Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-06-2012
- C4 (2004-heden) Coupé
Hoi mede Citroën-rijders,
Ik ben in het bezit van een Evasion uit ‘97 en heb een probleempje.
Vorige week donderdag deed de auto vreemd, inhouden en lampje injectie of ontsteking brandde soms.
Nadat ik een flesje injectorreiniger bij de benzine heb gedaan en een stuk had gereden ging de motor steeds beter lopen, en op een gegeven moment was het helemaal over.
Tot woensdagavond geen problemen gehad, auto liep soepel en het leek ook alsof de auto meer vermogen had , vreugde ten top dus , dat het verholpen was, totdat ik ‘m woensdagavond weer wilde starten, waren weggeweest en de auto stond een kleine 3 kwartier stil, ik startte en , hij start niet, de startmotor draait, maar hij slaat niet aan.
Na meerdere keren starten en ook gasgeven geen verandering, wat ik wel vreemd vindt is dat ik geen benzine ruik, dacht dus ff aan die blokkering van de benzinetoevoer, drukte ‘m , en je voelde een weerstand in het knopje, ik denk , ’ hey vreemd, maar ook daarna , niet starten. Accupool losgehaald en de hele nacht losgelaten.
De volgende ochtend, donderdag( net dus) , accupool weer erop en proberen maar weer, helaas , niet aanslaan.
Heb de zekeringen onder de motorkap nagekeken , ook die van de brandstofpomp, maar alles is in orde daar.
Help….moet over 2 weken op vakantie, en het is zo’n fijne vakantie-auto
BX 1.4
Evasion 2.0
C4 1.6 coupe
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-06-2012
- C4 (2004-heden) Coupé
Heb net de bougies nagekeken en krijg geen vonken
BX 1.4
Evasion 2.0
C4 1.6 coupe
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-06-2012
- C4 (2004-heden) Coupé
Heb net de bougies nagekeken en krijg geen vonken
BX 1.4
Evasion 2.0
C4 1.6 coupe
wat was het nu ?
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-06-2012
- C4 (2004-heden) Coupé
Het is gevonden, maar heeft wat voeten in de aarde gehad.
Het bleek dat een vorige eigenaar heeft gerommeld in de kabelboom, dus onder de zekeringenkast in de motorkap , daar zit een soort grote bruine stekker vanuit de zekeringkast naar je kabelboom.
Daar waren dus elektradraden uitgehaald en buiten de stekker om door verbonden, de garage moest dus eerst uitzoeken wat daar allemaal gebeurt was, daar is aardig wat tijd in gaan zitten, de garage heeft de auto toen ook naar een gespecialiseerd bedrijf gebracht.
Bleek iets met de startonderbreker te zijn , en nog wat dingen.
Daarna konden ze dus eindelijk echt gaan kijken wat er was, en het bleek de computer te zijn.
Dus andere computer erin , en ja hoor , hij startte weer.
Bleef ook weer netjes lopen, zonder problemen mee naar Spanje gereden, was wel wat angstig, want kreeg de auto 1 dag voor vertrek net op tijd weer terug.
Maar ja € 500,- armer, daar heb je dan toch geen goede auto voor.
Vorige week ging hij weer wat kuren vertonen, afslaan als je de koppeling intrapt, dus hij bleef niet stationair draaien. Als eerste maar even de stappenmotor schoongemaakt , maar dat was het toch nog niet helemaal.Nog maar een keer de stappenmotor erafgehaald en nu ook het huis waar de stappenmotor ingaat even heel goed schoongemaakt(moest met een doekje en een schroevendraaiertje eromheen gedraajd, me vinger is te dik) en ja hoor, hij loopt weer als een zonnetje.
BX 1.4
Evasion 2.0
C4 1.6 coupe