Ik heb voor mijn 17de verjaardag een citroën ZX gekregen heeft maar 6500 originele km gereden.
Maar heeft steeds buitengestaan waardoor de knipperlichten extreem mat geworden zijn.
En moeten voor de auto keuring vervangen worden.
Hoeveel kost dit (waar kan ik deze kopen)
En hoe vervang ik ze? Handleiding.
Alvast bedankt om mij te helpen
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Hi Brambo,
Gefeliciteerd met je 1e auto! ZXen zijn best leuke auto’s en ze rijden erg comfortabel!
In welk land woon je? Als je in NL woont, kan je het beste bij een NL webshop knipperlichten bestellen en voor België geldt dat natuurlijk voor Belgische webshops.
Voor wat betreft het monteren/demonteren, raad ik je aan om een werkplaatshandboek (zie link voor voorbeeld) te kopen voor een ZX, dan kan je dit soort simpele klussen heel makkelijk zelf nazien en uitvoeren.
Foto’s van auto’s vinden we hier altijd erg leuk…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Nu is het al dnoker maar morgen zet ik zeker wat foto’s online
Maar 20 euro voor een boekje vind ik wat veel.Ik had wel op marktplaats een zoekertje gezien (zie marktplaats : citroën service box)Is dit handig of nog andere mogelijkheden?
Ik had al eens gekeken naar deze knipperlichten en deze kosten ongeveer 7 euro per stuk
(kan dit echter want dit is erg goedkoop vind ik)(link)
**Citroen Service Box tot 2012 TIS + EPC + WDS == NEW!
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zit er geen instructieboekje bij dat ding? Want daar staat het ook gewoon in.
Ik heb de motorkap eens opengedaan en dit blijkt gewoon met een veer vast te zitten
Gewoon de veer losmaken en de lamphouder komt er uit
Bekabeling losmaken en hij komt er uit
eigelijk heel eenvoudig
Maar deze veer rekt dan toch uit? Bij aankoop van nieuwe lamphouder zit er zo een nieuwe veer bij?
Misschien weet iemand dit, anders vraag ik het wel in de professionele onderdelenwinkel die zal dit wel weten.
En dank je wel Hilko16TZI en 25trd
Oh en ik kom van België
Moah, die veer kan een hoop hebben. Als je de veer met beleid uittrekt dan heeft hij zo’n beetje het eeuwige leven. Komt ook weinig kracht op te staan. Hoeft alleen een lampje op z’n plaats te houden en dat lampje weegt bijna niets.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Maar bij een nieuw knipperlicht zit, jawel, ook een nieuwe veer. Tenminste, toen ik er een kocht wel.
Kijk eens aan, dat lost het probleem meteen op. Hoe kunnen ze het zo compleet maken voor dat geld!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Sorry nog geen foto’s want de nummerplaten van de vorige eigenaar staan er nog op
Maar morgen krijg ik mijn eigen nummerplaat dus dan ga ik zeker een foto maken + de stappen hoe ik mijn knipperlichten ga vervangen.
Eerst nog zoeken waar ik ze kan kopen voor de beste prijs/kwaliteit.