ruitensproeierpomp vervangen bij Berlingo 2.0HDI
ruud24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 23 juni 2012 01:14 PM

Mijn ruitensproeierpomp werkt niet meer. Bromt/zoemt wel maar geeft geen water. leidingen zijn schoon en vloeistof heeft ie voldoende , dus ik denk echt kapot. Maar waar vindt ik dat kreng? of hoe kom ik waarbij?

Profiel  

wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 399

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 23 juni 2012 02:50 PM
  [ # 1 ]

Bij mijn 2.0 HDi van 06-2002 was het pompje (de koolborstels) versleten na 7,5 jaar.
Het pompje zit onder het spatbord RV achter de plastic binnenkap ongeveer onder de koplamp: lastig bijkomen.
Ik heb het de dealer daarom laten vervangen voor ca. € 75,=: materiaal + arbeidsloon.

Profiel  

Berlingo 1.8D
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91

- Berlingo 1.8 D xud7
Gepost: 25 juni 2012 01:43 PM
  [ # 2 ]

Stelt niet zoveel voor, rechter voorwiel eraf, spatkuip eruit halen en je ziet de tank zitten met de pomp.

Profiel  

Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 25 juni 2012 05:23 PM
  [ # 3 ]
Berlingo 1.8D schreef:

Stelt niet zoveel voor, rechter voorwiel eraf, spatkuip eruit halen en je ziet de tank zitten met de pomp.

Heb het vorige maand ook moeten doen omdat ik precies hetzelfde probleem had. Lang tegen aan lopen hikken, maar het lijkt inderdaad veel meer werk dan het eigenlijk is… Half uurtje is echt ruim genoeg.
Het enige lastige is de plastic pluggen waar de spatkuip mee vast zit. Ik heb er 1 kapot getrokken en 1 met het kruiskopje erin is dolgedraaid.. Maar het spul zit zonder die 2 pluggen ook vast genoeg.
Je hebt naast de wielsleutel nog een torx schroevendraaier en een tangetje nodig om de spatkuip los te maken.
Pompje zit in het reservoir geklemd.
Wees voorzichtig dat je het rubber manchetje tussen het reservoir en de pomp niet in het reservoir laat glijden. Bij mij zat er geen nieuw manchetje bij de nieuwe pomp, dus manchetje hergebruikt. Is al een maand waterdicht. Smile
Ik heb trouwens eerst het manchetje op de pomp geschoven en daarna de pomp weer terug in het reservoir gestoken…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook