Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 08-05-2006
- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Ik ben Jeroen 33 jaar en sinds vanmiddag de nieuwe eigenaar van een Xantia 2.0 Turbo C.T. break uit 1996 in een groene kleur.
Dit ter vervanging van mijn XM V6 met de nodige uitdagingen
Ik ben mijn citroenbestaan begonnen met een BX 16 TGI progress en na een 3-tal BX-en beland in de XM’s. Naast de nieuwe Xantia zijn er nog een CX prestige en een XM break 2.0 comfort en een XM break 2.0 Turbo CT. De genoemde XM V6 zal op korte termijn in onderdelen het slachtveld ruimen.
Maar hedenmiddag met de Xantia wezen proefrijden en gelijk de knoop doorgehakt en de auto meegenomen.
De auto is zo op het eerst gezicht redelijk goed onderhouden. De komende dagen eerst maar eens een To-do lijstje opstellen. De eerste punten zijn er al. Foto’s zal ik van de week maken na een wasbeurt.
Het voorlopige to do lijstje omvat:
- LHM vervangen.
- Rondje veerbollen.
- Thermostaat vervangen. temp komt op de snelweg momenteel niet hoger dan 75
- rondje olie, koelvloeistof, bougies, filters.
- wassen en poetsen.
Groetjes Jeroen
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Het is wat met al die turbo’s op het moment. Mijn ervaring tot nu toe is ook dat het een heerlijk soepel blok is waar je ongemerkt enorm hard mee kan jagen. Is dit de break die op marktplaats stond? Anyway: welkom bij de club en veel plezier met je geblazen verhuishok.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.