2 van de 2
 < Vorige 1 2

Zweet? Zorgen?
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 27 juni 2012 04:02 PM
  [ # 16 ]

Gewoon een set 14inch vinden…

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 27 juni 2012 05:58 PM
  [ # 17 ]

sloop 50 euro voor een setje stalen velgen.  passen = voor saxo 4 gaats   van de saxo zelf en 106 dan heb je de juiste et waarde een steekafstand. ...

ps de standaard maat voor de 14 inch is 165/65. 

Ik heb een winterset met volgende maat 155/70 r13 en die rijd hetzelfde als men 165/65 r14 banden.

Maar je spreekt over stabiliteit dan denk ik in de eerste plaats aan de ophanging.

Heb je eerst al gekeken of je schokdempers achter nog goed zijn omdat je spreekt als er veel dwarsrichels zijn. 
Ze zijn standaard gevuld met gas.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten

Gepost: 27 juni 2012 08:27 PM
  [ # 18 ]

nog vergeten spelling achteras kan ook een oorzaak zijn

Profiel  

JagerEde
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 115

Gepost: 28 juni 2012 04:21 PM
  [ # 19 ]

Het is nou niet dat hij meteen een stap opzij zet, maar je voelt hem een beetje wiebelen bij dwarsrichels in de bochten. Hoe kan ik schokdempers controleren? Er zit geen spelling bij de wielen en de achteras staat recht, daar heb ik nadrukkelijk opgelet bij het kopen.

Ik heb trouwens 14inch velgen besteld met Kumho banden. Prijs technisch gunstig en volgens de bandenboer van mijn ouders goede en efficiente banden. Ik ben benieuwd Smile

Music is like poetry.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten

Gepost: 28 juni 2012 05:47 PM
  [ # 20 ]

op iedere hoekpunt even dribbelen en dan loslaten 1.5maal naschokken is ok en zijdelings dribbelen 1.5 maal nalinkrechts is goed.  Maar ik had ook defecte schokdempers en dit niet zelf kunnen vaststellen op de keuring wist ik het. monroes gemonteerd kosten ca 155 euro gasgevuld.  (zoals de originele. )

Met geluk zie je olie op de schokdempers en weet je meteen dat ze om zeep zijn.    Met gasgevulde kan je het nagenoeg niet zelf controleren. De trillingsplaat is daar goed voor.

kuho banden nog nooit gezien.  of getest

Profiel  

Wizzy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

- Saxo 1.1i
Gepost: 29 juni 2012 09:56 PM
  [ # 21 ]

Heb vaker wel positieve dingen over Kumho gehoord.

Profiel  

JagerEde
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 05 juli 2012 08:32 PM
  [ # 22 ]

Nou, de laatste update! Het zweten lijkt echt minimaal te zijn. 700km verder, met een doekje langs het blok gegaan en op het beruchte plekje en er zaten minimale oliesporen op de doek. Gelukkig!

Dinsdag zijn ook de nieuwe velgen met banden eronder gekomen, zie fotos. Merk meteen het verschil. De banden zijn iets stiller, maar wel wat stoteriger. Ze geven wel hele goede grip! Ik merk het al bij het nemen van een rotonde. De oude banden begonnen toch al vrij snel te glijden en te protesteren, maar deze zorgen voor een stuk meer grip. Ben benieuwd wat jullie er van vinden?!

Afbeelding Bijlagen
rsz_foto_(6).jpgrsz_foto_(7).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Music is like poetry.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten

Gepost: 05 juli 2012 09:31 PM
  [ # 23 ]

lek zolang het beheerst blijft tijdig bijvullen zoals eerder al gezegd.

mooi     enkel spijtig van de blutjes in de voordeur en in de front aan de lamp   of zie ik er een foute schaduw in dat dit efect geeft.  Als het blutjes zijn kan je in princiepe die van de deur eruit krijgen met een goede zuignap en wet trekwerk.

Hou wel rekening dat als je van michelin (zachte band) komt je met veel banden harder door de bocht kan en soms te hard zonder je het direct door hebt dat kan je hebben met een band zoals continental (harde band)    (even om de grote merken te noemen tot welke de kumho behoord weet ik niet aangezien ik ze nog niet in levende lijve heb gezien of getest.  maar ik vermoed dat deze meer richting conti aanleunt dan michelin.

Profiel  

Wizzy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

- Saxo 1.1i
Gepost: 06 juli 2012 01:17 AM
  [ # 24 ]

Velgjes zien er leuk uit! ben zelf ook op zoek voor over een half jaar/jaar om er nieuwe onder te zetten

Profiel  

Gepost: 06 juli 2012 01:26 AM
  [ # 25 ]
K_saxo schreef:

Hou wel rekening dat als je van michelin (zachte band) komt je met veel banden harder door de bocht kan en soms te hard zonder je het direct door hebt dat kan je hebben met een band zoals continental (harde band)    (even om de grote merken te noemen tot welke de kumho behoord weet ik niet aangezien ik ze nog niet in levende lijve heb gezien of getest.  maar ik vermoed dat deze meer richting conti aanleunt dan michelin.

Ik hoop dat je met zacht en hard de wang bedoelt en niet het rubber, want dan heb je ze net omgedraaid…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten

Gepost: 06 juli 2012 05:15 PM
  [ # 26 ]

ik bedoel idd de wang.    Ik hou meer van de conti wangen dan van michlin maar dit is persoonlijk dan kan je makkelijk vierkant de bocht mee door zonder problemen.

Profiel  

JagerEde
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 juli 2012 09:50 PM
  [ # 27 ]

Hij heeft inderdaad aan de voorkant een tikje gehad en dat is toen uitgedeukt, maar ik vermoed zelf gedaan. Daar wil ik nog aan werken. Dat pitje in de deur vind ik zelf wat minder erg, maar kan ik ook zeker naar kijken.

Ik ga niet te hard door de bocht hoor haha, maar ik voel wel degelijk het verschil. Tot nu toe ben ik erg enthousiast, kan niet wacht tot het een keer goed regent terwijl ik rij, kan ik die eigenschappen ook meemaken.

Ik rij in ieder geval met veel plezier in de Saxo. Fijn en pittig wagentje, met een gemiddeld verbruik van 1L/18,5Km!

Music is like poetry.

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten

Gepost: 07 juli 2012 08:28 PM
  [ # 28 ]

met een beetje trek en duwwerk en dmv vacumtrekken zal je het ergste weghebben zonder een respray.  Beste is wegplamuren en spuiten. 

Verbruik ik doe hetzelfde

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook