Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Het staat allebei erg goed.
Waarom gaan ze er vanavond pas af? Ivm werk neem ik aan? Ik ben namelijk wel erg nieuwsgierig.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ow, geloof mij, ik zit mezelf ook op te vreten hier.
Maar helaas, er moet inderdaad eerst gewerkt worden. Over een uurtje ben ik wel thuis, snel hapje eten, en dan zal ik je verblijden met het resultaat
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik ga het nog een keer bijwerken, maar ben er tot nu toe tevreden mee!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Netjes hoor. Ik heb hier nog een complete auto staan die gespoten moet worden, wanneer kan ik hem brengen?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hoe bevalt de kleur? Het was toch hoogglans?
Is het niet té?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Het is zijdeglans dat er op zit. Vind het meevallen, oogt best netjes. Dat zilvergrijs is natuurlijk ook al behoorlijk hoogglans, dus wellicht dat het op auto’s met een wat doffere lak geen gezicht is…
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Kwestie van smaak denk ik. Ik spuit de rest in ieder geval ook in zijdeglans…
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Goed bezig, kan nou niet zeggen of ik mat of zijdeglans nou mooier vind.
Dit klusje moet ik ook nog eens bij mijn eigen BX doen, en dan moet de rand op de achterklep ook gelijk mee.
Zelf verwijder ik de afplaktape als de verf nog nat is, want het is mij ooit verteld dat als je dat doet na het drogen, de tape dan stukje’s verf mee kan nemen waardoor je mogelijk geen strak resultaat krijgt.
Maar jij bent tevreden, dus het zal wel strak zijn, in ieder geval succes met het opknappen ban deze BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ziet er netjes uit!
En welk portier van je was nou beschadigd? Hier staat nog een rechter achter portier -> http://link.marktplaats.nl/573082702
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Helaas… Linksachter is beschadigd.
Het begint wel enigszins op te schieten nu. Een dikke maand geleden had ik onderstaande zaken nog op het lijstje staan:
Nog te doen:
-Overige 3 velgen spuiten.
-Zwarte delen spuiten.
-Interieur ombouwen.
-Rechterspiegel (Leader) vervangen door origineel.
-Elektra rechterdeur in orde maken (verklikker, cv).
-Een héél grondige poetsbeurt. (Niet gespoten delen polijsten).
-Kentekenplaathouders plaatsen.
-Nieuwe binnenverlichting “scoren”.
-Bumpers opknappen.
-APK.
-Alle onzinnige stickers, hoezen (stuur, pook) verwijderen en lijmresten..
-Type 1 stootstrip regelen rechterportier.
-Knipperlichten vervangen.
Velgen zijn gespoten, en ik verwacht dit weekeind alles wat zwart is gespoten te hebben. Rechterzijde is bijna klaar. Vanavond staat de binnenkant van de donor deur op de planning (de rest van de binnenzijde laat ik wat verbleekt) en wil ik de dorpel opnieuw zwart spuiten. Dan weet ik niet 100% zeker of ik er aan toe ga komen om de linkerzijde aan te pakken, maar anders wordt dat in de loop van volgende week.
Ik heb inmiddels een originele type 1 spiegel, knipperlichten en kentekenplaathouders, dus dat is een kwestie van een uurtje schroeven. Interieur heb ik ook liggen, maar dat wordt iets meer werk om in te bouwen.
Paar dingen moet ik nog aan zien te komen:
-Kabelboom, CV motortje en deurverklikker van linkerportier.
-Type 1 stootstrip rechterportier (dat wordt de lastigste vrees ik).
Als ik klaar ben met spuiten wil ik de knipperlichten, spiegel en kentekens plaatsen en wil ik hem “even” door de APK duwen. Ik verwacht eigenlijk geen problemen, maar goed, er kan altijd ergens een scheurtje of speling zitten.
Afgelopen zaterdag me rot gezocht naar een luxe BX op sloperijen voor de verklikker, het motortje en de kabelboom (allen Type 2/3 materiaal, aangezien de donor een type 2 leader was). Helaas, geen enkele BX gevonden. Maar goed, dat vinden we nog wel, al denk ik dat mijn elektrisch raam open moet kunnen voor de APK, nietwaar?
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Is erg netjes geworden dat zwarte! Kan aan mij liggen, maar ik zie weinig verschil!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Klopt.
Nat sprong de verf er enorm uit, en leek de glans te veel van het goede, maar eenmaal opgedroogd is het een stuk doffer geworden. En beter .
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Voor de liefhebbers, een vergelijk tussen de linkerzijde en de bijgewerkte/overgespoten rechterszijde.
Links:
Rechts:
Nu wilde ik ook aan de dorpel beginnen.
Helaas ben ik bij de dorpel aan de linkerzijde op een behoorlijke tegenvaller gestuit… Na wat rotzooi verwijderd te hebben en een poging te hebben gedaan de spatlap te verwijderen (uiteraard alle boutjes afgebroken), constateerde ik het volgende:
Dat is wat men noemt, aardig naar de klote…
Links heb ik meteen ook gekeken, daar heb ik het probleem niet. Enkel waar de klem op het spatbord zat is wat roest te zien, maar dat is enkel wat oppervlakkige aantasting. Onder dat laastte kan ik mijn rechterdorpel toch niet scharen…
De dorpel is niet doorgerot, daar zit ergens nog staal onder die roest, dus dat is nog wel te fixen. Dat spatbord is een groter probleem, de beugel kraakte de eerste keer dat ik aan een boutje draaide meteen door het krokante staal…
Zucht.. Never ending story, zo’n BX
Ahh joh, positief blijven, het wordt wel een pracht BX, al duurt het nu een pietsie langer door deze tegenslag.. Goed bezig in ieder geval.