiek, en als ik het hier eveneens lees toch maar blij dat ik voor de beproefdere Hdi tecniek gekozen heb….
Citroën had beter niet scheep gegaan met de Duitsers van BMW die deze motor voor het overgrote deel ontworpen hebben (al staat PSA wel in voor het bouwen van de Thp’s). Naar mijn mening gaat de evolutie voor het ogenblik veel en veel te snel, er wordt te weinig getest onder dagdagelijkse omstandigheden, en die arme jongens uit de garagewereld kunnen het ook allemaal niet meer volgen (wat niet meer dan logisch is!!!). Een andere verklaring kan ik er moeilijk voor vinden.
Het is wel meer dan ONBEGRIJPELIJK dat dit Thp-problem al jaren aan de gang is en er door BMW/PSA zo weinig actie ondernomen is tot nu toe, daar gaat hun naam of wat er nog van overbleef.
Ik heb dan ook heimwee naar de goeie (sic) ouwe tijd toen ze nog beproefde technieken toepasten, neem nu mijn eigenste Activa V6 amper Confused  194 pk uit bijna 3,0 liter inhoud, jaja een lachertje.
Gewoon een oerdegelijk blok met weliswaar 24 kleppen en 4 nokkenassen, maar daarmee is het uit. Niks ingewikkelde regeltechniek met kleppen hier en nog wat rommel daar om van alles en nog wat te verstellen. En die jammer genoeg ook de goede werking kan verstoren.
Resultaat tot nu toe 175000 km’s rijplezier (op een defecte bobijnenplaat en de Map-sensor na), niks olieverbruik (benzine lust hij echter met hele sloten….vandaar ook een e-Hdi…. Laughing ) of andere kopzorgen.
En daar gaat het toch om zorgeloos rijplezier, iets dat tegenwoordig blijkbaar moeilijk te vinden is.
Iwan kop op en laat de moed niet zakken, misschien valt morgen de oplossing in je schoot.
Je hebt nu al zo’n lange weg afgelegd dat nu opgeven jammer zou zijn en we duimen met zoveel mensen op dit forum mee dat het ooit wel moet lukken Wink .

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 25 juni 2012 08:47 AM
  [ # 679 ]

Ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad!

Wat je zegt ben ik helemaal met je eens. Het lijkt fabrikanten steeds meer om het snelle gewin te gaan, in plaats van een degelijk product neer te zetten. En in het geval van de THP motor is het zeer duidelijk waar dat toe leidt: een internet vol met klachten, televisie uitzendingen, etc. Maar of fabrikanten zich er iets van aantrekken? Waarschijnlijk niet. Als er wat uitgelegd moet worden dan sturen ze een communicatiemedewerker op pad die een rookgordijn optrekt als afleiding (zie Tros Radar).

Met het vooruitzicht dat een THP motor elke 30 tot 40.000 kilometer gereinigd moet worden denk ik dat het ergste nog moet gaan komen. Time will tell…

Ik heb vandaag overleg omtrent de recente omtwikkelingen. Aan de ene kant ben ik optimistisch dat het goed komt, aan de andere kant denk ik ‘what’s next?’. Mocht het met deze auto goedkomen, dan kan ik hem in elk geval zonder bezwaard te voelen inruilen mocht ik die keuze maken. Voor nu weet ik het nog niet. Deze weg van ellende was zo lang, misschien moet ik toch maar een afslag nemen Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 25 juni 2012 09:59 AM
  [ # 680 ]

En toen viel hij stil op de A9! Gvd…terug naar huis met die k*t auto

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 25 juni 2012 10:21 AM
  [ # 681 ]

MMMM

dat is kl@te zeg maar.

ik heb net het topic weer door zitten lezen want ben ook net terug van een lang weekendje weg.

Ik heb het stukje gezien over die dopjes van de carterontluchting als ik het goed begrepen heb.
Ga zo ook ff kijken op mijn blok of er olie ligt.

Over een 400km moet hij zijn 20dkm beurt hebben en dan gelijk maar ff wat dingen extra gaan regelen.

Waaronder die dopjes, uit voorzorg.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 25 juni 2012 10:27 AM
  [ # 682 ]

Voor mij is het ècht klaar nu. Zojuist overleg gehad met de advocaat en ook die adviseert er nu echt mee te gaan stoppen. No more Mr. Nice Guy!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 25 juni 2012 12:45 PM
  [ # 683 ]

Op de testbank: http://www.youtube.com/watch?v=BRDME0AOgnU&feature=youtu.be

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
sfs
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 25 juni 2012 01:32 PM
  [ # 684 ]

Ik reed zaterdag langs Citroen bij het Olympisch Stadion, ik zag dat ze nog een oranje/zwarte racing hadden staan. Mocht je nog enige interesse hebben. Ik ben benieuwd wat het gaat worden Smile

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 25 juni 2012 02:15 PM
  [ # 685 ]

Zolang ze bij Citroën niet met een fantsoenlijke oplossing kunnen komen hoef ik even geen Citroën meer Wink

Inmiddels hoor ik zo nu en dan geluiden uit de motor komen die lijken op het overspringen van electriciteit of een aansteker die je aandoet.
De ontbinding wordt momenteel in gang gezet. Dat kan even gaan duren, maar na zes maanden van dit gedoe heb ik een bijna grenzeloos geduld.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 25 juni 2012 05:25 PM
  [ # 686 ]

Ikzelf schreef op 21 juni j.l. in dit topic(afgelopen donderdag):
“Mijn auto heeft nu 13.000 km gelopen dus ben benieuwt of het goed blijft gaan”.

Nou…......volgens mij zat tijdens het schrijven van die reactie dat duiveltje devil op mijn schouder mee te lezen, ik reed namelijk vanochtend naar mijn werk en tot mijn verbazing wilde mijn auto niet vooruit. Mad
Nou was ik zelf nog wel moe van het weekend maar dat kon mijn auto toch niet zijn, de turbo kwam niet in maar ik kreeg ook geen melding op mijn dashboard, vreemd.

Op mijn werk aangekomen toch maar even de dealer gebeld en ik mocht direct komen.
Na enig onderzoek en uitlezen kwam daar de gevreesde melding van de distributie uit, “gelukkig” de juiste (er zijn er 2 blijkbaar) waaruit blijkt dat de timing niet meer klopt doordat de ketting is verlopen (uitgerekt), bij deze melding wordt dus alles wat hier mee te maken heeft vervangen door de gemodificeerde onderdelen.

De afspraak staat gepland voor volgende week woensdag dus als het goed is zouden de problemen dan verholpen zijn en kan ik hopelijk over een paar weken met een gerust hart op vakantie.

Ik ben overigens wel blij dat het nu gebeurt en niet tijdens mijn vakantie, ik moet er niet aan denken dat je 2000 km van huis bent en dan je auto moet laten herstellen door zo’n lokaal garagebedrijfje.

Ik hoop dat het allemaal goed komt want ik vind het een erg fijn karretje en zou hem eigenlijk niet kwijt willen.

Profiel  
 
dundieje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 18-03-2012

- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 25 juni 2012 05:28 PM
  [ # 687 ]

BleuDolphin schreef:

Over een 400km moet hij zijn 20dkm beurt hebben en dan gelijk maar ff wat dingen extra gaan regelen.
Waaronder die dopjes, uit voorzorg.


Ik ben “toevallig” vandaag bij de dealer geweest (lees bovenstaand bericht) en heb dit ook aangehaald, hij vertelde mij echter dat die dopjes niet volgens de homologatie van de auto zijn en dus als er problemen komen de garantie vervalt.
Ik zat er zelf ook aan te denken om het te doen vandaar ik het heb aangehaald bij de dealer.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 25 juni 2012 05:44 PM
  [ # 688 ]

Dat zei mijn dealer ook. Maar ja, je kunt beter je klanten laten aanmodderen en regelmatig een motor schoonmaken of vervangen… Alles voor de milieulobby Wink
Buiten dat, zoals FabianWierth al aangaf hebben andere types THP motoren het wel, so why the hold up!?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 25 juni 2012 05:51 PM
  [ # 689 ]
Iwanb schreef:

Voor mij is het ècht klaar nu. Zojuist overleg gehad met de advocaat en ook die adviseert er nu echt mee te gaan stoppen. No more Mr. Nice Guy!

Zeer spijtig Iwan…. Sad
Maar begrijpelijk.

Dat stilvallen is wel echt de druppel inderdaad!
Succes met de verdere afhandeling en ben wederom weer benieuwd naar de reactie van Citroën NL.
Ik zou Citroën NL bijna adviseren om je gratis een nieuwe DS3R te geven.

Je hebt hier wel zoveel tijd en moeite in gestopt, dat mogen ze wel belonen!!!

@ dundieje,
dat is mooi balen. Gelukkig is het het “standaard” probleem en ben je er gelijk bij + het wordt direct opgelost.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 25 juni 2012 05:53 PM
  [ # 690 ]

“...bijna adviseren….”?????

Ik zeg: DOEN!! Smile

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
 
46 van de 111
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook