Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Een ouwe Deutz, dacht ik.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
XBXG schreef:
Supercinqs zie je nog erg veel rijden in Frankrijk, maar deze uit 1986 moest ik toch even op de foto zetten.
Nooit geweten dat er een dieselversie was!
Sterker nog: er is zelfs een GTD versie van geweest. De eerste auto die ik zelf kocht was een bordeauxrode 5-deurs GTD.
1,8 liter diesel motor waarmee ik zonder problemen in Duitsland 180 km gereden heb. Toch behoorlijk snel voor zo’n dieseltje!
edit: ik zie nu dat dit een GTD is.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ik wou net zeggen dat het een GTD is, maar toen las ik dat je het zelf al had gezien.
Wat spots van vanmiddag:
Een Volvo 340 uit 1986
Een Mercedes-Benz L409 camper op LPG uit 1977
Een Peugeot 205 1.1 XE uit 1990
Toyota Starlet 1.3 XL uit 1989, zag er nog best netjes uit.
Auto Bianchi 120 uit 1976
Dit leuke duo heb ik al vaker zien staan. Een Reliant Scimitar GTE uit 1974 en een Triumph Dolomite 1850 HL op LPG uit 1979
Een BMW 316 op LPG uit 1979. Wel import, maar zag er nog erg netjes uit!
Ford Fiesta 1.1 L uit 1983
Volvo 143 De Luxe uit 1972, en natuurlijk op LPG.
Subaru Impreza uit 1997 (import)
Renault 5 SL uit 1987.
Saab 9000I uit 1986
Opel Manta uit 1971 met caravan.
Buick Enclave uit 2008
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Wat spots van gisteren:
Een Datsun Laurel diesel automatic uit 1983.
Een Chevrolet 3600 uit 1954, helaas matzwart gespoten en wat jammer om er met een spuitbus “V6” op te zetten…
Een hele vroege Mercedes 190E uit 1983.
Een wat vage foto, maar aangezien ik zo’n fan ben van de Jaguar Mk2 post ik ‘m toch.
Een Volvo 245 met Mercedes-wieldoppen.
En als laatste zag ik deze Taunus. Het kenteken is niet leesbaar op de foto, maar toen ik ‘m een paar minuten later zag staan, zag ik dat ie origineel Nederlands is (kenteken begon met een D of een G). Zodra ik ‘m weer zie staan, probeer ik een betere foto te nemen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
27 juni in Parijs. Een Fiat 500 met Nederlands kenteken.
Voor en achter een vender tegen parkeerschade.
Bij de RDW is de 500 niet bekend.
In de zelfde straat een paar uur eerder deze hele leuke Peugeot 204 break
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het Fiatje is volgens de gegevens van het VWE in maart van 2010 geëxporteerd. Die zal nu dus wel in Parijs wonen. Toen ze daarheen ging was de APK wel al een jaar of twee verlopen (november 2007)...
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mag je dan in Parijs met het Nederlandse kenteken blijven rondrijden? Lijkt mij toch niet.
Heel leuk om zomaar midden in Parijs de Nederlandse Fiat te zien.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat mag vast niet, en de vraag is dus of dat Fiatje de laatste 5 jaar wel op de weg geweest is. Ik denk van niet… Misschien als een soort etalage-object gekocht?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
In Frankrijk kun je gewoon met je Nederlands kenteken blijven rondrijden. Toen ik in Parijs woonden kende ik een paar mensen die al dik 10 jaar met hun Nederlandse auto daar reden en nooit meer naar NL gingen voor de APK…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hm, ondanks mijn eerdere post verbaast me dat nou weer niks. Maar of het mág, strikt genomen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Dat mag vast niet, en de vraag is dus of dat Fiatje de laatste 5 jaar wel op de weg geweest is. Ik denk van niet… Misschien als een soort etalage-object gekocht?
Derk
Deze 500 rijdt gewoon vrolijk rond.
Om 20.00 uur liep ik door de straat toen stond hij er niet.
Om 23.00 liep ik er weer en stond hij er wel.
Deze 500 is zeker geen reclame object.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
XBXG schreef:In Frankrijk kun je gewoon met je Nederlands kenteken blijven rondrijden. Toen ik in Parijs woonden kende ik een paar mensen die al dik 10 jaar met hun Nederlandse auto daar reden en nooit meer naar NL gingen voor de APK…
Het kán wel, het mag NIET. De Franse wet zegt dat het voertuig binnen 1 jaar na aankomst ingevoerd moet worden als de eigenaar in Frankrijk loonbelastingen en sociale premies betaald. Rijden met een kenteken wat nergens meer geregistreerd staat, zoals het geexporteerde kenteken van de Fiat, mag al helemaal niet.
Wat de APK betreft: je hoeft je NL auto niet per sé in NL te laten keuren als je in FR woont. Een Franse CT wordt gewoon geaccepteerd bij een controle. Geen apk én geen CT dan heb je bij een controle wel iets uit te leggen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Penny Lane schreef:Hm, ondanks mijn eerdere post verbaast me dat nou weer niks. Maar of het mág, strikt genomen…
Derk
Och, er mag zoveel niet. Maar ik heb in de praktijk kunnen zien dat er niks aan wordt gedaan. Zolang een auto in Nederland is uitgeschreven (geëxporteerd), hoeft ie nog niet persé te worden ingeschreven in een ander land, althans dat wijst de praktijk uit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
XBXG schreef:Zolang een auto in Nederland is uitgeschreven (geëxporteerd), hoeft ie nog niet persé te worden ingeschreven in een ander land, althans dat wijst de praktijk uit.
Tot je bij een ongeluk betrokken raakt. Dan kan ik je uit de proffesionele praktijk melden dat je een groot probleem hebt als je auto langer dan 3 maanden daarvoor uitgevoerd is uit welk land dan ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste