Volgens het boek moet je hem er ook uit duwen.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Het boek gaat nog uit van de eerste montage: een gehard glazen voorruit, zo eentje die na een (in het geval van deze bus redelijk formaat) steentje in drieëntwintig miljoen stukjes uiteenspat..
De latere bussen (vanaf ergens 10/‘78 al als extra verkrijgbaar, ergens begin jaren 80 standaard gemonteerd?) hebben een gelaagde ruit, twee laagjes glas met een flexibele laag ertussen.
Dit type ruit is vele malen gevoeliger voor scheuren. Als je een reserve voorruit rubber hebt is het bij demontage veiliger het oude rubber kapot te snijden en zo niet de ruit te riskeren.
Bij de methode “met je voet in de hoek van de ruit drukken” gaat de gelaagde ruit er gegarandeerd aan.
succes met verven!
waar rook is, is…
LHM only!
Diesel Rinus schreef:Bij de methode “met je voet in de hoek van de ruit drukken” gaat de gelaagde ruit er gegarandeerd aan.
Niet dus…... En ja, wij hebben een gelaagde ruit.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Dan heb je naar mijn mening heel veel geluk gehad/ben je uiterst voorzichtig te werk gegaan, heel goed!!! Ik zou het niet snel aanraden om bij deze ruiten die methode te gebruiken.
Maar… Glashelder opgemerkt!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De roestauratie vordert gestaag
De deuk halen we er niet uit voorlopig, we kunnen er vanwege het interieur niet bijkomen van achteren…
De kleur is Beige Atlas achtig zachtgeel, bumpers worden zwart, dak is wit om de zon te reflecteren.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat ziet er knap uit. Wit dakje heb ik ook gedaan. Ziet er meteen ook wat frisser uit. En draagt bij aan ‘t ‘oude auto’ uiterlijk.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
wit dak… hoezo (zie avatar)
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
We zijn allemaal volgers van Rinus!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
break23m schreef:‘t Interieur van ons busje is lelijk geschilderd maar bevat een mooi ruim en lang bed - da’s bij mijn lengte wel fijn. En ik heb een boel geluidsisolatie aangebracht in de cabine.
Ik heb zoveel lol gehad aan het ontwerpen en het bouwen v/h interieur, dat ik indien je bij mij in de buurt zou wonen je aan zou bieden om er samen een nieuw interieur in te knutselen.
Ben je een beetje handig en heb je een decoupeerzaag en een tafelzaag zou ik me geen zorgen maken.
Het opbouwen en uitdenken en passen en meten is het allerleukste.
In de breedte slapen is al niks waard als je boven de 1m75 bent, wat met opgetrokken benen kan je niet fijn slapen.
Ik heb bij de opbouw/inbouw veel denkwerk besteed aan het kunnen servicen van de boordapparatuur en de bereikbaarheid van bedrading etc.
In de eindfase is er nog wel een en ander veranderd zoals o.a. een uitneembare watertank met dompelpompje i.p.v. de vaste tank en shurflo tank die er in het begin in zat.
Ook is er een fijne elektronische omvormer in gekomen die de huishoudakku mooi op peil houdt en alles voorziet van 12v.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Jaaaaren terug heeft iemand dat in mijn busje ook allemaal bedacht - inclusief boiler, kachel en koelkast met bereikbare techniek. ‘t Zit zonder meer slim in elkaar - tot en met een toiletruimte met een douche met warm water! Alleen jammer dat een ‘tussen-eigenaar’ de boel zo nodig moest schilderen en wat met stroom heeft zitten klooien. Is intussen ook weer opgelost. Ach, ‘t is praktisch, het bed is goed en lekker lang en breed. Ik laat ‘t voorlopig zo. De decoupeerzaag kan ik binnenshuis ook wel gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Diesel Rinus schreef:Het boek gaat nog uit van de eerste montage: een gehard glazen voorruit, zo eentje die na een (in het geval van deze bus redelijk formaat) steentje in drieëntwintig miljoen stukjes uiteenspat..
De latere bussen (vanaf ergens 10/‘78 al als extra verkrijgbaar, ergens begin jaren 80 standaard gemonteerd?) hebben een gelaagde ruit, twee laagjes glas met een flexibele laag ertussen.
Dit type ruit is vele malen gevoeliger voor scheuren. Als je een reserve voorruit rubber hebt is het bij demontage veiliger het oude rubber kapot te snijden en zo niet de ruit te riskeren.
Bij de methode “met je voet in de hoek van de ruit drukken” gaat de gelaagde ruit er gegarandeerd aan.succes met verven!
Ik heb een nóg betere tip voor de voorruit…
Laminaat afstandsblokjes onder het rubber werken, je hebt er heel veel nodig, maar het werkt prachtig
Het schilderen is voor 90% afgerond, hij is nu vakantieklaar, alleen moeten de kleine hoekjes achter de deuren nog bijgewerkt.
teasertje als bijlage
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ziet er mooi uit!
Hoe heb je hem geverfd/gelakt?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Rollen, mooie dure verf, en de rest is veel -heeeeel veeeel- werk
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Het resultaat mag er dan ook zijn!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
wat zijn het toch mooie bussies!
waar rook is, is…
LHM only!