Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bogaard77 schreef:Hier is er 1 volgens mij:
Dit is volgens mij een type 2 blok !
mijn blok :
Kalifa zijn blok ( injectie )
en er nu even een lijn doortrekken
type 1 :
type 2 :
Als je de gietlijn volgt van het hoofdoliekanaal naar rechtsonder
zie je dat de bult van een type twee een stuk hoger staat .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
En dan nu als klap op de vuurpijl voor het slapen gaan :
Moet er wel bij vertellen dat dit met de oude versleten ketting is ,
en niet alle onderdelen zitten in de DS spanner .
Ik begin te twijfelen
Hoe krijg ik die pen uit het blok zonder deze te beschadigen ?
Neen ik ga ze nog niet afslijpen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Het kan zijn dat je gelijk hebt. Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken namelijk, maar in SB-18 blz 2 staat het hele onze vader op mm en onderdeelnummer nauwkeurig beschreven.
Het feit blijft, dat ik het verschil in die blokken (als gietstuk dus) wazig blijf vinden!
Citroën SM
French show, Italian go…
Super gaaf die foto! Was ik nog niet tegengekomen. OK, het is nog niet hele verhaal (‘te’ lange ketting ed.), maar er zijn dus meerdere broeders die hiermee in de weer zijn.
Zoekt en we zullen vinden en anders vinden we het zelf wel uit.
Ik droom dus van een hydraulische spanner op een type 1 blok met zo’n grote grijze banaan.
Net even anders dan deze (op een type 2 blok);
Citroën SM
French show, Italian go…
Nog wat stof tot nadenken met afgebroken pen op een type 2 blok:
http://forum.citroensmclub.de/showtopic.php?threadid=1947&pagenum=1
en deze ook type 2 blok:
http://forum.citroensmclub.de/showtopic.php?threadid=2447
Ik slaap er nog maar eens een nachtje over.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie toch overal de foto’s van mijn motorblok terug
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wbogaerts schreef:[Hoe krijg ik die pen uit het blok?
Walter
Even een klep in de verbrandingsruimte laten vallen! Zoals die fransoos had gedaan die rubens auto via via bij jou stalde…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
foto. in de hoek zie je de kromme pen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is niet krom. Het aluminium er naast is uitgebroken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jawel. Hij is ook krom.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij nader inzien hebben we allebei gelijk
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zo het resultaat van een halve vrijdag blokje reinigen :
Was een hele klus een motorblok waar de cilinderkoppen en krukas nog aanzitten
proper maken zonder pakkingspul en zwarte troep IN het blok te laten vallen
Vandaag alle losse onderdelen verder uit elkaar , reinigen , pakking verwijderen en al een heel klein beetje terug monteren
Oliepomp had de nodige aandacht nodig :
En daar dient dat verdwenen keukengerei voor
Rest van de foto’s :
http://www.mijnalbum.nl/Album=INRDD7C7
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oei… die Walter slaapt deze nacht in zijn kelder als vrouwlief de zeefjes weer heeft gevonden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wat voor resten zijn dit, pakking restanten ?
wbogaerts schreef:
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dat rode en witte wel ,
de zwarte stukjes is het beleg van de kettingspanner :
Walter
Meten is weten , gissen is missen