Hallo mede citroen fanaten,
vanaf vandaag rijden wij weer in een BX, een rd diesel break van 1989, deze is tijdelijk in bruikleen van Roel Tiemersma, ik ga volgende week bezig met een TZD turbo berline om deze geheel rijklaar te maken en er mee rijden, dagelijks van Terherne (frl) naar Heerenveen…
nouja, is toch weer een vooruitgang van Daihatsu applause naar BX…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: Ik rij vanaf vandaag weer BX….
BX19trs schreef:Hallo mede citroen fanaten,
vanaf vandaag rijden wij weer in een BX, een rd diesel break van 1989, deze is tijdelijk in bruikleen van Roel Tiemersma, ik ga volgende week bezig met een TZD turbo berline om deze geheel rijklaar te maken en er mee rijden, dagelijks van Terherne (frl) naar Heerenveen…
Emiel
Welcome back
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Hey wat leuk! Zo’n TZD turbo berline is toch ook wel een errug fijne auto voor dagelijks vervoer, daar kan een golf Tdi niet aan tippen!
WYD schreef:Hey wat leuk! Zo’n TZD turbo berline is toch ook wel een errug fijne auto voor dagelijks vervoer, daar kan een golf Tdi niet aan tippen!
Golf TDi kan al bijna niet tippen aan mijn BX TD met (snelle) lucas-pomp
@TS: Gefeli!!
Test
Re: Ik rij vanaf vandaag weer BX….
BX19trs schreef:Hallo mede citroen fanaten,
Emiel
Wat was er met je witte break loos dan?
Ich bin ein Breaker
WYD schreef:Hey wat leuk! Zo’n TZD turbo berline is toch ook wel een errug fijne auto voor dagelijks vervoer, daar kan een golf Tdi niet aan tippen!
Qua snelheid of bedoel je comfort? Want de TDi van mijn vader moet sneller zijn dan de BX.Ff gechekt op autoweek, de Golf doet een seconde minder over de 0-100. Gaat wel om een rode D, rode I, 115 PK. Heeeerlijke motor!
Thijsvandebles schreef:WYD schreef:Hey wat leuk! Zo’n TZD turbo berline is toch ook wel een errug fijne auto voor dagelijks vervoer, daar kan een golf Tdi niet aan tippen!
Haha, optimist… Misschien niet qua veercomfort, maar met die TDI motoren is niks mis. Helaas .....
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:WYD schreef:Hey wat leuk! Zo’n TZD turbo berline is toch ook wel een errug fijne auto voor dagelijks vervoer, daar kan een golf Tdi niet aan tippen!
@TS: Gefeli!!Haha, optimist… Misschien niet qua veercomfort, maar met die TDI motoren is niks mis. Helaas .....
Een Golf TDI zonder rood kun je nog redelijk wegtrappen met een turbodiesel, mogelijk ook wel met een 19 berline.
Die dingen zijn een stuk zwaarder dan een BX en dat wreekt zich echt wel.
Ich bin ein Breaker
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:WYD schreef:Hey wat leuk! Zo’n TZD turbo berline is toch ook wel een errug fijne auto voor dagelijks vervoer, daar kan een golf Tdi niet aan tippen!
Haha, optimist… Misschien niet qua veercomfort, maar met die TDI motoren is niks mis. Helaas .....
och, nemen wat olie op z’n tijd…
Ehhh…
Maarja, niets mis met de witte break, echter heb ik meer zin in een TZD turbo, en fije auto met verschillende opties (fabriek), maarja word er weer een link gelegd naar een golf TDI aaaargh het is toch een citroen forum met als subtitel BX, zodra de TZD turbo klaar is zal ik weer een berichtje posten.
ps.
Een golf tdi, is dat niet zo’n burgerbak die je kan leasen of kopen zodat je je met je buren kan meten? een BX op de stoep maakt net even het verschil tussen een doorsnee alledaags gezin en een gezin met een passie en een hobby…..
Citroen rijden is en blijft een passie, ook al moet je soms even schelden en sleutelen…...