Hallo mensen, helemaal nieuw hier
Ik ben zojuist wezen kijken bij een Citroen ZX Aura 1.8 benzine van 1996
Proefrit gemaakt, zag er allemaal goed uit, wel een barst in de voorruit. Verder alles dik in orde.
Proefrit gemaakt, stuur trilt iets bij het remmen maar niet extreem. Proefrit klaar, motor laten draaien, motorkap open. Rook.
Hier toch even van geschrokken, motor uit gezet en verder onderzocht. Volgens de verkoper zou vlak bij de uitlaat de afwatering van de airco zitten. Leek erg op stoom, zat ook geen reuk aan ofzo
Nu is de vraag, klopt dit? Ze hadden een brug op locatie, dus auto op de brug gezet, looplamp erbij en inderdaad. Iets rechtsboven de uitlaat (hemelsbreed een 20cm ofzo) Zat een slangetje dat flink door lekte (ook nadat de motor uit stond). Bleek gewoon water te zijn.
Ik wil alleen even zeker weten of dit inderdaad de afwatering van de airco is? Iemand die me hier een antwoord op kan geven?
Bij voorbaat dank
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zo zo, een ZX met airco… niet toevallig een foto van de motorruimte gemaakt?
Oh, enne, welkom op dit fijne forum
Jaja, de airco kan alleen niet uit. De schakelaar mist al vanaf aankoop van vorige eigenaar. Hij heeft daar dus gewoon een bruggetje gemaakt, dus die staat continue aan (en hij werkt ook)
Geen foto’s van de motorruimte, maar dat zag er allemaal goed uit. Wel een linkje naar de MP advertentie
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nou is dat wel op te lossen, maar ik zou er niet echt blij van worden. Verder ziet ie er wel geinig uit.
Hij ziet er prima uit. Enige punt van aandacht is
de remmen. Of de remblokken zijn kaal, of er zit meer lucht dan remvloeistof in de leiding, want remmen doet ie pas halverwege het rempedaal en met het rempedaal zo wat door het brandschot getrapt sta je voor mijn gevoel nog veel te laat stil
Redelijk hoge kilometerstand
Stoom, van dus waarschijnlijk de afwatering van de airco is (bevestiging iemand? dat dat slangetje inderdaad dat slangetje is?
Hier en daar wat kleine deukjes (paaltje geraakt bij de dorpel rechts achter bijv.)
Geen radio
Geen schakelaar voor de airco, maar ieder schakelaartje van de Formido zal ook wel werken.
En de koppeling slipt iets, maar dat mag ook wel met deze kilometerstand
Vanmiddag ophalen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Zo, gistermiddag naar de garage geweest met de ZX. Had namelijk absoluut helemaal totaal niks geen onderhoudshistorie, alleen een APK keuringsrapport van vorige week en de verkoper vertelde dat bij 216k km 2 jaar geleden de distributie vervangen is.
Het remmen was inderdaad niet wat het moest zijn, de achterremmen moeten gesteld worden (de monteur kon namelijk vanuit stilstand met een bijna volledig aangetrokken handrem nog wegrijden!). Ook het rempedaal moet even gesteld worden, omdat er nu erg veel loze ruimte op het pedaal zit (remlicht gaat wel branden, maar remmen doet ie nog niet).
De tik uit de motor die ik alleen hoorde bij het optrekken is een klein lek in de uitlaat (of lekke pakking in het uitlaat traject). Kon geen kwaad, maar dat lek wordt wel steeds groter na verloop van tijd, waardoor je dus wat prestatieverlies krijgt.
De ratel die ik hoorde thv 3000rpm is het hitteschild boven de katalysator dat los zit (schijnt een ZX kwaal te zijn?)
Verder was m’n auto’tje prima in orde
Donderdag breng ik ‘m dus even naar de garage voor het stellen van de achterremmen, het rempedaal, en nieuwe remvloeistof (direct alle lucht uit het systeem enzo)
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
mocht je nog een radio nodig hebben ik heb er nog 2 liggen voor een leuke prijs.
grts
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere