zachte remblokken
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 27 juni 2012 02:26 PM

Op mijn cx break wil ik nieuwe remblokken zetten; aangezien de remklauwen/schijven achter nogal heftig zijn en zeer stevig remmen wil ik achter wat hardere blokken en voor zachtere om zo een gelijkmatigere remverdeling te krijgen.
Uit eerdere artikelen lijkt de Textar achter(een harder blok) en de Hi-tec voor(zachter blok) als goede combi.
Nu kan ik aan de Textar voor achter komen, alleen de Hi-tec voor de voorzijde lijkt echt nergens(meer?) te krijgen, heeft iemand een adres of info?
En zijn er eventueel vergelijkbare blokken met de Hi-tec?

Gegroet,
juriaan

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juni 2012 02:40 PM
  [ # 1 ]

De auto remt 80 % op de voorwielen .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2012 02:46 PM
  [ # 2 ]

Hé Jur!  Alles goed daaro?  bye2

Ik dacht altijd dat Textar juist zachter was dan de overige merken en op die manier je remschijven spaart.
Een kenmerk -zo heb ik altijd geleerd- van betere kwaliteit remblokken. Hoe goedkoper, hoe harder het materiaal, maar hoe sneller je dus ook aan nieuwe schijven toe bent.

Zou de remkracht niet eerder bepaald worden door de verdeling ervan?

Groetjes,
Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2012 03:02 PM
  [ # 3 ]

Yep. Meer gewicht achterin = meer druk in de vering = harder remmen achter. Ook kan het zijn dat je voorremmen vies/vet/nat zijn…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 27 juni 2012 06:19 PM
  [ # 4 ]

Ben je er wel van op de hoogte dat het normaal is dat een break achter meer remt dan een berline? Dus dat die de kont iets naar beneden trekt, wat bij een Berline niet/minder het geval is?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 27 juni 2012 06:29 PM
  [ # 5 ]

Zeker ben ik op de hoogte van de grotere remkracht achter van de break, een stuk beter dan ik van mijn berline gewend was. Feit is echter dat ik hem liever, persoonlijk, voor iets steviger voel remmen. Vandaar dat ik in verschil in remblokken het meer naar mijn wens wil krijgen.
(de schijven voor zijn overigens ok en niet vet, het remsysteem is verder ook zonder problemen)

juriaan

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 juni 2012 06:59 PM
  [ # 6 ]

hoi,

een wat zachtere remblok is van Roadhouse, slijt dus wat sneller en is ook goedkoper dan Textar. Kun je ook proberen.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 27 juni 2012 11:48 PM
  [ # 7 ]

Ja of een Ferodo, is volgens mij ook zacht. Wel iets duurder maar ben ik altijd wel tevreden over. Zeker om het punt wat jij wilt bereiken.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 343
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 28 juni 2012 10:14 PM
  [ # 8 ]

Dank allemaal voor jullie meedenken; ik ga denk ik voor de Roadhouse.

gegroet,
juriaan

DS & Xantia 1.9 TD

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook