Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ander vraagje: de cilinderwanden hebben allemaal toch wel wat aanslag. Roestachtig (heel licht, maar toch) en aan de bovenzijde, tot waar de zuigers komen een randje koolaanslag.
Hoe dit te verwijderen zonder te beschadigen?
Dito voor de zuigers zelf (zijkanten).
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
volgens mij met een scotch brite op de tol. niet te grof..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
nee. geen tol. gewoom hele fijne staalwol. Beter: cilinders honen, nieuwe veren, klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies. honen en veren. Die zowiezo doen! veerhouders in de zuigers mooi schoon maken met een afgebroken oude veer!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
en dat honen dus laten doen en niet zelf met een flexhoon aan de gang gaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het revisie bedrijf kan wel meten of je nog met de huidige zuigers af kan of dat je naar 1ste overmaat moet..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zuigers van een 2.7 verslijten niet zo snel. Meestal kan je gewoon wegkomen met zeer licht honen en nieuwe veren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:en dat honen dus laten doen en niet zelf met een flexhoon aan de gang gaan.
Nee zeg alsjeblieft! Met dat soort dingen ga ik niet zelf lopen rommelen.
Heb vanmiddag trouwens e.e.a. opgemeten aan de krukas etc.
Straks publicatie. Ik moet ik elk geval een overmaat hoofdlagers kan ik al melden.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waar meet je mee??? Toch wel met een micrometer en niet met een of andere schuifmaat he…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Help die meid nou even. Dus je men neemt een micrometer. Je gaat om de 120 graden, drie keer meten in het hard van elke tap. Het gemiddelde is je eindwaarde. Zo heb ik het geleerd op de MTS.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Waar meet je mee??? Toch wel met een micrometer en niet met een of andere schuifmaat he…
Ter verdediging: ik heb geen MTS gehad, alleen de optiekschool en daar gebruikten we schuifmaten!
Even micrometer zoeken. Die zou hier ergens moeten zijn.
Maar het scheelt volgens mij dusdanig veel dat je dat met een schuifmaat al kan vaststellen.
Maar oké back to the drawing board.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Een schuifmaat is bedacht om tot op 0,05 mm te kunnen meten zolang je het ding maar niet bij de Praxis of Gamma gekocht hebt. In S-16 valt te lezen dat je daar niets mee kunt omdat de komma nog een keer naar links verspringt.
De foto’s van jouw krukas zien er echter zo mooi uit dat ik me niet kan indenken dat er een probleem is; dus alles zou ‘standaard’ moeten zijn. Bij twijfel; ga morgen even naar je revisiebedrijf met een doos gebak. Zo dat ik dat ik namelijk ook en is nog leuk ook.
Citroën SM
French show, Italian go…
La Léo schreef:En niet om nou de Niksgever te gaan uithangen hoor, maar iemand enig idee waarom die lagers zo prijzig zijn?
Materiaaleisen, fabricagetoleranties, fabricageomstandigheden (om die toleranties te halen) en de gevolgen van de materiaaleisen om die toleranties te halen.
En natuurlijk omdat de mannen die dat spul maken jou graag aan die paal zien dansen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
adiante schreef:Een schuifmaat is bedacht om tot op 0,05 mm te kunnen meten zolang je het ding maar niet bij de Praxis of Gamma gekocht hebt. In S-16 valt te lezen dat je daar niets mee kunt omdat de komma nog een keer naar links verspringt.
De foto’s van jouw krukas zien er echter zo mooi uit dat ik me niet kan indenken dat er een probleem is; dus alles zou ‘standaard’ moeten zijn. Bij twijfel; ga morgen even naar je revisiebedrijf met een doos gebak. Zo dat ik dat ik namelijk ook en is nog leuk ook.
Helemaal mee eens! Die krukas ziet er wel erg netjes uit. O ja, de lagerschalen die er uit zijn gekomen, weet je zeker dat die wel standaardmaat zijn??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vertel ons eens welke lettertjes er achterop die oude lagerschalen staan
Walter
Meten is weten , gissen is missen