26 van de 43
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
La SM de La Léo: Onderdelen verzamelen!
Gepost: 27 juni 2012 02:32 PM
  [ # 376 ]

Ander vraagje: de cilinderwanden hebben allemaal toch wel wat aanslag. Roestachtig (heel licht, maar toch) en aan de bovenzijde, tot waar de zuigers komen een randje koolaanslag.
Hoe dit te verwijderen zonder te beschadigen?

Dito voor de zuigers zelf (zijkanten).

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2012 03:47 PM
  [ # 377 ]

volgens mij met een scotch brite op de tol. niet te grof..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juni 2012 03:55 PM
  [ # 378 ]

nee. geen tol. gewoom hele fijne staalwol. Beter: cilinders honen, nieuwe veren, klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2012 04:05 PM
  [ # 379 ]

Precies. honen en veren. Die zowiezo doen! veerhouders in de zuigers mooi schoon maken met een afgebroken oude veer!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juni 2012 04:09 PM
  [ # 380 ]

en dat honen dus laten doen en niet zelf met een flexhoon aan de gang gaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2012 04:21 PM
  [ # 381 ]

Het revisie bedrijf kan wel meten of je nog met de huidige zuigers af kan of dat je naar 1ste overmaat moet..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juni 2012 04:54 PM
  [ # 382 ]

Zuigers van een 2.7 verslijten niet zo snel. Meestal kan je gewoon wegkomen met zeer licht honen en nieuwe veren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2012 06:30 PM
  [ # 383 ]
waterman schreef:

en dat honen dus laten doen en niet zelf met een flexhoon aan de gang gaan.

Nee zeg alsjeblieft! Met dat soort dingen ga ik niet zelf lopen rommelen.

Heb vanmiddag trouwens e.e.a. opgemeten aan de krukas etc.
Straks publicatie. Ik moet ik elk geval een overmaat hoofdlagers kan ik al melden.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juni 2012 06:56 PM
  [ # 384 ]

Waar meet je mee??? Toch wel met een micrometer en niet met een of andere schuifmaat he…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 27 juni 2012 08:06 PM
  [ # 385 ]

Help die meid nou even. Dus je men neemt een micrometer. Je gaat om de 120 graden, drie keer meten in het hard van elke tap. Het gemiddelde is je eindwaarde. Zo heb ik het geleerd op de MTS.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2012 08:47 PM
  [ # 386 ]
waterman schreef:

Waar meet je mee??? Toch wel met een micrometer en niet met een of andere schuifmaat he…

whistle


Ter verdediging: ik heb geen MTS gehad, alleen de optiekschool en daar gebruikten we schuifmaten!  surrender

Even micrometer zoeken. Die zou hier ergens moeten zijn.
Maar het scheelt volgens mij dusdanig veel dat je dat met een schuifmaat al kan vaststellen.


Maar oké back to the drawing board.  search

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 27 juni 2012 09:19 PM
  [ # 387 ]

Een schuifmaat is bedacht om tot op 0,05 mm te kunnen meten zolang je het ding maar niet bij de Praxis of Gamma gekocht hebt. In S-16 valt te lezen dat je daar niets mee kunt omdat de komma nog een keer naar links verspringt.
De foto’s van jouw krukas zien er echter zo mooi uit dat ik me niet kan indenken dat er een probleem is; dus alles zou ‘standaard’ moeten zijn. Bij twijfel; ga morgen even naar je revisiebedrijf met een doos gebak. Zo dat ik dat ik namelijk ook en is nog leuk ook.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 juni 2012 09:21 PM
  [ # 388 ]
La Léo schreef:

En niet om nou de Niksgever te gaan uithangen hoor, maar iemand enig idee waarom die lagers zo prijzig zijn?

Materiaaleisen, fabricagetoleranties, fabricageomstandigheden (om die toleranties te halen) en de gevolgen van de materiaaleisen om die toleranties te halen.

 

En natuurlijk omdat de mannen die dat spul maken jou graag aan die paal zien dansen. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juni 2012 09:55 PM
  [ # 389 ]
adiante schreef:

Een schuifmaat is bedacht om tot op 0,05 mm te kunnen meten zolang je het ding maar niet bij de Praxis of Gamma gekocht hebt. In S-16 valt te lezen dat je daar niets mee kunt omdat de komma nog een keer naar links verspringt.
De foto’s van jouw krukas zien er echter zo mooi uit dat ik me niet kan indenken dat er een probleem is; dus alles zou ‘standaard’ moeten zijn. Bij twijfel; ga morgen even naar je revisiebedrijf met een doos gebak. Zo dat ik dat ik namelijk ook en is nog leuk ook.

Helemaal mee eens! Die krukas ziet er wel erg netjes uit. O ja, de lagerschalen die er uit zijn gekomen, weet je zeker dat die wel standaardmaat zijn??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 juni 2012 09:58 PM
  [ # 390 ]

Vertel ons eens welke lettertjes er achterop die oude lagerschalen staan   dream

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
26 van de 43
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook